فلافل | روش پخت فلافل | مواد لازم پخت فلافل

طرز تهیه فلافل خانگی به سبک ساندویچی ها + آموزش تصویری

طرز تهیه فلافل خانگی بسیار ساده و همچنین سریع می باشد که با کمک یه دستور تهیه خوب می توانید آن را تهیه کنید و لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید

فلافل
ویکی گردی:

فلافل، یک غذای خوشمزه و پرطرفدار جنوبی که شنیدن نامش ما را به یاد طعم تند و لذت بخشی می اندازد که هر کدام آن را به شکلی تجربه کرده ایم. غذایی پرخاصیت، ارزان و سریع که ریشه در کشورهای عربی دارد و در هر منطقه، همراه با طعم دهنده های مختلف سرو میشود. تجربه ی خوردن فلافل در رستوران های خیابانی حال و هوای دیگری دارد اما از آنجا که همیشه ترجیح بر غذاهای خانگی است پس بهتر است فلافل این غذای محبوب را هم به شکل سالم در منزل تهیه و میل کنید.

برای این منظور حتما نیاز به یک دستور تهیه حرفه ای برای تهیه فلافل خانگی همراه با نکاتی که بین سرآشپزها به فوت کوزه گری معروف است، خواهید داشت پس لازم است با این بخش از آشپزخانه ویکی گردی  همراه شوید. طرز تهیه فلافل خانگی بسیار ساده و همچنین سریع می باشد که با کمک ی دستور تهیه خوب می توانید آن را تهیه کنید و لذت ببرید.

کوکو سیب زمینی رو به سبک اصفهانی ها بپز 

فلافل از جمله غذاهای خوشمزه و لذیذ است که علاوه بر کودکان و نوجوانان در بین بزرگسالان هم طرفدارن ویژه ای دارد و از نخود که یکی از مقوی ترین حبوبات است تشکیل می شود.

فلافل با اینکه مانند سمبوسه و سوسیس بندری جزو فست فود ها محسوب می شود اما بسیار ارزان و سریع آماده می شود و با یاد گرفتن طرز تهیه فلافل آن را در قالب ساندویچ همراه با سس خردل می توانید میل کنید و نهایت لذت را از این ساندویچ خوشمزه ببرید.

مواد لازم برای فلافل

فلافل

فلافل

طرز تهیه فلافل

مرحله اول :

یک روز قبل از سرخ کردن فلافل ها

اولین قدم در دستور فلافل این است که نخود ها را از 24 ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید.

دو غذای ساده و کم هزینه برای روزهای بی‌پولی!

فلافل

مرحله دوم :

نخود هایی که از قبل خیسانده اید را به همراه جعفری خرد شده ، پیاز پوست گرفته و ریز شده همچنین سیر پوست گرفته و تمیز را داخل چرخ گوشت یا خرد کن بریزید و با یکدیگر میکس کنید.

فلافل

مرحله سوم :

پس از میکس کردن نخود ها نمک ، فلفل و ادویه های لازم برای تهیه فلافل را به مواد اضافه کنید و با کمک قاشق مخصوص یا قالب هایی که در بازار هم موجود هستند فلافل ها را قالب بزنید.

فلافل

مرحله چهارم :

اگر داخل خمیر آب افتاد میتوانید با اضافه کردن کمی آرد نخودچی آب آن را جمع کنید و سعی کنید فلافل ها را به صورت گنبدی قالب بزنید و داخل روغن داغ شده بریزید تا هر دو طرف آن سرخ شود.

وقتی که خمیر خودش را داخل روغن گرفت به سمت بالا ی روغن می آید که آن موقع می توانید فلافل ها را پشت و رو کنید.

10 راهکار طلایی برای کتلت ترد و لذیذ

فلافل

توجه داشته باشید تا بر اثر حرارت بالای گاز روغن نسوزد. بهتر است برای سرخ کردن فلافل ها از ظرف کوچکتر و گودتر استفاده کنید تا روغن زیادی مصرف نشود.

مرحله پایانی

پس از سرخ کردن فلافل ها آن ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه فلافل ها گرفته شود.

فلافل های آماده را داخل در کنار خیارشور گوجه فرنگی ، کاهوی خرد شده و انواع ترشی می توانید مصرف کنید و به همراه سس انبه که بسیار لذیذ می باشد.

دستور تهیه سس انبه هم به این شکل است که به ازای هر 1 قاشق پودر انبه باید 6 برابر آب جوشیده و یک ته استکان سرکه سفید باهم مخلوط کنید و روی فلافل ها بریزید.

فلافل

نکات تکمیلی در مورد فلافل

  1.     زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
  2.     و زمان پخت و انتظار آن در حدود 30دقیقه میباشد .
  3.     فلافل را می توانید در وعده نهار - میان وعده - سرو کنید .
  4.     همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان افطار - میل کرد .
  5.     توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر