خورشت قیمه | خورشت قیمه سیب زمینی | مواد لازم خورشت قیمه سیب زمینی

قیمه سیب زمینی مجلسی رو اینجوری بپز | نکات کلیدی پخت خورشت قیمه + آموزش مرحله به مرحله

خورشت قیمه سیب زمینی مجلسی با رعایت نکات تهیه قیمه بسیار ساده تهیه می شود و یکی از بهترین غذاهای مجلسی می باشد.

خورشت قیمه
ویکی گردی:

خورشت قیمه یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای اصیل ایرانی است. این خورشت خوشمزه در کنار برخی از خورشت ها همانند قرمه سبزی ،خورشت مرغ ، خورش کرفس در مجالس و حتی نذری ها مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار پر طرفدار است.خورشت قیمه به دو صورت قیمه بادمجان و قیمه سیب زمینی پخته میشود و انصافا هر دو نوع قیمه بسیار لذیذ و خوشمزه است.در این پخش از ویکی گردی  شما را با طرز تهیه خورشت قیمه سیب زمینی مجلسی آشنا میکنیم.

مواد لازم خورش قیمه سیب زمینی:

مرحله اول (آماده‌سازی مواد اولیه)

 

آموزش پخت خورش بادمجان با مرغ مجلسی

لپه را به همراه آب ولرم به مدت 2 تا 3 ساعت خیس میدهیم و چندین بار آب آن را عوض میکنیم تا هم اندازه لپه ها بزرگ‌تر شود و هم نفخش کم شود.

سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و داخل آب سرد میریزیم و کنار می گذاریم.

لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و درون آب جوش به مدت 1 ساعت قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.

پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم

مرحله دوم

پیاز نگینی شده را به همراه مقداری روغن درون قابلمه ای می ریزیم و مقداری تفت می دهیم و سپس گوشت ، زردچوبه و فلفل را اضافه میکنیم و به مدت 15 دقیقه با شعله ملایم تفت می دهیم.

مرحله سوم

بعد از یک ربع که گوشت به خوبی تفت داده شد باید لپه هایی که از قبل خیس خورده و آبش گرفته شده را درون ظرف گوشت بریزید و به مدت 2 دقیقه با گوشت تفت دهید(نباید بیش از دو دقیقه تفت دهید چون لپه ها دیر پز می شود).سپس رب را اضافه کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله آب جوش را کم‌کم به قابلمه اضافه می کنیم و به صورت رفت و برگشت هم بزنید و دقت کنید تا 2 الی 3 سانتیمتر بالاتر از مواد اولیه باید آب جوش باشد.

 این ادویه به قورمه سبزی هم عطر میده هم طعم

سپس درب قابلمه را می گذاریم و با حرارت متوسط 1 ساعت به خورشت قیمه اجازه میدهیم تا بجوشد.

مرحله پنجم

بعد از اینکه از پختن لپه و گوشت اطمینان حاصل کردیم نوبت اضافه کردن لیمو عمانی ها می رسد و بعد از آن پودر دارچین، هل و نمک را اضافه میکنیم و مقدار کمی هم می زنیم و سپس یک قاشق غذاخوری گلاب را اضافه میکنیم و در آخر آبلیمو و زعفران دم کرده رابه خورش قیمه اضافه میکنیم و بعد از 10 دقیقه پیاز داغ را اضافه میکنیم و حدود 20دقیقه منتظر می مانیم تا خورشت قیمه سیب زمینی جا بیفتد و آماده سرو شود.

مرحله آخر

تابه مناسبی را انتخاب کنید و مقدار روغن اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و بعد از اینکه به خوبی داغ شد سیب زمینی هایی خلالی خرد شده را از آب بیرون می آوریم و با دستمال خشک میکنیم و به آن کمی نمک و زرد چوبه اضافه میکنیم و داخل روغن داغ به خوبی سرخ میکنیم. بعد از اینکه تمام سیب زمینی ها را سرخ کردید می توانید خورشت قیمه را با آنها به مانند تصویر زیر تزیین کنید.

اگر سیب زمینی ها را زودتر از پخت خورش قیمه سرخ کردید داخل صافی بریزید تا روغن اضافه اش کشیده شود تا به این صورت دیگر سیب زمینی ها نرم نشوند.

آموزش مرحله به مرحله پخت خورش فسنجان

نکات تکمیلی در مورد قیمه سیب زمینی

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت میباشد .

قیمه سیب زمینی را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر