کوکو سبزی | ادویه مخصوص کوکو سبزی

به کوکو سبزی چی بزنیم طعمش خوشمزه تر شه؟ | فوت و فن های طلایی پخت کوکو سبزی

اگر می خواهید بدانید که به کوکو سبزی چی بزنیم خوشمزه بشه د این مطلب از سایت ویکی گردی با ما همراه باشید.

کوکو سبزی
ویکی گردی:

کوکو سبزی انواع مختلفی دارد که میتوان در مجالس،مهمانی، دورهمی های خانوادگی از این نوع کوکو استفاده کرد.شامل رولت کوکو سبزی، کوکو سبزی با نان تست، کوکو سبزی توپی، اسنک کوکو سبزی. که در هرکدام از این کوکو ها میتوان از طعم دهنده های مختلفی که در بالا ذکر شد استفاده کرد. اگر می خواهید بدانید که به کوکو سبزی چی بزنیم خوشمزه بشه با ما همراه باشید. کوکوها غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که به شکلهای مختلفی با ادویه و مواد مختلف در وعده های غذایی سرو میشود.

اگر می خواهید بدانید که به کوکو سبزی چی بزنیم خوشمزه بشه با ما همراه باشید. کوکوها غذاهای لذیذ و پرطرفدار ایرانی است که به شکلهای مختلفی با ادویه و مواد مختلف در وعده های غذایی سرو میشود.

 چرا کوکو سبزی میچسبه، تلخ میشه، آب میندازه؟

کوکو سبزی هم یکی از این کوکوهاست که طرفداران زیادی را به دنبال خود دارد.مواد اصلی برای تهیه کوکو سبزی تخم مرغ و سبزی های معطر است. این سبزی های معطر شامل تره و شوید است که گاهی اوقات برای طعم دار کردن کوکو به آن علاوه برسبزیجات معطر، گردو و زرشک، گوشت، هویچ و… اضافه می کنند. مایه کوکو علاوه بر سبزیجات معطر ادویه های مختلفی نیز دارد که شامل سیر،پیاز،نمک و فلفل میشود که بعد از سرخ شدن با حرارت و روغن داغ آماده سرو است. برای طبخ کوکو سبزی علاوه بر سرخ کردن در تابه می توان از فر هم استفاده کرد.برای اینکه تجربه کوکویی خوشمزه داشته باشید، پیشنهاد میکنیم سبزی شمالی مخصوص کوکو را امتحان کنید.

به کوکو سبزی چی بزنیم خوشمزه بشه؟

کوکو سبزی را میتوان علاوه بر تره و شوید ازسبزیجات هایی مانند کاهو،کرفس،گشنیز،اسفناج و دیگر سبزیجات استفاده کرد.

در ادامه با نکاتی درباره چگونگی خوشمزه شدن و طعم دار کردن کوکو سبزی آشنا میشویم.

همان طور که از اسم کوکو سبزی پیداست، اولین و مهمترین نکته ای که در درست کردن کوکو سبزی مورد توجه هست، نوع سبزی و نحوه خرد کردن آن است. برای بهتر شدن طعم کوکوتان بهتر است از سبزیهای تازه استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از خرد کردن و فریز کردن سبزی کوکو خودداری کنید چرا که این کار سبب از بین رفتن بو و طعم سبزی کوکو میشود.

دومین نکته ای که بسیار حائز اهمیت است مقدار سبزی ای است که در مایه کوکو به کار می بریم. نسبت سبزی هایی که استفاده میکنیم متفاوت است. بیشترین بخش سبزی کوکو را تره تشکیل میدهد که بعد از آن به ترتیب جعفری و گشنیز نقش اساسی را ایفا می کنند.

 کوکو عدس رو به روش سنتی ترکیه ای بپز!

نکته بعدی درباره چسبنگی مایه کوکواست. برای اینکه مایه کوکو به هم نچسبد و بتوانید راحت آن را برگردانید و سرخ کنید نیاز است کمی آرد گندم به مایه اضافه کنید. آرد گندم را به خوبی الک کنید و به مایه بیافزایید تا از چسبندگی مایه جلوگیری کند.

علاوه بر ادویه هایی که گفته شد(پیاز ،سیر،نمک و فلفل) بهتر از از ادویه پلویی برای طعم دار کردن کوکو استفاده کنید.

برای اینکه کوکو شما طعم بسیار خوبی داشته باشد بهتر است قبل از اینکه مایه را یکجا سرخ کنید قبل از مخلوط کردن سبزی با تخم مرغ و ادویه ها،بهتر است کمی سبزی ها را تفت دهید. این کار باعث میشود بعد از سرخ شدن مایه کوکو،داخل کوکو شکل و طعم خوبی داشته باشد.

اگر دوست دارید کوکو سبزی شما خوشمزه بشود، میتوانید از زرشک،گردو،هویج و گوشت و دیگر سبزیجاتی که ذکر شد استفاده کنید.همچنین میتوانید از گردو هم استفاده کنید.

اگر گردو و زرشک را در مایه خود اضافه میکنید بهتر است به این نکته توجه کنید که گردو ها را به خوبی خرد و له کرده و زرشک ها را هم بعد از شستشو به خوبی آب بکشید.

درون تابه ای که مایه را سرخ میکنید به مقدار کافی روغن بریزید و صبر کنید روغن به خوبی داغ شود.این کار از تکه تکه شدن مایه و خرد شدن آن جلوگیری می کند.

راز خوشمزه شدن کتلت رو اینجا بهت گفتم

بسیاری از افراد برای خوش طعم کردن کوکو از ماست یا دوغ استفاده می کنند. این کار بافت نرم و لطیفی رو به کوکو می دهد فقط به این نکته توجه کنید که قبل از اضافه کردن ماست آب ماست را به خوبی بگیرید یا از ماست چکیده استفاده کنید.

بعد از رعایت نکات بالا یک کوکوی خوشمزه و خوش طعمی خواهید داشت که میتوانید با تزیین های مختلف بر سر سفره شام و ناهار سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    کو کوی سبزی را ما گردو وزرشک میزنیم حدودا چند عدد گردو را با چاقو ریز می کنیم که به دندان بیادخیلی هم خوشمزه ومجلسی میشه