پیاز | فواید پیاز | مضرات پیاز

اگه هر روز پیاز بخوریم، چه اتفاقی برامون می افته؟ | فواید و اثرات مثبت خوردن روزانه پیاز

پیاز دارای خواص دارویی فراوانی برای بدن است این گیاه دارویی به صورت پخته یا خام خواص بی نظیری دارد که خوب است آنها را بدانید.

پیاز
ویکی گردی:

فواید پیاز که از آن ها بی خبرید را در این مطلب از سایت ویکی گردی مطالعه نمائید. اگرچه هر نوع سبزی فوایدی برای سلامتی دارد اما، برخی از سبزیجات مانند پیاز خواص بسیار خاصی دارند. پیاز به طور کلی برای سلامت قلب، استخوان و روده شناخته شده است وحتی فواید دیگری دارد که ممکن است بسیاری از افراد از آن شگفت زده شوند. با این حال، اگر به پیاز حساس هستید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید. در این بخش از بهداشت و سلامت ویکی گردی به خواص و اثر بخشی پیاز می پردازیم.

افزایش باروری

در گذشته، ناباروری مردان با معاینات، جراحی‌ها و آزمایش‌های زیادی درمان می‌شد اما، اکنون می‌توان با نوشیدن آب پیاز به سادگی این مشکل را برطرف کرد زیرا استفاده از طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها که پیاز مقدار زیادی از آن‌ها را دارد بسیار روی باروری تاثیر گذار است.

پوست پیاز

 چرا شستن پیاز وقت تلف کردن است؟

کمک به سینوس ها

یک راه عالی برای متوقف و کند کردن روند خونریزی بینی، استفاده از پیاز است! کافی است نصف پیاز را بردارید و آن را درست زیر سوراخ های بینی قرار دهید و سپس ببوید زیرا پیاز به دلیل داشتن ویتامین ث و بیوفلاونوئیدها باعث می شود مسیر بینی کمتر به خونریزی حساس شود همچنین یکی دیگر از مزایای مطلوب پیاز این است که در زمان گرفتگی بینی راه‌های بینی را شل و تنفس را برای ما آسان‌تر می‌کند.

جلوگیری از افسردگی و بهبود خلق و خو

پیاز دارای فولات یا همان ویتامین ب9 است، این ویتامین با شکستن اسید آمینه به نام هموسیستئین از افسردگی جلوگیری و خلق و خوی شما را تقویت می کند. به بیان ساده، این اسید آمینه نامطلوب به بدن اجازه نمی دهد هورمون های خوبی تولید کند.

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پیاز می تواند به پیشگیری از بیماری ها در بدن کمک کند اما، فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان نیز دارد همچنین، جویدن پیاز خام به قوی‌تر شدن دندان‌ها و مبارزه با هر گونه باکتری موجود در دهان کمک می‌کند. به سادگی مقداری پیاز را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوید، زیرا این کار می تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز کمک کند.

قیمت پیاز

جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا

پیاز می تواند از سرماخوردگی، سرفه، تب و گلودرد جلوگیری کند.

پیاز خود را تکه تکه و آن را به مدت 6 تا 8 ساعت در آب آشامیدنی خیس کنید و3-4 قاشق غذاخوری 3 بار در روز مصرف کنید.

مهمترین خواص پوست پیاز برای سلامتی و زیبایی 

درمان گوش درد

گوش ها ما یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند و ممکن است به دلایل زیادی مانند صداهای بلند و سفر با هواپیما درد بگیرند و برخی از پزشکان استفاده از قطره گوش را برای کاهش درد توصیه کنند. با این حال، پیاز پخته نیز می تواند کمک کند. یک پیاز را در آب بپزید تا نرم شود سپس آن را روی یک پارچه و گوش خود قرار دهید تا گوش درد بهبود یابد.

خرد کردن پیاز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر