ماسک قهوه | روش تهیه ماسک قهوه | فواید ماسک قهوه

خواص معجزه انگیز ماسک قهوه بر پوست و مو + طرز تهیه

ماسک قهوه علاوه بر خود قهوه که یک نوشیدنی جذاب‌ و پرطرفدار به حساب میاد که دارای فوایدی باور نکردنی و فوق العاده ای بر سلامت بدن و شادابی پوست و مو بخاطر داشتن کافئین و خواص آنتی اکسیدانی می باشد.

ماسک قهوه
ویکی گردی:

فواید ماسک قهوه برای پوست مو! حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو به دلیل اینکه اولین سپر دفاعی بدن با محیط اطراف است، بسیار مهم و ضروری می باشد. استفاده از ماسک‌ قهوه و اسکراب‌ها یکی از روش‌های کمک کننده به سلامت پوست و مو همواره مورد توجه بوده است و تأثیر و خواص آن‌ها غیر انکار می باشد. در ادامه این مطلب از ویکی با فواید قهوه و طرز تهیه ماسک قهوه با ما همراه باشید.

بدن انسان همواره در حال مقابله با آلودگی ها محیط اطراف از جمله آلودگی های آب و هوا، دست‌های آلوده و غیره که باعث آلودگی و آسیب رسیدن به پوست و مو می باشد و موارد گفته شده حاوی رادیکال‌های آزاد می‌باشند که باعث تخریب جدی سلول‌های پوست و مو می‌شوند.

رادیکال‌های آزاد مولکول‌های که الکترون‌های جفت نشده تشکیل شده‌اند و به دلیل انرژی بالا باعث تخریب سلول‌های پروتئن و دیان ای می‌شوند و آنتی اکسیدان ها با دادن الکترون به رادیکال‌های آزاد باعث خنثی شدن آنها و دفع خطرات زیاد این مولکول‌ها می‌شوند.

کافئین عنصر اصلی صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی

ماسک قهوه

کافئین عضو جدانشدنی قهوه باعث توجه بیش از پیش به استفاده قهوه در ساخت ماسک قهوه و لوازم آرایش شده است. کافئین از مهم‌ترین مواد جلوگیری از پیری و چین و چروک شناخته شده است که به مقدار بالا در عصاره قهوه موجود می‌باشد.

کافئین علاوه بر اینکه می‌توان گفت ماده تشکیل دهنده غالب لوازم آرایشی و بهداشتی می‌باشد، به عنوان یک ماده طبیعی حاوی کافئین بالا برای ماسک‌ها طییعی و خانگی نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

ما در این مقاله قصد داریم طرز تهیه انواع ماسک‌ قهوه برای پوست، اسکراب و لایه برداری، ماسک مو و همچنین ماسک بدن را به شما آموزش دهیم و لازمه به این نکته اشاره کنیم که خوردن قهوه و مخصوصاً قهوه سبز که رست نشده باشه نیز به به خودی خود برای پوست بسیار مفیده ولی ساخت ماسک به خاطر تاثیر مستقیم دارای تاثیر بیشتری می باشد.

طرز تهیه ماسک قهوه برای پوست صورت و بدن

به دلیل خواص بیشمار قهوه از جمله کافئین و خاصیت ضد اکسیدانی بالا، در بسیار از ماسک‌های زیبایی و سلامت پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شما می توانید با توجه به پوست خود، مواد اولیه مورد استفاده در ماسک‌ قهوه را تغییر دهید، به طور مثال اگر پوست خشک دارید می‌توانید از ماست پرچرب یا خامه درماسک خود استفاده کنید و یا اگر پوست شما چرب است می توانید از آب لیمو یا سرکه سیب در ماسک خود استفاده کنید.

انواع ماسک قهوه

قبل از هرچیزی لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای ماسک قهوه شما باید از پودر قهوه استفاده کنید و نیازی به دم کردن آن نیست. پس برای خرید قهوه شما فرقی نمی کند که قهوه اسپرسو بخرید یا قهوه ترک یا فرانسه.

اما آیا هر قهوه ای تاثیرش بر روی پوست یکسان است؟ بهترین گزینه برای ماسک قهوه پوست استفاده از ترکیب قهوه های  50 درصد عربیکا با 50 درصد روبوستا می باشد زیرا این ترکیب یک میزان کافئین متعادل برای پوست شما محیا می کند که بهترین نتیجه را برای پوست شما را دارد.

خیلی از افراد نیز برای ماسک قهوه خود از تفاله قهوه بعد از دم شدن استفاده می کنند که یک گزینه بسیار ارزان قیمت و تا حدودی رایگان می باشد ولی چون میزان کافئین آن بسیار پایین است، درصد تاثیرگذاری آن بسیار پایین می باشد.

نکته مهم: قبل از استفاده از هر ماسک قهوه ای که در زیر به شما آموزش می دهیم آن را بر روی قسمتی از پوست دست خود تست کنید که اگر حساسیت پوستی به آن ماسک دارید، متوجه شوید.

ماسک قهوه

1. ماسک رفع چین و چروک پوست با قهوه

ترکیب فوق العاده قهوه و کاکائو بهترین ماسک ضد چین و چروک پوست می‌باشد ترکیب دو ماده پر کافیئن قهوه و کاکائو خالص علاوه بر خاصیت ضدپیری باعث افزایش لطافت پوست نیز می‌شود و برای پوست های خشک جز بهترین گزینه ها می باشد.

مواد لازم:

    3 قاشق پودر قهوه

    3 قاشق پودر کاکائو

    6 قاشق ماست خانگی یا شیر

    یک قاشق عسل طبیعی

ابتدا ماست را بخوبی هم بزنید و سپس مابقی مواد را به آن اضافه کنید و با نوک انگشتتان بروی پوست صورت خود بزنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه آن خشک شود و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

لطافت و طراوت پوست خود را بعد استفاده از این ماسک قهوه احساس می‌کنید.

برای اثر بخشی بیشتر هر هفته 2 بار از این ماسک و به مدت 2 ماه استفاده کنید.

2. ماسک کمک کننده به رفع جای جوش، لک و تیرگی بدن با قهوه

 

ایتدا این نکته را بگوییم هیچ ماسک طبیعی نمی‌تواند 100 درصد جای جوش را از بین برود فقط ماسک‌ها به کم رنگ شدن این لک‌ها و تیرگی‌ها کمک می‌کند.

مواد لازم:

    1 قاشق پودر قهوه

    3 قاشق ماست خانگی

    1 قاشق زردچوبه

تمام مواد بالا را با هم ترکیب کنید و با انگشتان به آرامی بروی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا ماسک بطور کامل خشک شود و سپس با آب ولرم بشورید.

وجود ویتامین c موجود در زرد چوبه و اسید لاکتیک موجود در ماست به کاهش این تیرگی‌ها و لک‌ها به مرور زمان کمک می‌کند، برای اثر بخشی این ماسک را هفته‌ای دو الی سه بار به مدت 3 ماه استفاده کنید.

3. اسکراب قهوه در درمان سلولیت، خشکی پا و آرنج

ماسک قهوه

مواد لازم:

    نصف فنجان پودر قهوه متوسط آسیاب شده

    6 قاشق روغن زیتون فرابکر

    4 قاشق نمک دریا یا شکر قهوه‌ای

تمام مواد بالا با هم مخلوط کرده و اگر روغن نارگیل شما به صورت جامد می‌باشد ابتدا آنرا بروی بخار آب جوش یا داخل ماکروویو قرار داده تا آب شود.

سپس به روغن نارگیل خود قهوه و نمک دریا اضافه کنید به ترتیب تا ماسک اسکراب شما آماده شود.

این ماسک را در هر بار حمام کردن می‌توانید استفاده کنید و بعد استفاده از آن، به صورت حرکت دورانی به مدت 3 دقیقه آنرا با آب ولرم شستشو دهید.

بعد 4 بار استفاده از این ماسک قهوه اثر شگفت انگیز آن را احساس می‌کنید. این ماسک را می‌توانید برای تمام قسمت‌های بدن از جمله خشکی پاها، آرنج و… به عنوان لایه بردار استفاده کنید.

3. ماسک رفع تیرگی و پف زیر چشم

ماسک قهوه

تیرگی و پف زیر چشم ناشی از عوامل مختلف کمبود خواب، اختلالات هورموثی، عوامل محیطی و… می‌باشد. برای حل ایم مشکل محصولات آرایشیو بهداشتی با برندهای مختلف در بازار موجو می‌باشد از جمله انواع کرم‌های دوره چشم و کانسیلر ها که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید این ناحیه از پوست بخاطر نزدکیی به چشم و حساسیت بالای آن باعث حساسیت‌های زیادی در چشم می‌شود

برای حل این مشکل ماسک‌ها زیادی مورد استفاده قرار می گرد از جمله معروف‌ترین آنمها ماسک قهوه می‌باشد

که به دو صورت خلی راحت و سریع می‌توانید از آن استفاده کنید

می‌توانید تفاله قهوه دم کشیده خود را بروی یک دستمال ریخته و آرام برای نواحی زیر چشم قرار دهید و به همین راحتی بعد حدود 15 دقیقه اثر آن خواهید دید.

و ماسک دیگیری که ترکیب یک قاشق چایی خوری قهوه و کمی روغن نارگیل به اندازه‌ای که پودر قهوه به حالت خمیری در بیاید سپس خمیر بدست آماده را به آرامی برو نواحی پایین زیر چشم برای چند دقیق ماساژ دهید و سپس اجازه دهید ماسک خشک شود و بعد به آرامی آنرا با آب گرم بشورید

قهوه بخاطر داشتن ویتامین k و کافئن بالا با کاهش انقباض و التهاب رگ‌های خونی زیر پوست اطرف چشم باعث کاهش پفو تیرگی زیر چشم می‌شود.

در هنگام استفاده از ماسک‌های زیر چشم خیلی مواظب باشید به دلیل حساسیت بالای چشم ماسک وارد چش نشود

4. ماسک مو قهوه

کافئین یکی از مهم‌ترین برای جلوگیری از ریزش مو در علم پزشکی به اثبات رسیده است و همانطور که می داینذپد قهوه ماده‌ای غنی از کافئن طبیعی م یبادش و در نتیجه اثر آن بر سلامت و زیبایی پوست و موی سر غیر قابل انکار می‌باشد

مواد لازم:

    نصف لیوان قهوه دم شده

    3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و زیتون

را باهم مخلوط کرده و به وسیله قلمو آنرا بر روی تمام قسمت‌های موی سر خود بزنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بروی موهایتان قرار دهید سپس آبکشی کنید دقت کنید برای اثر بخشی بیشتر از شامپو استفاده نکنید.ماسک قهوه علاوه بر جلوگیری از ریزش مو باعث درخشندگی موها نیز می شوند.

برای اثر بخشی بیشتر این ماسک حتماً قبل استفاده موهای خود را بشوید و خشک کنید و سپس از ماسک قهوه استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های برای بهره گیری از خواص قهوه اضافه پودر قهوه به شامپو در هر مصرف می باشد در این روش اجازه دهید به مدت 5 دقیقه مواد بر روی سر بماند و بعد آبکشی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر