سهام عدالت | ارزش سهام عدالت | ارزش امروز سهام عدالت

سهام عدالتی ها امشب غافلگیر می شوند | واریز سود سهام عدالت 1 میلیونی برای مرحله دوم

آنطور که مسئولان کانون سهامداران عدالت می‌گویند سود شرکت‌ها در حال جمع‌آوری برای پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت است.

سهام عدالت
ویکی گردی:

سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت ویکی گردی می خوانیم.

معاون وزیر تعاون، گفته تصمیم گیری درباره جاماندگان سهام عدالت با وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی است.

بالاخره تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن شد!

پس از گذشت چندین سال از وعده اعطای سهام عدالت به جاماندگان در دولت‌های قبل، سرانجام دولت سیزدهم گام‌های عملی تری در راستای تحقق این وعده برداشت.

آخرین جزئیات دادن سهام عدالت به جاماندگان

در همین راستا آقای داریوش ابوحمزه معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته خبر داد که اطلاعات افرادی که مشمول سهام عدالت می‌شوند به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی اعلام شده و تصمیم گیری درباره جاماندگان سهام عدالت با این نهادها است.

پس از گذشت ۱۰ ماه از تصویب طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان در لایحه بودجه، در نهایت مهر ۱۴۰۱ مصوبه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان به تصویب هیات دولت رسید و بالاخره ۱۳ آذر طبق تصویب‌نامه هیات وزیران جزئیات واگذاری این سهام اعلام و ابلاغ شد.

بر اساس تصویب نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقیمانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری، نسبت به واگذاری مستقیم سهام اقدام کند. مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

براین اساس، سازمان خصوصی سازی مکلف شد از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از مشمولین این تصویب نامه اقدام کند.

اما پس از ابلاغ این طرح در آذرماه اشکالاتی به آن وارد شد که در همین زمینه آقای قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. این اصلاحیه درمورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

اشتباه اکثر رانندگان ایرانی موقع پر کردن باک بنزین

او در ادامه افزود: امید است این اصلاحیه به تصویب برسد که بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحیه، تخصیص سهام عدالت شروع می‌شود.

در نهایت نیز ۴ بهمن آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در صحن مجلس گفت: در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می‌کنیم و مسئله‌ عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می‌کند.

اعطای سهامی که بر اساس قانون بوده و بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره و تاکید دارد.

اما جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

آقای قربان زاده رئیس سازمان خصوصی‌سازی پیش از این اعلام کرده بود: حدود ۳.۵ میلیون نفر جامانده سهام عدالت هستند. افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران در اولویت و جزو این آمار هستند.

در خصوص فرآیند اعطای سهام عدالت به جاماندگان، رئیس سازمان بورس آقای مجید عشقی نیز در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان در ۱۰ بهمن گفته بود: این موضوع به سازمان خصوصی سازی مربوط است در مورد جاماندگان هنوز لیست اسامی نهایی به سازمان بورس داده نشده، اما در حال انجام است.

برای پیگیری بیشتر مجدد با رئیس سازمان خصوصی سازی تماس گرفتیم که پاسخی دریافت نشد، اما پیش از این، در تاریخ ۲۵ آذر آقای قربان زاده مطرح کرده بود، تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است و بنابراین فرآیند آن امسال باید انجام شود.

با نزدیک‌ شدن به پایان سال ۱۴۰۱ چشم انتظاری‌ها برای  تحقق وعده اعطای سهام عدالت به جاماندگان بیشتر می‌شود اعطای سهامی که تخصیص آن به جاماندگان سال‌ها پشت اما و اگر‌های بسیار متوقف شده است. باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر موضوع اعطای سهام عدالت به جاماندگان خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران جوان

تغییر مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

واریز مرحله دوم سود 600 هزارتومانی سهام عدالت

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جامعه آماری ۲۰ میلیون تومانی که گفته شد، واقعی بود، گفت: در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی می شود که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده ای مقام معظم رهبری بوده است. بر اساس آن قرار شد که شش دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص می شود تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند. اساسا جاماندگان سهام عدالت هم این عده نبودند، نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بودند که در شناسایی، واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده بودند، دعوتنامه سهام به نامشان صادر شده بود، تکالیف قانونی شان را هم انجام داده بودند، اوراق سهام در اختیارشان بود اما در سال ۹۵ وقتی پایان سهام عدالت اعلام شد در سامانه اعلامی سامانه خصوصی سازی اطلاعاتشان موجود نبود.

وی ادامه داد: این نقص ناشی از دقت در مغایرت گیری اطلاعات ثبت شده در تعاونی ها و اطلاعات نزد سازمان خصوصی سازی بود. در ابتدا حقوق این تعداد احساس شد تضییع شده و به عنوان جاماندگان سهام عدالت مطرح شدند. در ادامه بررسی ها مشخص شد که ازشش دهک پایین جامعه کسان دیگری هم هستند که مشمول دریافت سهام عدالت بودند ولی شناسایی نشدند.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت عنوان کرد: در گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اقتصادی، به آمار ۲۰ میلیونی از جاماندگان که الان گفته می شود، اشاره ضمنی شده است و این آمار دقیقی نیست و برآوردی است. به هر حال در اینکه افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما در فرایند شناسایی جاماندند شکی نیست اما آمار نهایی باید توسط دستگاه های مسئول اعلام شود.

وی با اشاره قانون بودجه ۱۴۰۱ گفت: در بودجه امسال به طور بدیهی و پیش فرض مشخص بود که هر کسی که الان تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد و سازمان بهزیستی هست، قطعا جزو دهک های جامانده حساب می شود. مجلس هم در قانون تاکید کرد که با اولویت مشمولان نهادهای حمایتی که سهام عدالت دریافت نکردند، اجرای طرح سهام عدالت برای جاماندگان کلید بخورد. این آمار قطعی است و اطلاعات آنهم استخراج شده است و توسط این دو نهاد هم به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.

انفجار مهیب در تهران | چند نفر جان باختند؟

بند ج سیاست های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره دارد. در سال ۱۳۸۴ پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت، توسط دولت وقت و آغاز نام نویسی برای این سهام،  تعدادی از افراد به دلایل مختلف از ثبت نام و دریافت این سهام جا ماندند؛ پس از این خبر‌های بسیاری در دولت‌های مختلف در خصوص طرح‌های اعطای سهام به جاماندگان به گوش می‌رسید.

حتی طرح جاماندگان سهام عدالت سال ۹۹ در دستور کار دولت دوازدهم هم قرار گرفت، اما به گفته مسئولان وقت، نبود منابع کافی باعث توقف این طرح شد. دولت سیزدهم نیز پس از سرکار آمدن،  طرح اعطای سهام عدالت به جاماندگان را در دستور کار خود قرار داد.

منبع: خبر آزاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • فرشید

    کی با ما این سهام بی عدالتی میرسه خدا میدونه

  • ناشناس

    سلام چرا به اونایی که تحت پوشش کمیته هستند ولی سهام ندارن چند ساله سود این چند سال رو نمیدید بهشون منم یه بچه دارم ومریضه چیکار کنم حداقل پول سهام عدالت بدید خوبه

  • ناشناس

    واریز سود سهام عدالت ما رو خوشحال خواهد کرد

  • م

    بله خبر مفیدی بود .اگه امشب واریز کنید .

  • بازنشسته لشگری

    اکثر بازنشستگان لشگری گرسنه اند ؛ فقط فرماندهان و مسولیین لشگری و کشوری حقوق و عیدی نجومی میگیرند

  • ناشناس

    شب به پایان رسید و جایش رو به صبح داد ولی پولی نیومد به حساب ما

  • ناشناس

    من ی زن سرپرست خانوار هستم، ،که تحت پوشش کمیته امداد هستم، اما جز حقوق ،هیچ تسهیلاتی به من داده نشد، منو‌ ، پسرم حتی سهام عدالت نمیگیریم، مستاجر هستم ،و‌ماهی 3 میلیون اجاره خونه میدم، پسرم ترم اول دانشگاه رفت با وجود نامه های مکرری که از طرف دانشگاه برای کمیته امداد فرستاده شد اونا هزینه ی دانشگاه پسرمو پرداخت نکردن، و به ناچار به علت تنگدستی بنده پسرم از دانشگاه انصراف داد، حتی یارانه هم به ما 300 تومنی تعلق گرفت، جناب اقای رییسی این وعده و‌وعیدهایی که کاندید رییس جمهوری بودید چی شد؟ما ها به شما،و حرف هایتان اعتماد کرده و بهتون رای دادیم، حال این درسته یکسال برنج مرغ،گوشت،لبنیات، نمیخوریم، یارانه ی 400 تومانی، و پول سود سهام عدالت به جیب ادمایی میره که خونه،ماشین، و‌از سرمایه داران به شمار میروند، از نزدیک با این افراد در ارتباط هستم، حقوق دو نفره رو 180 هزار تومان بیشتر کردید، من واقعا نمیدونم چی بگم ، فقط امیدوارم فکری به حال جواب دادن تو اون دنیا رو هم کرده باشید،

    • کارن

      برو کار می کن مگو چیست کار
      عزیزم برو کار کن ، پسرت هم دانشجو بره کار کنه
      والا منم دانشجو بودم خودم کار کردم شهریه دانشگامو دادم
      مردم به پول مفت خوردن عادت کردن
      یک دونه کارگر پیدا نمیشه همه فقط پول بدونه زحمت میخوان

