خواب | دلیل تشنگی قبل از خواب

علت تشنگی قبل از خواب چیست؟ | چرا دقیقا قبل از خواب تشنه تان می شود؟

اغلب ما وقتی می خواهیم به رختخواب برویم وخود را برای خواب آماده کنیم این تصور را داریم که تشنه ایم و به سراغ یک لیوان آب میرویم! اما دلیل این تشنگی چیست؟

خواب
ویکی گردی:

چرا قبل از خواب تشنه مان می شود؟ دانشمندان کانادایی تصور می کنند که علت تشنگی قبل از خواب را کشف کرده اند؛ آنها می گویند که در سازوکاری پیشگیرانه، ساعت بیولوژیک بدن با تحریک 'نرون های تشنگی'، باعث احساس تشنگی قبل از خواب می شود تا از این طریق، آب بدن در طول شب تامین شود.

درک بهتر روندی که به احساس تشنگی قبل از خواب منجر می شود، به محققان کمک می کند که در مورد سایر جنبه های زندگی روزمره که همچون مشاغل شیفتی بر ریتم ساعت شبانه روزی بدن اثر می گذارند، اطلاعات به دست آورند.

اگر خواب راحت ندارید حتما این نکات را رعایت کنید

محققان دانشگاه 'مک گیل' در کانادا می گویند:گرچه این مطالعه روی موش ها انجام شد، اما نشان می دهد که چرا قبل از خواب اغلب تشنه می شویم و مایلیم مایعاتی مانند آب یا شیر بنوشیم.

محققان براساس مطالعات قبلی می دانستند که موش ها قبل از خواب و بدون آن که تشنه باشند، آب بیشتری مصرف می کنند اما علت این کار مشخص نبود.

محققان برغم اطلاع از این واقعیت که مغز می تواند زمان نیاز بدن به آب را احساس کند، فرض را بر این قرار دادند که ممکن است هسته های سوپراکیاسماتیک (SCN) -قسمتی از مغز که ساعت زیستی بدن را کنترل می کند- نیز روشی برای برقراری ارتباط با 'نرون های تشنگی' داشته باشد که موش ها را به نوشیدن آب تحریک می کند.

ساعت از خواب پریدن بیماری شما را لو می دهد!

این بدان معنی است که ساعت بیولوژیکی در موش - SCN - دارای خصیصه ای است که می تواند زمان آغاز خواب این جانور را پیش بینی و مغز را تحریک کند که برای حفظ سلامتی در طی مدت طولانی خواب، به دنبال منابع مورد نیاز مانند آب باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر