خط لبخند | از بین بردن خط لبخند

روش های از بین بردن چروک صورت و اصلاح خط لبخند

دلایل متعددی برای ایجاد خط لبخند وجود دارد، خط لبخند ممکن است بر اثر بالا رفتن سن، نور خورشید ،ژنتیک و … باشد که باعث ایجاد چین و چروک اطراف لب می‌ شود.

خط لبخند
ویکی گردی:

دلایل متعددی برای ایجاد خط لبخند وجود دارد، خط لبخند ممکن است بر اثر بالا رفتن سن، نور خورشید ،ژنتیک و … باشد که باعث ایجاد چین و چروک اطراف لب می‌ شود. روش های متفاوتی برای درمان این نوع چروک ها ( اصلاح خط لبخند ) وجود دارد مانند: بوتاکس ،تزریق ژل  و چربی، هایفوتراپی، لیزر، لیفت با نخ، میکرو درم و درمان های خانگی. این روش ها کمک می‌ کنند این خطوط که معمولی از انتهای بینی تا لب ها ادامه دارند درمان شوند و یا بهبود پیدا کنند. همچنین برای پیشگیری از عمیق تر شدن خط لبخند می‌ توانید نکاتی را رعایت کنید.

به عنوان مثال از نور خورشید دوری کنید، سیگار نکشید، به صورت مکرر آب بنوشید، از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید ،ورزش کنید، رژیم غذایی مناسب داشته باشید و حتما از رژیم گیاهی استفاده کنید.

ماسک صورت خانگی برای سفت کردن پوست رو حتما امتحان کن

اطلاعات در مورد روش های رفع خط لبخند و اصلاح آن

در ادامه به چند راهکار درمانی می پردازیم :

بوتاکس

در این روش با سوزن کوچکی مقداری بوتولینوم (یک نوع سم فلج کننده) به ماهیچه زیر چین و چروک خط لبخند تزریق می‌ کنند و با فلج کردن و کند کردن حرکت آنها خط لبخند شما به حالت قبل برمی‌ گردد. نتایج تزریق بوتاکس بعد از چند روز نمایان می‌ شود، دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد ،بعد از ۶ ماه ماندگاری نیاز به ترمیم دارد.

تزریق ژل یا چربی

این روش، یک روش سریع ،ایمن و کم عارضه است .ژل حاوی هیالورونیک به درون خط خنده تزریق می‌ شود و ماندگاری بالایی نیز دارد و ایجاد حساسیت نمی‌ کند. دوره نقاهت آن معمولا تورم و قرمزی است و معمولا ظرف چند روز خوب می‌ شود.

در تزریق چربی، چربی را از قسمتی از بدن می‌ گیرند و بعد از آماده سازی به خط لبخند تزریق می‌ کنند، دوران نقاهت چربی طولانی تر از ژل است اما با توجه به اینکه ماندگاری بالاتر و ایمنی بیشتری دارد می‌ تواند انتخاب بهتری باشد.

هایفوتراپی

این روش ،روش فوق العاده ای برای درمان چین و چروک اطراف لب است و ماندگاری نسبتا بالایی دارد در این روش با متمرکز کردن امواج در زیر پوست و تحریک کلاژن سازی علاوه بر لیفت پوست ،از عمق خط خنده نیز کاسته می شود. با محو شدن خط خنده صورت و پوست شاداب تر ،جوان تر و زیبا تر به نظر می‌ رسد. این روش معمولا در یک جلسه و بدون درد و عوارض صورت میگیرد.

لیزر

در این روش با استفاده از اشعه لیزر لایه فوقانی پوست برداشته می‌ شود و با تحریک کلاژن و الاستین پوست و تشکیل لایه جدید پوستی چین و چروک و خطوط اطراف لب محو می‌ شود. دوره نقاهت معمولا ۲ تا ۳ هفته است و برای بهبودی بیشتر و حفظ شرایط چند ماه تکرار ضروری است.

لیفت با نخ

در این روش نخ های نامرئی و حل شدنی با استفاده از سوزن های ظریفی در پوست جایگذاری شده و به تحریک کلاژن سازی پوست اطراف لب را کشیده و چین و چروک ها صاف می‌ شوند. اگر مایل به انجام جراحی نیستید بهترین روش لیفت با نخ است .این عمل حدود یک ساعت طول می‌ کشد و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

میکرودرم

این روش ،یک روش غیر تهاجمی برای برطرف کردن خط خنده است .در این روش از میکرو کریستال های اکسید آلومینیم برای برداشتن لایه بالایی پوست استفاده می‌ شود. و با از بین رفتن سلول های مرده پوست، لایه زیرین پوست کار بازسازی و ترمیم نقاط آسیب دیده را آغاز می‌ کند و چین و چروک ها را صاف می‌ کند در این روش پوست بلافاصله صاف و درخشان میشود برای تکمیل درمان چند جلسه لازم است.

یخی که 3 روزه لک صورت را محو می کند + روش تهیه 

جراحی زیبایی

این روش معمولا برای افراد میانسال تجویز می‌ شود. استفاده از جراحی برای لیفت پوست و رفع چین و چروک اطراف چشم ،پیشانی و خط خنده  استفاده می‌ شود. این عمل با استفاده از بیهوشی و با استفاده از محلول بی حسی انجام می‌ شود . این روش، بهترین روش برای رفع چین و چروک طولانی مدت است .همچنین این روش به علت ساختن یک چهره مصنوعی و به دلیل ریسک بالا طرفدار زیادی ندارد.

روش هایی برای درمان خانگی

اگر مایل به انجام جراحی و روش های مشابه آن نیستید بهترین راه روش های درمان خانگی است.

آووکادو

این میوه دارای ویتامین ای بسیار بالایی است  که پوست را از داخل مرطوب می‌ کند. شما می‌ توانید از ماسک صورت آووکادو برای از بین بردن این چروک ها استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ

بهترین روش برای درمان خط خنده استفاده از سفیده تخم مرغ است .می‌ توانید سفیده تخم مرغ را با کمی عسل مخلوط کنید و بر روی چروک های خط لبخند خود قرار دهید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

آلوئه ورا

برای از بین بردن خطوط عمیق اطراف لب بهترین راه استفاده از ژل آلوئه ورا است این روش به طور طبیعی پوست شما را تغذیه و تعمیر می‌ کند. و چین و چروک اطراف لب را کاهش می‌ دهد. به دلیل وجود ویتامین سی و ای در آلوئه ورا می‌ توانید سلامت طبیعی پوست خودتان را بهبود ببخشید.

زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضد پیری است ،که چین و چروک اطراف لب را کاهش میدهد و پوست را نرم و روشن می‌ کند. استفاده ترکیبی از زردچوبه و روغن نارگیل یکی از بهترین راه های طبیعی برای درمان خطوط اطراف لب است.

آب لیمو

یک لیمو را به دو قسمت برش دهید و به صورت ضربه ای بر روی چروک های اطراف لب خود بزنید و یا از آب لیمو تازه استفاده کنید .اسید موجود در لیمو به سفت شدن پوست کمک می‌ کند و در نهایت باعث بهبود چین و چروک می‌ شود.

روغن آرگان

این روغن دارای مقادیر زیادی از اسید های چرب است که با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مقابله می‌ کند و باعث بهبود و درمان چین و چرک اطراف لب می‌ شود.

آموزش آسان و سریع کشیدن خط چشم با مداد + عکس

همچنین با  انجام ماساژ روزانه و مکرر با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل ،روغن دانه کدو تنبل ،و روغن آرگان و … نیز میتوانی از بروز چروک جلوگیری کنید و چروک های خود را درمان کنید.

نکته

بهتر است به این نکته توجه کنید که روش های خانگی در صورتی پاسخگو هستند که عمق چین چروک های شما عمیق نشده باشد و به لایه زیرین پوست راه پیدا نکرده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ن

    مفید بود با تشکر