دعا | دعا جلب رزق و روزی | دعا اول صبح

دعای اول صبح برای افزایش رزق و روزی + معنی

به بیان ائمه دعای توسعه رزق و روزی و ادیعه های مختلفی برای ادای قرض و افزایش برکت زندگی وجود دارد.دعای توسعه رزق و روزی را در این مطلب بخوانید.

دعا
ویکی گردی:

دعا یکی از مهمترین عبادات است. در روایات با عنوان بهترین عبادت و مغز عبادات از آن یاد می شود. در خصوص دعا ها این را هم باید بدانیم اینطور نیست که دعاها مستجاب نشده باشد و خدا به آنها جواب نداده باشد؛ بلکه همه این دعا ها پذیرفته شده اند. اما این سرعت و بُطئ در ظهور و بروز اثر است.

بروز و ظهور اثر، دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد. وقتی من دعا کردم، خدا جوابم را داده و رویش را از من برنگردانده است؛ پس دعای من مستجاب شده و جواب گرفته ام. مقبول هم شده است؛ یعنی خدا پذیرفته است و گفته چشم! آنچه می خواهی را به تو می دهم؛ اما در تأثیر، تأخیر افتاده است که آن هم دلایل مختلفی دارد.

ذکر رفع بیکاری و شاغل شدن با دعاهای مخصوص

در آیه 38 سوره آل عمران به یکی از دعاهای مستجاب اشاره می شود:

«هُنَالِکَ دَعَا زَکَرِیَّا رَبَّهُ قَالَ رَبِّ هَبْ لِی مِن لَّدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمِیعُ الدُّعَاء.»

«آن جا و در آن وقت بود که زکریا پروردگار خود را خواند، گفت:پروردگارا، از جانب خود به من فرزندی پاکیزه عطا کن، که تو شنوای دعایی.»

سه نکته کوتاه:

* مادر مریم با همسر زکریّا خواهر بودند و هر دو عقیم و نازا. مادر مریم با دیدن صحنه غذا دادن پرنده به جوجه هایش منقلب شد و به درگاه خدا دعا کرد، خداوند نیز به او مریم را عطا کرد. در اینجا هم وقتی حضرت زکریّا مقام و مرتبه مریم را دید، از خداوند طلب فرزند نمود. از اینجا مشخص می شود که دعا برای فرزند دار شدن نه تنها بد نیست بلکه درخواست فرزند و نسل پاک، سنّت و روش انبیاست.

** در هیچ امری از دعا کردن ابا نکنیم. خیال نکنیم که مثلاً برای کسب رزق و روزی فقط باید تلاش و تجارت کرد. نه، بلکه در کنار تلاش دعا هم بسیار موثر خواهد بود.

*** در کتاب داروخانه معنوی دعای زیر برای توسعه رزق و روزی و ادای قرض نقل شده است:

حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمودند:قسم به آن خدایی را که من را مبعوث فرموده هرکسی این دعا را همراه خود داشته باشد یا در دکان و یا در منزل خود گذارد فقر او به ثروت و وسعتِ رزق و روزی مبدل شود. (ان شاء الله)

«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رَزقاً

حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه « یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»

ای خدا ای پروردگار ای زنده ای پاینده ای دارای شکوه و بزرگواری از تو میخواهم به نام تو که بسیار بزرگ و بزرگترین است اینکه روزی کنی مرا ، رزقی حلال و پاک ، برحمت گسترده ات ای مهربان ترین مهربانان.

دعایی خاص جهت برکت مغازه و خانه

این دعا را جهت برکت مغازه یا خانه بخوانید یا با خود دارید و یا بر در دکان و خانه بیاویزید ان شاء الله دولت و جمعیت و روشنایی پدید آید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‌

اللَّهُمَّ انّى‌ أَسْئَلُکَ یا قَریبَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ وَ سَهِّلَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا فَتّاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مِفتاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا صادِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا رازِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مُفَتِّحَ الاَبوابِ

 

دعا برای وسعت رزق و روزی

در عدة الداعی از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند برای طلب رزق زیاد بگویید

یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَسْأَلُکَ بِحَقِ‌ مَنْ‌ حَقُّهُ‌ عَلَیْکَ‌ عَظِیمٌ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِی الْعَمَلَ بِمَا عَلَّمْتَنِی مِنْ مَعْرِفَةِ حَقِّکَ وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَیَّ مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِکَ‌.

آیه جهت خیر و برکت پیدا کردن مغازه و منزل

اگر کسی آیه ۵۹ سوره انعام را بر صفحه از قلع بنویسد و در دکان یا منزل خود آویزد خیر و برکت آن بسیار شود.

وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لایَعْلَمُها اِلاّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرَّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ اِلاّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الْاَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاّ فی کِتابٍ مُبین

آیه به جهت زیادی رزق

به تجربه رسیده آن که در هر روز بخواند آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه ۳ سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. ان شاء الله.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر