بادام | خواص بادام | چرا بادام خوب است؟

7 مزیت سلامتی خارق العاده بادام | به این دلایل حتما بادام بخورید!

بادام یکی از مفید ترین آجیل هایی است که باید به رژیم غذایی اضافه کرد اما این آجیل خوشمزه چه طور می تواند تا این حد برای سلامتی مفید باشد؟

بادام
ویکی گردی:

بادام یکی از سالم ترین و مغذی ترین آجیل هایی است که باید به رژیم غذایی خود اضافه کرد اما دقیقا این بادام خوشمزه و دوست داشتنی چه طور می تواند تا به این اندازه برای سلامتی ما مفید باشد؟ و چرا بهتر است که ما روزانه چند عدد بادام مصرف کنیم؟  این سوالی است که ما می خواهیم در ادامه به آن پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشیم .

هفت مزیت سلامتی بادام:

1.سرشار از آنتی اکسیدان

اگر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کرده باشید می دانید که چقدر آنتی اکسیدان ها برای ما حیاتی هستند، آن ها از بدن ما در برابر استرس اکسیداتیو که می تواند باعث آسیب به سلول ها شود محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های قوی موجود در بادام تا حد زیادی در لایه قهوه ای پوست بادام متمرکز شده است

 ۳۵ فواید انجیر خشک برای مردان و زنان

بادام

2.سرشار از ویتامین E

ویتامین E خانواده ای از آنتی اکسیدان های محلول در چربی است. این آنتی اکسیدان ها تمایل دارند در غشای سلولی بدن شما جمع شوند و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت کنند؛ و بادام یکی از بهترین و غنی ترین منابع ویتامین E در جهان به شمار می رود. تا کنون مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف ویتامین E می تواند با نرخ پایین تر بیماری های قلبی، سرطان و همچنین بیماری آلزایمر مرتبط باشد.

3.کنترل قند خون

بادام اگر چه کربوهیدرات بالایی ندارد اما از سطح بالای چریب های سالم، پروتئین و فیبر برخوردار است که به این ترتیب باعث می شود گزینه ای منحصر به فرد برای کنترل قند خون به حساب بیاید به ویژه برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند. یکی دیگر از مزایای بادام که در کنترل قند خون موثر است سطح بالای منیزیم آن می باشد و منیزیم ماده معدنی مهمی است که در بیش از 300 فرآیند بدن از جمله کنترل قند خون موثر است.

4.کنترل فشار خون

به گزارش شایانیوز، همان طور که قبل تر اشاره کردیم منیزیم در بیش از 300 فرآیند بدن نقش دارد که یکی دیگر از آن ها کمک به کاهش سطح فشار خون می باشد. چنانچه می دانید فشار خون بالا یکی از اصلی ترین عوامل حملات قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیه می باشد و مطالعات متعدد نشان داده اند که افزودن بادام به رژیم غذایی می تواند منجر به کاهش سطح فشار خون بالا شود.

5.کمک به کنترل وزن

از آنجایی که بادام سرشار از پروتئین و فیبر می باشد مصرف آن می تواند باعث افزایش احساس سیری و در نتیجه کاهش سطح کالری دریافتی شود به این ترتیب می تواند با گرسنگی مبارزه کند و به کنترل وزن مناسب شما نیز کمک نماید. از طرف دیگر آجیل می تواند سطح متابولیسم بدنی شما را تا حدودی افزایش دهد که این امر نیز برای کاهش وزن موثر می باشد. جالب است بدانید که تحقیقات انسانی با کیفیتی در این رابطه صورت گرفته است.

چرا باید گردو بخوریم؟ | فواید سلامتی گردو چیست؟

6.کاهش سطح کلسترول بد

سطوح بالای LDL یا همان کلسترول بد در بدن یکی از مهمترین عوامل برای بیماری های قلبی شناخته می شوند و خوشبختانه مطالعات متعدد نشان داده اند که مصرف بادام می تواند به طرز موثری سطح LDL را در بدن کاهش دهد. طی یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده شد که خوردن 42 گرم بادام در روز می تواند کلسترول بد را کاهش، کلسترول خوب را حفظ و چربی های شکم را کاهش دهد.

7.جلوگیری از اکسیداسیون مضر کلسترول LDL

بادام ها نه تنها می توانند سطح کلسترول بد شما را کاهش دهند بلکه از کلسترول LDL در برابر اکسیداسون نیز محافظت می کنند که گام بسیار مهمی در توسعه جلوگیری از بیماری های قلبی به شمار می رود. جالب است بدایند که این اثر زمانی که با آنتی اکسیدان های دیگر مانند ویتامین E ترکیب می شود حتی قوی تر هم عمل می کنند.

 

بادام

خلاصه:

خلاصه کلام این که بادام حاوی مقدار زیادی چربی سالم، فیبر، پروتئین، منیزیم و ویتامین E می باشد. و از فواید سلامتی آن می توان به کاهش سطح قند خون، کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول اشاره کرد؛ همچنین آن ها می توانند با کاهش گرسنگی و کاهس سطح کالری دریافتی منجر به کنترل و کاهش وزن شوند. با توجه به همه این موارد می توانیم بگوییم که بادام یک میان وعده ی کامل است و خوب است که آن را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    عالی




  • رایان

    ببخشید فکر کنم نمی‌دونید بادام کیلویی چند شده . همه ما میدونیم چه مزایایی دارد

  • پول

    پول بده بخریم

  • ایرانی

    بلاخره بایددر ماه یک کیلو بادام بخوری تا هفت خاصییت روبده ،شما مولشو بدیدبه مردمهفتاد خاصیت داره

  • علی

    سلام خسته نباشید ممنون از شما که این اطلاعات رو در اختیار ما میذارید تشکر ویژه در مورد بادام ( برای قیمت ش چیزی نگم سکوت)