زردچوبه | خواص زردچوبه | فواید زردچوبه و عسل

خاصیت مصرف زردچوبه با عسل | 13 خواص فوق العاده و نحوه مصرف

هنگامی که زردچوبه با عسل ترکیب شده، تبدیل به یک معجون طبیعی ارزشمند برای مقابله با بسیاری از بیماری ها می شود.

زردچوبه
ویکی گردی:

زردچوبه عضو خانواده زنجبیل، بومی هند و سایر کشورهای جنوب آسیا می باشد. این گیاه در آب های مرطوب و گرمسیری رشد می کند و برای اهداف آشپزی و دارویی کشت می شود. زردچوبه از قدیم به عنوان زینت کننده غذا مصرف می شده و در حال حاضر به عنوان داروی رسمی در بیشتر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیات روی اسانس زردچوبه نشان داده که تحریک کننده ترشح پانکراس بوده و دارای اثر صفرا آور و دفع سنگ مثانه است.

کورکومین مهم ترین ماده موثر زردچوبه، دارای خواص ضد سموم کبد، ضد ورم، ضد سرطان و ضد عفونت است. ماده دیگر زردچوبه، آرتتمرن که دارای خاصیت آنتی اکسیدان، ضد ایدز و خنثی کننده سم مار بوده و اثر سمی نیش بسیاری از مارها را از بین می برد. در سال های اخیر، استفاده از آن در طب و تغذیه غربی افزایش یافته است.

کاهش وزن سریع و فوری با زردچوبه!

زردچوبه می تواند به مبارزه با بیماری آلزایمر و سایر شرایط التهابی کمک کند.

کرکومین قادر به عبور از مانع خونی مغز بوده و یکی از عواملی است که محققین را به بررسی پتانسیل آن به عنوان یک عامل محافظت کننده عصبی برای اختلالات عصبی مانند بیماری پارکینسون و آلزایمر ترغیب کرده است.

خاصیت مصرف زردچوبه با عسل

خواص آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی کورکومین نشان می دهد که این می تواند سلامت مغز را به طور کلی نیز بهبود بخشد. در مورد آلزایمر، تحقیقات اخیر حشرات کشوری دیگر مواد زیستی فعال در زردچوبه، علاوه بر کورکومین کشف کرده است، که به اثرات عصبی محافظتی آن افزوده است.

۱) رفلاکس معده

خواص زردچوبه و عسل در کنار داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم می تواند گزینه خوبی برای درمان رفلاکس معده باشد.

هر روز یک یا دو قاشق غذاخوری عسل با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کرده و به جای استفاده از مربا این خمیر را روی نان قرار داده و هر روز صبح میل کنید تا نتیجه بگیرید.

۲) سفیدی پوست

برای داشتن پوست سفید از این روش استفاده کنید: دو قاشق غذا خوری پودر زردچوبه و دو قاشق غذا خوری عسل را باهم ترکیب کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، سپس هر شب قبل از خواب از این مخلوط روی پوست خود گذاشته و ماساژ دهید، زمانی که ماسک روی صورتتان خشک شد با آب ولرم صورت خود را شست و شو دهید.

۳) پاک کننده آرایش

ترکیب زردچوبه و عسل در سال های اخیر در عرصه آرایش به طور مثال به عنوان پاک کننده آرایش نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

۴) مرطوب کننده پوست

زردچوبه و عسل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده خوب برای جلوگیری از خشک شدن پوست دست و صورت مورد استفاده قرار بگیرد.

ماسک صورت خانگی جوان کننده با زردچوبه

۵) درخشندگی پوست

زردچوبه به دلیل رنگ زرد و نارنجی به اسم زعفران هند شناخته شده و در طول تاریخ به عنوان یک ادویه و رنگ نساجی استفاده شده است. زردچوبه خاصیت شفاف کنندگی پوست را فراهم میکند، ولی ترکیب آن با عسل طبیعی تاثیر به سزایی بر پوست شما می گذارد.

ماسک زردچوبه عسل برای پوست درخشان

  • ۱/۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • ۱/۲قاشق چای خوری سرکه سیب
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل طبیعی
  • ۱/۲ قاشق چای خوری شیر یا ماست

ماسک را به دور از چشم خود روی پوست صورت اعمال کنید. اجازه دهید ماسک روی صورت شما ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم شست و شو دهید.

دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

۶) کاهش درد مفاصل

کارشناسان طب سنتی معتقدند که استفاده از زردچوبه و عسل برای درد مفاصل یکی از بهترین ترکیبات طبیعی برای کاهش درد است. با توجه به ویتامین ها و آنزیم هایی که دارند در کاهش التهاب و کمک به مفاصل شما تاثیر به سزایی دارند. بیشتر داروهای ضد درد، آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای کاهش درد عوارض جانبی دارند، اما زردچوبه و عسل با توجه به اینکه ارزش غذایی داشته و از نظر درمانی داروی طبیعی بوده گزینه مناسب تری نسبت به داروهای شیمیایی می باشد.

همچنین عسل و زردچوبه تولید هیستامین را در بدن کاهش داده و سطح کورتیزون طبیعی خود را افزایش می دهند و همین امر به بدن کمک میکند تا بدون عوارض جانبی، التهاب را از بین ببرد. کرکومین ماده فعال در زردچوبه، ضد التهاب و یک آنتی اکسیدان قوی بوده که به تنظیم قند خون کمک می کند.

۷) اگزما

ماسک زردچوبه و عسل می تواند برای کاهش التهاب و قرمزی افراد مبتلا به اگزما کمک کند. البته توصیه می شود قبل از اینکه این ماسک را روی پوست بسیار حساس یا قبل از استفاده از آن در کودکان بررسی کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

۸) آکنه

۱ قاشق چای خوری پودر زردچوبه، ۲ قاشق غذا خوری عسل طبیعی

این ترکیبات را خوب مخلوط کرده و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رو پوست قرار داده، سپس با آب گرم صورت خود را شست و شو دهید. عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند و پس از استفاده از این ماسک نیازی به استفاده از کرم مرطوب کننده نمی باشد.

از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید تا پوست نرم، درخشان و بدون آکنه داشته باشید.

۹) سلامت مو

زردچوبه به دلیل داشتن ویژگی ضد التهابی و عسل به عنوان سالم ترین شیرین کننده طبیعی برای درست کردن یک ماسک خانگی فوق العاده می باشند که ترکیب این دو ماده برای از بین بردن آکنه بسیار مفید بوده و با استفاده مداوم از آن می توان شاهد نتایج شگفت انگیزی باشید.

با این روشی که میگم صورتتو بلوری و سفید کن

۱۰) جلوگیری از سرطان

خواص زردچوبه و عسل برای درمان سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان های پوست مفید می باشد و رشد آنها را کم کرده و حتی ممکن است باعث از بین رفتن آن ها شود.

۱۱) سرما خوردگی

یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه و ۱/۴ قاشق چای خوری پودر زنیان را در ۳ فنجان آب بجوشانید و پس از صاف کردن، یک قاشق چای خوری از این جوشانده را با یک قاشق چای خوری عسل، ۲ تا ۳ بار در روز میل نمایید.

۱۲) درمان سرفه

یک لیوان شیر داغ، یک قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق سوپ خوری عسل به طور خارق العاده ای آرام بخش بوده و احتقان سرفه را تسکین می دهد. این عمل با معده خالی بهترین اثر را دارد.

۱۳) پیری

خواص زردچوبه و عسل با توجه به آنتی اکسیدان موجود در آن برای جوان سازی پوست و تسکین چین و چروک موثر بوده و باعث جوان سازی صورت شده، همچنین با اضافه نمودن روغن نارگیل به این ماسک، خاصیت آبرسانی آن دو چندان می شود.

 

عوارض جانبی

اگر از بیماری کیسه صفرا رنج میبرید، زردچوبه نیز ممکن است باعث انقباض عضلات کیسه صفرا شود. زردچوبه یک عامل کاهش دهنده خون است. از مصرف این داروها در صورت مصرف هر گونه داروی کاهش دهنده خون مانند وارفارین یا آسپرین اجتناب کرده، اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن را دارید از مصرف آن جلوگیری کنید.

برای بیماران که قند خون پایین یا فشار خون پایین دارند توصیه نمی شود، زیرا معجون زردچوبه و عسل باعث پایین آوردن هر دوی آن می شود. بنابراین اگر در بیماران با این مسائل خاص مورد استفاده قرار بگیرد می تواند منجر به مشکلات جدی تر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • علی

    بسیار عالیست ممنون

  • ناشناس

    با روغن زیتون قاطی شده و روی دستمال کاغذی بزارید و روی مقعد بزارید . بهترین درمان برای بواسیر و فیستول است .

  • یونس

    عال