انجیر خشک | فواید انجیر خشک

حتما انجیر خشک بخوریید! | ۳۵ فواید انجیر خشک برای مردان و زنان

خواص و فواید شگفت انگیز انجیر خشک را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید

انجیر خشک
ویکی گردی:

انجیر خشک یکی از مشهور ترین میوه های خشک شده است که سرشار از فیبر، کلسیم، ویتامین های مختلف حیاتی و همچنین مواد معدنی بسیار مهم مثل ویتامین های A، B1، B2، منگنز، پتاسیم، منیزیم، مس، آهن، فسفر و غیره است که به طور کلی این خوراکی خوشمزه را به یکی از مهم ترین میوه های خشک شده تبدیل کرده است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با خاصیت انجیر خشک و فواید انجیر خشک و خواص انجیر خشک برای مردان، معده، اسپرم، لاغری، کرونا و معده، خواص انجیر خشک با عسل، در شب و خیس شده آشنا کنیم. اگر این خوراکی را دوست دارید با لذت بیشتری به خوردن آن ادامه دهید.

خرید میوه خشک یکی از  محبوب ترین خرید خوراکی و تنقلات در کشور ما هستند و بسیاری از افراد در کشور ما علاقه بسیار زیادی به این میوه های خشک شده دارند که خواص بسیار زیادی دارند و بسیار خوب و مغذی هستند.

شیر زردچوبه چه خواصی دارد و چگونه تهیه می شود؟

فواید انجیر خشک؛ میوه ای که یک تنه لشکری از مریضی ها را شکست می دهد(خواص انجیر خشک خیس شده):

انجیر یکی از خوشمزه ترین و مفید ترین میوه هایی است که میتوانید در مناطق بومی آسیای غربی، خاورمیانه، نواحی هند و ترکیه پیدا کنید. افراد بسیار زیادی به این میوه کوچک و خوشمزه علاقه دارند و خوردن آن برایشان لذت بخش است. میوه انجیر شکلی به مانند یک گلابی ولی خیلی کوچک تر را دارد و در رنگ های مختلف سفید، سبز، زرد، بنفش و سیاه پیدا می شود.

خواص انجیر خشک: خشک کردن میوه های مختلف برای نگهداری آسان تر آنها و حتی بهبود برخی از خواص آنها، یکی از کار هایی است که مخصوصا در ایران به مقدار زیاد انجام می شود و سالانه مقدار زیادی از میوه های مختلف خشک می شود تا بتوان آنها را راحت تر نگه داری کرد و از آنها در زمانی که میوه شان نیز استفاده کرد. خواص میوه خشک شده نیز یکی از مهم ترین ویژگی های آنها می باشد.

خاصیت انجیر خشک؛ خواص انجیر خشک برای مردان:

مناسب برای زنان باردار:

انجیر خشک یکی از مناسب ترین خوراکی ها برای خانم های حامله و باردار است و از آنجایی که شامل مقادیر بسیار زیادی از فیبر، آهن، کلسیم و منیزیم است و همچنین از امگا ۳ نیز سرشار می باشد، برای خانم های باردار بسیار مناسب است و علاوه بر بهتر کردن وضعیت مادر در رشد بهتر جنین نیز کمک بسیاری می کند. از دیگر خواص انجیر خشک برای خانم های باردار، جلوگیری فوق العاده از زایمان زودرس است.

درمان کم خونی:

انجیر خشک حاوی مقدار زیادی از ویتامین C و آهن می باشد و دیگر همه ما می دانیم که هر ماده غذایی که هر دو این مواد مغذی را کنار یک دیگر داشته باشد برای درمان کم خونی در بدن فوق العاده است. بسیاری از اوقات دلیل کم خونی افراد فقر آهن است و آهن انجیر خشک باعث می شود که این مشکل برطرف شود. از طرفی دیگر ویتامین  C نیز در اینجا کمک می کند تا بتواند مشکل خون رسانی را نیز در بدن برطرف کند.

فواید وخواص معجزه آسای زردچوبه + دستور

تقویت قوای جنسی؛ خواص انجیر خشک برای اسپرم:

یکی از مهم ترین خواص درمانی انجیر خشک، مخصوصا برای آقایان این است که قوای جنسی آقایان را تقویت می کند. بسیاری از مشکلات جنسی که برای آقایان به وجود می آید به دلیل سبک زندگی آنهاست و مصرف مواد مخدر، دارو های مختلف یا حتی بعضا ژنتیک یا بیماری های مخلتف باعث می شود که افراد دچار مشکلاتی شوند، اما مصرف روزانه ده عدد انجیر خشک می تواند این مشکل را در آقایان برطرف کنید و میل جنسی را نیز هم در مردان و هم در زنان افزایش دهد.

درمان یبوست؛ خواص انجیر خشک برای معده:

یبوست یکی از بیماری های دردناک در دنیاست که بسیاری از افراد گاها به آن مبتلا می شوند و زندگی کردن و دوام آوردن با این بیماری واقعا کار دشواری است. اما خبر خوب این است که مواد غذایی بسیار زیادی وجود دارند که می توانند از این بیماری پیشگیری کنند یا در زمان ابتلا به آن، درد آن را کم کنند و مشکلات مختلفی که برای ما به وجود می آید را برطرف کنند.

خواص انجیر خشک: انجیر خشک شده یکی از خوراکی هایی است که در درمان و پیشگیری از یبوست نقش بسیار مهمی دارد. در واقع انجیر خشک خیسانده در آب یا شیر را می توان موثر ترین راه برای درمان یبوست دانست. فیبر موجود در انجیر خشک نیز باعث میشود که هضم غذا بسیار بهتر انجام بگیرد و این بیماری را به طور کامل برطرف می کند. فقط کافی است که برای رفع یبوست ۱۰۰ عدد انجیر خشک را به خوبی شسته و در ظرف آبی بخیسانید و صبح ها ناشتا میل کنید.

تقویت استخوان ها:

یکی از مواد معدنی که اشاره شد در انجیر خخشک به وفور یافت می شود، کلسیم است که در رشد و تقویت استخوان های بدن، به شدت تاثیر دارد و مفید است. هر چه کلسیم در رژیم غذایی شما بیشتر باشد، استخوان های شما نیز قوی تر می شوند و احتمال آسیب دیدگی یا ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا بسیار کاهش پیدا می کند. انجیر خشک همچنین دارای مقدار زیادی فسفر است که در شکل گیری و جوش خوردن استخوان کاربرد دارد و پس از آسیب دیدگی های جدی نیز به بهتر شدن حال شما کمک می کند. این مورد یکی از مهم ترین خواص انجیر خشک است.

خواص انجیر خشک برای لاغری:

فواید انجیر خشک برای بدن و سلامتی بسیار زیاد می باشد که یکی از این خواص، برای لاغری است. انجیر تازه یا خشک به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم، پتاسیم، سدیم، آهن، ویتامین، مقدار زیادی فیبر و چربی کم باعث کاهش وزن در افراد می شود. بنابراین توصیه ما به شما با توجه به خاصیت انجیر خشک این است که روزان آن را به عنوان یک میان وعده میل کنید.

فواید معجزه آسای زرد چوبه برای پوست

خواص انجیر خشک در شب:

یکی دیگر از انجیر خشک شده در هنگام شب آن است که باعث می شود کیفیت خواب ما افزایش یابد و راحت تر بتوانیم بخوابیم.

خواص انجیر خشک با عسل:

سالیان زیادی است که بسیاری از افراد از ترکیب عسل و انجیر خشک استفاده می کنند زیرا خواص آن بی نهایت می باشد؛ برای مثال از خواص انجیر خشک با این ترکیب جادویی می توان به افزایش قوای جنسی، تقویت حافظه، دفع سموم، خاصیت ضد سرطانی، درمان آرتروز و درمان مشکلات پوستی اشاره کرد. این نکته را در ذهن داشته باشید این خواص فقط گوشه ای از خواص بی نهایت انجیر و عسل می باشد.

فواید انجیر خشک با عسل

دیگر خواص انجیر خشک عبارتند از:

  • تاثیر بسیار زیاد در رشد و سلامت مو
  • بسیار مفید برای تقویت حافظه
  • تاثیر شگفت انگیز در حفظ سلامت دهان و دندان
  • رفع انواع تنگی نفس
  • افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خواص انجیر خشک برای کمک به هضم و گوارش
  • تنظیم کننده فشار خون
  • موثر در کاهش یا افزایش وزن
  • مناسب برای بیماری های پوستی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مسعود

    مطالب بسیار مفید وارزشمندبود

  • ناشناس

    عالی بودممنونم.

  • فاطی

    مگه میشه انجیر خرید؟؟؟ کیلویی ۱۸٠هزار

  • ناشناس

    شمایی که این همه در مورد انجیر گفتید به نظرتان آیا میتوان با این قیمتهای گران به سمت انجیر رفت وآن را خرید والا اکثر مردم تو نان شبشون هم ماندن پس شتر در خواب بیند پنبه دانه ،،،،

  • محمد

    انجیر کیلویی ۳۰۰ هزار تومن کی میتونه بخره خواصش بخوره توی سر پولدارها

  • ناشناس

    انجیر بخوریم فحش میدین خوب بدین مردم بدبخت دیگه میتونن انجیربخورن مگه تو خواب....

  • نادر

    نجیرتازه رابخرید باسوزن ونخ مثل تسبیح بچینید درتراس اویزون کنید روزی یکباربچرخانید وقتی خشک شد نگهداری کنید واستفاده کنید ارزونتردرمیاد

  • محسن

    قیمتش گرونه ارزون شد می‌خریم

  • محقق

    قیمت انجیر شبیه گوشت شده.
    ماده ای در انجیر و زیتون هست
    هر چند تا مصرف کنید
    کسی پیر نمیشه
    حتی ۱۲۰سال عمر کنید
    شبیه ۷۰ ساله می‌مانید

  • ناشناس

    انگار ما نمی دونیم انجبر خاصیت داره، فایده داره، فلان داره، بهمان داره، کو پول؟

  • ناشناس

    دیگه کی میتونه بخره با حقوق برجی 7 تومن ایشالله که خیر نبینید