    • ناشناس

      چرا کمیته امدادم‌شده پارتی بازی اکثر کسای ک پول دارن با پارت بازی خودشونو تحت پوشش کمیته امداد کردن چرا کمیته امداد قبل اینکه طرفو تحت پوشش خودش قرار بده نمیرن پرس جو کنن

    • ناشناس

      من افرادی میشناسم ک ۳تا خونه مغازه و ویلا وزمین کلی طلا و پول نقد دارن رفتن با پارتی بازی خودشونو کمیته امدادی درست کردن ماهیانه کلی از کمیته امداد میگرن

    • ناشناس

      هرشب تمام میشه صبحش شدوهیچ قرونی نیست

  • اریکا

    دست شما درد نکنه🌺🌺🌺

  • ناشناس

    سلام بلاخره ما بد بخت های بیچاره که کسی رو نداریم باید چکار کنیم تا کی باید منتظر بمانیم تا تکلیف مان روشن میشه

  • علی

    سلام کی سود سهام عدالت بهمون میرسه

    • ناشناس

      سلام 20 اسفند واریز می شه

  • راضیه تیمار

    سلام ما هم تحت پوشش کمیته هستیم دریافت نکردیم کی واریزمیشه تاریخ دقیق روچرخ نمیگین

  • کبری مقتدر

    سهام عدالت وراث متوفیان چه میشود .

  • ناشناس

    کسانی که اصلاوابدا سهام ندارن چکار کنن برای ما هم کاری بکنید ممنون

    • milad

      سهامو میخوایم بفروشیم بره بدرد نخورا ،کو این سود های مسخره آخه اینجوری سود میدن کلاهبردارها

  • وحید

    برای من آمده سود سهام عدالت واریز شده اما پولی توی حساب کارتم نیومده چرا

  • وحید

    ببخشید پول کفش سال نو رو ندارم
    کی سهام عدالت رو واریز مکنید

  • ندا

    مااصلا سهام عدالت نداریم پجوری ثبت نام کنیم؟؟؟؟

  • ناشناس

    این سهام خجالته ن سهام عدالت

  • בܟ̇ߺࡅߺ߳ܝ ܝܝ̈۬ܝߺܝ ܦ߳ܨ

    دروغ قشنگی بود))))))

  • ناشناس

    کساند که همه سالت سهام شاند یافت ده ولی سری اول امسال هبچ سهامی واریزنگریدت تکلیف ای افرگرادچه میباشدسود سری اول که واریزنشده بود دیگرواردزنمیشه

  • علی

    سلام به اون اقایی که میگه کارگر نیست من هستم کار واسم پیدا کن بقران میرم

  • Amin

    دورغه دل خوش به فردایم نکن

  • ناشناس

    سلام تورو خدا جامانده هارو هم ثبت نام کنید العان تو خانواده فقط من دارم چهار تا بچه واقامون ندارن دوقلو دارم تو خدا طرح جدیدی بریزین واسه جاماندگان

  • ناشناس

    سلام خدا قوت ...دوماه هی میگن سهام سهام وخبری نیست هرچند با این گرونیها به دردنمیخوره ولی کاش ی فکری برا زنان خاندار میشدن که برا نبودن خرج دستشا دراز نکنه به نامرد که سواستفاده کننداز زن جوان.دیگه هیچ کس نه وجدان نه خدا ....نمیشناسه.ممنونم رسیدگی شود

  • لیلا

    سلام افرادی که شامل این ۳گروه کمیته و بهزیستی و ایثارگران نیستند و از نظر مالی هم در مضیقه هستند و نه بیمه هستند و نه حقوق بازنشستگی دارند آیا اینان جز جامعه ایران نیستند آیا برای اینان هیچ امکاناتی نباید در نظر گرفته شود انسانهای ورشکسته آیی که هرگز نمی توانند وارد گروه های مذکور شوند آیا نباید به این اشخاص هم توجه شود ..

  • ناشناس

    ما هم ایرانی و از قشر ضعیف جامعه هستیم

  • فرهاد ترابی

    سلام سپاس
    آقای ترابی ناشنوا هستم

  • حاصل مزارزهی

    به من کمک کنید من غریب هستم

  • ناشناس

    سلام ۲۳بهمن چرامیگین سودسهام عدالت واریزمیشه ولی خبری ازسودسهام عدالت نشده دل مردم خوش کردین

  • سیدعباس

    مردم ساده ..عشق و حال رو بالا دستی ها می کنند وما سرگرم یارانه و سهام هستیم ..البته از قدیم میگن ..خلایق هرچه لایق

  • ناشناس

    افرادی که درمرحله اول باید سودشان واریز نشده نشده بود تکلیف آن دسته افراد چه میباشد. آیا بامرحله دوم واریزمیشه. یانه.. َ

  • ناشناس

    میشه بچه ای که متولد ۱۴۰۱ هست رو برای سهام ثبت نام کرد؟