قیمت حبوبات | افزایش قیمت حبوبات

تغییرات چشمگیر قیمت حبوبات | نخود و لوبیا چیتی کیلویی چند؟

جدیدترین قیمت حبوبات در بازار امروز 25 بهمن 1401 را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید

قیمت حبوبات
ویکی گردی:

افزایش قیمت حبوبات که از ۲ماه پیش شدت گرفت، همچنان ادامه دارد. نرخ نامه جدید میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد ۷رقم از قیمت حبوبات در فاصله یک‌ ماه اخیر بین ۵ تا ۷ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند که بیشترین رشد قیمت حبوبات مربوط به نخود بوده است.

 

ماش و لپه تغییر قیمت نداشته‌اند و ۲قلم شامل عدس و لوبیاچشم بلبلی در این مدت ۲هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند. قیمت پرمصرف‌ترین حبوبات شامل لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و نخود مدت‌هاست که از کیلویی ۵۰هزار تومان فراتر رفته است.

بالاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد! 

قیمت حبوبات

دبیر انجمن حبوبات گفت که نوسان چندانی در بازار جهانی حبوبات وجود ندارد و تنها هفته گذشته قیمت چند قلم کالا از جمله لوبیا مقداری افزایش یافت که اثر آن هم به این زودی در بازار داخل مشاهد نخواهد شد.

سید عبدی افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا قیمت حبوبات افزایش یافته است؟ گفت: در حال حاضر بازار حبوبات شرایط آرامی داشته و با نوسانات چندانی روبرو نبودیم، فقط هفته گذشته مقدار جزیی در لوبیا افزایش قیمت داشتیم که آن هم به زودی در  بازار داخل اثر نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: زمانی که تجار کالایی را وارد می‌کنند در مبادی ورودی کشور کالا را می‌فروشند. در واقع نوسانات قیمتی که در بازار مشاهده می‌شود و مصرف‌کننده با آن مواجه می‌شود به واسطه‌هایی برمی‌گردد که کالا را از تجار کلان خریداری  و وارد چرخه بازار می‌کنند و نیاز است دستگاه‌های نظارتی و مربوطه به آن نظارت داشته باشند.

خواص آب برنج برای مو و پوست 

دبیر انجمن حبوبات افزود: لوبیا قرمز از قرقیزستان، لوبیا سفید از ازبکستان، لوبیا چیتی از ازبکستان و عدس از کانادا وارد کشور می‌شود.

به گفته وی حبوبات در شش ماهه گذشته فضای آرامی را داشته و هیچ کمبودی در حوزه حبوبات تا به امروز نداریم.

افتخاری در ادامه با اشاره به اینکه تخصیص ارز برای واردات در دو سه هفته گذشته کند شده‌ است، گفت: توقع ما این است که وزارت جهادکشاورزی ثبت سفارش‌ها و بانک مرکزی تخصیص ارز نیمایی را تسهیل بخشد تا چرخه واردات کالا را حفظ کنیم. تجار در صدد این هستند که مقدار کالا را تا پایان سال وارد کنند و تسهیل در روند تخصیص ارز باعث خواهد شد که در فروردین و اردیبهشت هم بازار آرام بماند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر