سهام عدالت | روش ثبت نام سهام عدالت | شرایط دریافت سهام عدالت

شمارش معکوس واگذاری سهام عدالت به ۳ گروه جدید آغاز شد | چطور به سادگی صاحب سهام عدالت شویم؟

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهام عدالت به ۳ گروه جدید گفت: مصوبه دولت در این زمینه انجام شده و به زودی با تایید مجلس آن را نهایی می‌کنیم.

سهام عدالت
ویکی گردی:

مصوبه دولت درباره سهام عدالت انجام شده و به زودی با تایید مجلس آن را نهایی می‌کنیم.وزارت رفاه موظف است جاماندگان سهام عدالت را شناسایی کند. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی شناخت این افراد کاری بسیار سخت است.برای گروه‌های کم‌درآمد که جاماندگان سهام عدالت هستند قرار است سهام عدالت 10 میلیونی داده شود ، نیمی از قیمت هر سهم تخفیف داده شود و نیمی دیگر نیز به مدت ده سال از محل سود شرکت بازپرداخت گردد.

وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت سهام عدالت به ۳ گروه جدید گفت: مصوبه دولت در این زمینه انجام شده و به زودی با تایید مجلس آن را نهایی می‌کنیم.

این ازدواج ها حتماً به طلاق ختم می‌شود!

 سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در صحن مجلس ضمن اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی واگذاری اوراق مالی که در بودجه ۱۴۰۱ آمده بود، گفت: در تامین  کسری بودجه دولت، یکی از مسیر هایی که در سال های اخیر سهم بیشتری به خود اختصاص داده است، مسئله انتشار اوراق (استقراض از مردم) برای رفع کسری بودجه بود.

وی اضافه کرد: این اوراق دو مدل دارد که یک مدل آن این است که دولت برای رفع کسری های موقت پیش از پایان سال (در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲) از ابزار جدید اوراق درون سالی استفاده کرده است، اما آن مدلی که مهم تر است در مورد انتشار اوراقی است که برای کسری های بین سال های مختلف است. عملکرد دولت در سال ۱۴۰۱ با توجه به تمامی فشارهای تورمی و انتظار همه برای اینکه دولت بیشترین میزان تامین مالی و استقراض را از طریق اوراق انجام دهد، این بود که بار کمتری بر حوزه اوراق وارد کرد.

خاندوزی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های مالی تاکنون ۱۷۲ هزار میلیارد تومان عملکرد صورت گرفته است. یعنی ۱۰۰ درصد تحقق کامل آن چیزی که در بودجه آمده است و از این بابت وزارت اقتصاد توانسته دقیقا مطابق قانون بودجه ۱۴۰۱ حرکت کند.

وی افزود: دولت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ ماهه امسال برای بازپرداخت اوراق هزینه کرده است، یعنی بدهی سال های گذشته ای که سررسید آن ها رسید و دولت آن ها را بازپرداخت کرد، بر این اساس حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان فروش اوراق نقدی توسط دولت بوده است. ما به تفاوت این دوعدد یعنی حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان خالص بازپرداخت دولت به بازار است.

در حوزه فروش سهام، مجموعا عملکرد ده ماهه، ۹۴ درصد مصوب قانون بودجه را انجام داده ایم، که بخش مهمی از آن به عرضه سهام  پتروشیمی خلیج فارس برمی گردد که با سه روز رقابت تخصصی حدود ۳ برابر قیمت تابلو به فروش رسید.

افزایش 3 برابری مبلغ عیدی کارگران برای امسال

تصویب افزایش ۳۵ هزار میلیارد تومانی سهام بانک های دولتی برای سهام عدالت

همچنین در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می کنیم، و مسئله عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می کند.

خاندوزی گفت: دومین تکلیفی که در مجلس معین شده بود، مربوط به رد دیون بود که از مجموع ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رد دیون، ۱۱۹ هزار میلیارد تومان از رد دیون تعیین تکلیف شده است، ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید، ۹ هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی که تخصیص پیدا کرد.

وی اظهار کرد: افزایش سرمایه بانک ها نیز مورد تاکید مجلس بود که حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان، برای افزایش سرمایه بانک های دولتی مصوبه دریافت شد و بخشی از افزایش سرمایه پالایشگاه شازند نیز برای افزایش سرمایه بانک ها و افزایش قدرت اعتبار دهی بانک ها تخصیص پیدا کرده است که در مراحل نقل و انتقال است./همشهری آنلاین

تخصیص سهام عدالت جاماندگان باز هم به تاخیر می‌افتد؟

وزارت رفاه موظف است جاماندگان سهام عدالت را شناسایی کند. این در حالی است که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی شناخت این افراد کاری بسیار سخت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی شناسایی جاماندگان جدید سهام عدالت بسیار سخت و زمان‌بر است.

اگر این مطلب را بخوانید، دیگر مرغ نمی خورید

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: شناسایی جاماندگان جدید سهام عدالت پروسه سختی دارد. زیرا باید این اطمینان ایجاد شود که افراد واقعا مشمول هستند یا خیر، البته مسئولیت این کار با وزارت رفاه است.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درباره شناسایی جاماندگان سهام عدالت اظهار کرد: در راستای شناسایی جاماندگان سهام عدالت تکلیفی وجود داشت که باید انجام می‌شد. در این راستا در فاز نخست، مشمولان کمیته حمایت امداد و بهزیستی و همچنین ایثارگران شناسایی شدند و در ۲۲ خردادماه برای بررسی به هیات دولت ارسال شد.

فرایند بررسی زمان زیادی برد و چندین مرتبه بین هیات دولت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری رفت‌وبرگشت داشت، زیرا ایرداتی درمورد بعضی از ضوابط وجود داشت که هیات دولت آن را مرتفع و مصوب کرد اما هیات تطبیق مجلس دوباره ایرادی مطرح کرد که درحال بررسی هستند.

وی درباره ایرادات هیات تطبیق مجلس پاسخ داد: به طور کلی دو ایراد وجود داشت، نخست آنکه مرجع تصویب باید شورای عالی سیاست اصل ۴۴ باشد نه هیات وزیران. دوم آنکه سهام باید به صورت غیرمستقیم به مشمولان داده شود نه به صورت مستقیم. البته به هر دو ایراد پاسخ داده شد و معاونت حقوقی درحال پیگیری است، امیدوارم مورد قبول هیات تطبیق مجلس قرار بگیرد و اجازه دهند در پایان سال واگذاری را انجام دهیم.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در این باره که چرا در لایحه بودجه به ادامه فرایند شناسایی جاماندگان سهام عدالت اشاره نشده، گفت: شناسایی افراد جدید پروسه سختی دارد زیرا باید این اطمینان ایجاد شود که افراد واقعا مشمول هستند یا خیر، البته مسئولیت این کار با وزارت رفاه است. این فرایند هنوز آغاز نشده است. از طرف دیگر منابعی برای این کار وجود ندارد؛ بنابراین فکر نمی کنم جامانده دیگری شناسایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر