کبد چرب | درمان کبد چرب

با خوردن این دمنوش ها کبد چرب رو ضربه فنی کن | روش های درمان خانگی کبد چرب

استفاده از دمنوش های گیاهی در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن برای درمان کبد چرب بسیار موثر می باشد.

untitled
ویکی گردی:

درمان کبد چرب با روش های خانگی و نوشیدن دمنوش را در این مطلب از سایت ویکی گردی بیاموزید. دمنوش‌ها از گذشته تا زمان حال، یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای تسکین دردها بوده اند. مصرف اصولی در حجم مناسب از یک دمنوش‌ می‌تواند یک داروی گیاهی برای کبد چرب باشد. چربی در کبد طبیعی است ولی اگه تجمع سلول‌های چربی در کبد بیش از ۵ یا ۱۰ درصد از وزن کبد باشد، ممکنه باعث آسیب به بافت کبد شود و مشکلات و عوارضی برای فرد ایجاد کند. زمانی که خون وارد دستگاه گوارش می شود در صورتی‌که مقدار کروهیدرات یا چربی وارد شده زیاد باشد باعث ساخت چربی اضافه در کبد و ایجاد بیماری میشه. برای درمان کبد چرب باید تغییراتی را در سبک زندگی، رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی ایجاد کنید.

در کنار درمان هایی دارویی و شیمیایی استفاده از دمنوش های گیاهی هم می تواند به سم زدایی کبد کمک کند.

خواص خوردن پرتقال در حمام برای مردان

رژیم غذایی مناسب برای سم زدایی کبد

کاهش مصرف چربی های اشباع

سلامت کبد به طور مستقیم به چربی مورد استفاده در غذاها بستگی دارد پس مصرف چربی اشباع موجود در گوشت حیوانات، لبنیات و غذاهای فست فودی و روغن‌های هیدروژنه در پخت و پز باید محدود شود. وغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کنجد سالم‌تر از روغن‌های هیدروژنه و چربی‌های حیوانی هستند بنابراین بهتر است جایگزین سایر روغن‌ها شوند.

کاهش مصرف قند

باید مصرف قند محدود بشه چون در فرایند متابولیسم باعث تجمع چربی و آسیب به کبد میشود.

افزایش مصرف امگا 3

امگا ۳ برای حفظ سلامت سلول‌های کبدی و کاهش التهاب موثر هستش. توصیه می‌شه افرادی که کبد چرب دارند از منابع گیاهی امگا ۳ استفاده کنند. گردو، شاهدانه، بذرکتان و روغن زیتون نمونه هایی از منابع دارای امگا ۳ هستند.

فعالیت ورزشی باعث بهبود کبد چرب میشه

ورزش کردن و فعالیت بدنی باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها در کبد می‌شود. بنابراین افراد مبتلا برای درمان باید رژیم غذایی و ورزش کردن را به صورت همزمان انجام دهند. تعداد دفعات ورزش بهتر است ۴ بار در هفته و هر بار به مدت یک ساعت با ورزش‌های هوازی، دوچرخه‌سواری، دویدن یا پیاده‌روی انجام شود.

دمنوش های گیاهی موثر برای درمان کبد چرب

حالا بریم سراغ دمنوش های گیاهی پرخاصیت که برای درمان کبد چرب موثر هستند و سه سوته درست میشن.

ریشه بابا آدم

بابا آدم حاوی ترکیباتی است که کبدتان را از مواد سمی و مواد شیمایی خطرناک پاک می کند. برای تهیه دمنوش بابا آدم باید ریشه آن را خرد کنید و دو قاشق غذاخوری از آن را با دو لیوان آب جوش دم کنید و نوش جان کنید.

حقایقی درمورد نفخ شکم که نمی دانستید

 قاصدک

قاصدک یا تاراکساکوم از دسته گیاهان گل دار زرد رنگ است که برای افزایش سلامت کبد مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه در درمان کبد چرب و سم زدایی کبد تاریخچه‌ای طولانی دارد. در طب سنتی عربستان هم از ریشه قاصدک برای درمان اختلال کبد استفاده می شود.

برای درست کردن دمنوش قاصدک شش برگ تازه گیاه قاصدک را بچینید (سعی کنید برگ های کوچکتر را انتخاب کنید چون برگ های بزرگ دمنوش را تلخ می کند) سپس آن ها را بشویید، خشک کنید و به صورت ریز خرد کنید تا عصاره آن بهتر آزاد شود.

رگ های خرد شده گیاه قاصدک را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند تا دم بکشد. چای قاصدک آماده است، برای خوش طعم تر شدنش می توانید مقداری شیر نارگیل، عسل، شکر قهوه ای، یک قاچ لیمو ترش یا یک قاچ پرتقال تازه به آن اضافه کنید و بنوشید.

شاتره

شاتره گیاهی علفی است که در فصل بهار در مزارع، باغ‌ها، کنار جاده‌ها و زمین‌های کشاورزی به‌ وفور می‌روید. اغلب روستاییان ظاهر این گیاه را می‌شناسند. این گیاه جذاب هم برای درمان کبد چرب عالیست.

برای درست کردن دمنوش شاتره بعد چیدن بلافاصله آن را خشک کنید، قسمت‌های هوایی آن را با هم مخلوط و دو تا چهار گرم آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه دم کنید سپس آن را صاف کرده و قبل از غذا بنوشید. برای آن که از خواص درمانی شاتره بیشترین منفعت را ببرید، بهتر است آن را گرم بنوشید.

شکوفه گل آلوئه ورا

این گیاه برای برطرف کردن اختلالات کبدی است. برای درست کردن این دمنوش باید شکوفه های آن را خشک کرده به مدت 10 دقیقه دم کنید و سپس آن را از صافی رد کرده و میل کنید.

بذر خار مریم

خیلیا خار مریم را جز علف‌های هرز و یا گیاهان بی مصرف می‌دانند این در حالی است که خار مریم یک گیاه دارویی با خواص منحصر به فرد است. خار مریم عملکرد کلی کبد شما را افزایش می‌دهد و با داشتن ترکیبات خاص مربوط به سیروز کبد، برای التهاب مزمن کبدی بسیار مفید است.

علت های اصلی گردن درد چیست؟

برای درست کردن دمنوش خار مریم به دانه خار مریم خشک شده یا پودر خار مریم به اندازه یک قاشق غذاخوری، عسل به اندازه یک قاشق چای خوری و آب به اندازه یک فنجان نیاز دارید

ابتدا آب را جوش آورده و پودر خار مریم را به آب جوشیده شده اضافه کنید و درب آن را بزارید و اجازه بدید برای ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. پس از اینکه دم کشید آن را از صافی رد کنید. می‌توانید برای شیرین کردن آن کمی عسل بهش اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر