استرس‌ | درمان استرس

با خواندن این مطلب استرس‌ هایتان می‌میرد | اضطراب چه نشانه هایی از خود برجا می گذارد؟

در این مقاله قرار است کوتاه و تیتروار اختلال استرس و اضطراب را با هم بررسی کنیم و درباره علائم، عوارض و تاثیر این مشکل روی زندگی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

استرس
ویکی گردی:

همه ما روزانه واژه استرس را می‌شنویم. شنیدن این واژه از دوستان، همکاران و اعضای خانواده به یک امر رایج تبدیل شده است. استرس امروزه با زندگی ما عجین شده و آرامش روحی و بدنی ما را تهدید می‌کند. هرچند استرس گاهی اوقات پاسخ طبیعی بدن به موقعیت‌های ناخوشایندی است که در آن گرفتار می‌شویم و در چنین مواقعی با تحریک ما به واکنش سریع، باعث نجات جانمان می‌شود؛ اما همین استرس اگر بیش از حد زیاد شود، تأثیرات مخربی بر روح و روان ما می‌گذارد.

برای افرادی که از اضطراب رنج می‌برند، تجربه آرامش ذهنی و یا حتی داشتن حسی واحد و بدون تغییر غیرممکن است. این افراد عموما احساس خستگی، عصبی بودن، وحشت و نا امیدی را تجربه می‌کنند.

۶ ادویه‌ای که قند خون را تنظیم می‌کنند

نگرانی بیش از اندازه

نگرانی مداوم یکی از آشکارترین نشانه‌های اضطراب محسوب می‌شود. برای این افراد این نوع نگرانی به صورت ناگهانی و بدون دلیل آغاز می‌شود و فرد به سرعت به این نتیجه می‌رسد که زندگی‌اش از کنترل خارج شده است.

سردرگمی

برای کسانی که با اختلال اضطراب درگیر هستند در بسیاری مواقع تفکر هدفمند و تمرکز بسیار سخت می‌شود. به همین دلیل ممکن است افراد مبتلا به اضطراب نسبت به افراد عادی اطلاعات بسیار کمتری از محیط دریافت کنند.

تهوع

توجه داشته باشید که همه علائم و عوارض اضطراب روانی نیست و این بیماری می‌تواند روی جسم هم تاثیر بگذارد. احساس تهوع، سرگیجه و سردرد که ممکن است با استفراغ همراه شود می‌تواند از جمله این علائم فیزیکی باشد.

درد ناحیه شکم

همین دست علائم ممکن است در افراد مختلف به شکل درد در ناحیه شکم، مشکلات گوارشی و اسهال هم ظاهر شود.

خشکی دهان

بدنیست بدانید دست و پنجه نرم کردن با اضطراب به خاطر تاثیر روی غدد ترشح بزاق، می‌تواند باعث ترشح کمتر آب دهان و در نتیجه خشکی مداوم دهان شود.

 می دونی علائم قند خون چیه؟

گرفتگی عضلانی و درد

اضطراب همچنین می‌تواند به صورت مستقیم باعث گرفتگی مداوم و درد در ناحیه ماهیچه‌ها شود. افراد مبتلا به اضطراب ممکن است این گرفتگی و درد را در هر ماهیچه‌ای از بدن تجربه کنند اما این اتفاق بیشتر در ناحیه گردن، فک، سینه و شکم بروز پیدا می‌کند.

تپش قلب

اگر احساس تپش قلب و یا بالا رفتن ناگهانی تعداد ضربان قلب دارید، ممکن است با اضطراب مرتبط باشد. از دیگر نشانه‌های اضطراب اختلال در ضربان منظم قلب است.

فرار از فعالیت‌های معمول

اضطراب همچنین ممکن است در رفتار عادی فرد هم تغییراتی ایجاد کند و دوری گزیدن یکی از این تغییرات است. فرد مبتلا به اضطراب ممکن است ناگهان و بدون دلیل موجه از فعالیت‌های معمولِ خود دوری کند.

اختلال در خواب

دقت داشته باشید که اضطراب همچنین ممکن است تاثیرات طولانی مدت داشته باشد مانند اختلال در خواب شبانه. این تاثیرات ممکن است با سخت شدن ناگهانی به خواب رفتن و یا سبک شدن خواب و از خواب پریدن خودش را نشان دهد. توجه داشته باشید که مشکلات در خواب شبانه خود باعث بیشتر شدن اضطراب می‌شود و در نتیجه نیازمند توجه متخصص است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر