یارانه | یارانه جدید | یارانه نقدی

یارانه بگیران بخوانند | ثبت‌نام متقاضیان جدید یارانه کلید خورد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تکلیف این کمیسیون به دولت برای ثبت‌نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط قانونی خبر داد.

یارانه
ویکی گردی:

اطلاعات مهم درباره واریز یارانه نقدی را در ادامه بخوانید.مرحله یکصد و چهل و چهارمین یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.باید منتظر باشیم و ببینیم این افزایش ۱۰ درصدی در صورت تصویب مجلس چطور بر یارانه خانوارها اعمال خواهد شددر لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، میزان یارانه نقدی برای سال آینده تغییری نخواهد کرد و یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد.با توجه به مابه‌التفاوت نرخ ۲۳ هزار تومانی تسعیر در بودجه و نرخ نیما که ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ریالی بیشتر از این محل به دولت خواهد رسید و یکی از پیشنهادات مهم در این خصوص اضافه شدن این رقم به یارانه‌ ها است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تکلیف این کمیسیون به دولت برای ثبت‌نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط قانونی خبر داد.

عوارض و مضرات زیاده روی در مصرف قهوه

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1402 کل کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهتمام این کمیسیون مجلس شورای اسلامی نسبت به معیشت مردم گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه شب گذشته خود، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کرد تا نسبت به ثبت‌نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق موازین اقدام کند.

وی تأکید کرد: پیشنهاد مصوب‌شده، پیش‌تر در بند (د) تبصره 17 لایحه بودجه سال 1401 کشور لحاظ شده بود اما این بند در لایحه بودجه سال آینده حذف شده بود، ازاین‌رو نمایندگان در جریان موافقت با این پیشنهاد، بند (د) تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 کل کشور را تنفیذ کردند و به این ترتیب دولت باید سال آینده نسبت به ثبت‌نام متقاضیان جدید یارانه اقدام کند./تسنیم

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه دریافت کالابرگ برای یارانه بگیران اختیاری است، گفت: افراد از طریق کارت یارانه می‌توانند اقدام به خرید کالای اساسی کنند و مابقی یارانه خود را به صورت نقدی از موجودی کارت برداشت کنند. چنانچه افراد اقدام به دریافت کالای اساسی نکنند، یارانه نقدی را کماکان دریافت می کنند.

او بیان کرد: کلیه پیامک هایی که برای افراد مبنی بر قطع یارانه نقدی یا رویت دهک‌بندی ارسال می شود، کلاهبرداری و به قصد خالی کردن حساب یارانه بگیران است چرا که سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی ارسال نمی کند.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

روش ساده و سریع پخت جوجه کباب تابه ای

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایراد‌های این لایحه افزود: از ایراد‌ها، یکی کاهش نمودار‌های پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارقام یارانه‌های نقدی، نان و دارو در بودجه ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

سیدمسعود میرکاظمی  درباره سازوکار و اعتباراتی که دولت در بودجه سال آینده برای تامین یارانه اقلام اساسی بخصوص نان و دارو در نظر گرفته است، اظهار داشت: در لایحه ارسالی به مجلس ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: در قانون بودجه امسال یارانه نان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن آنکه همچون سال های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی بگیران بخوانند

فایده شام خوردن قبل از ساعت 9 چیست؟

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۲ برنامه محوری آن است، عنوان کرد: اعتبارات دستگاه‌ها در جداول همراه با برنامه‌ها ارائه شده، موضوع دیگری که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته، معیشت مردم است همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد، یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    همچین میگیدیارانه300تومان پوله درماه متاهل هایک میلیون خورده ای اونم درآمدبالانه مثل من بدبخت با300تومان درماه