بادمجان | انواع غذا با بادمجان

غذا چی بپزم که گوشت و مرغ نخواد | لیست غذاهای خوشمزه با بادمجان

لیست انواع غذا با بادمجان بدون گوشت و مرغ را در ادامه ببینید.

غذا با بادمجان
ویکی گردی:

بادمجان یکی از صیفی جات محبوب به شمار می رود که بخاطر داشتن آنتوسیانین، آنتی اکسیدانی برای کاهش بسیاری از بیماری های خطرناک محسوب می شود و از طرفی دیگر خواص بیشمار دیگری دارد و همین امر باعث شده است که به اهمیت بادمجان در حوزه آشپزی افزوده شود. به همین منظور در این بخش از آشپزخانه ویکی گردی قصد داریم به معرفی آن دسته از غذاهایی بپردازیم که با استفاده از بادمجان و بدون نیاز به گوشت تهیه و طبخ می شوند؛ برای آشنایی با این غذا های متنوع و خوشمزه با ما همراه باشید.

کشک بادمجان خانگی

یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ای که بسیاری از خانواده های ایرانی طرفدار آن هستند کشک بادمجان می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی هم دارد. چنانچه بادمجان جزو غذاهای مورد علاقه شما ما به حساب می آید پیشنهاد می کنیم با استفاده از موادی همچون کشک، بادمجان، سیر، پیاز، نعنا خشک و... این غذای خوشمزه را بپزید و با نان و سبزی خوردن نوش جان کنید.

میرزا قاسمی

از پرطرفدارترین غذاهای گیلان و مازندران می توان به میرزا قاسمی اشاره کرد که یکی از محبوب‌ ترین غذاهای قدیمی مردم این مناطق به شمار می رود. این غذا تاریخچه دور و درازی دارد و در زمان ناصرالدین شاه قاجار ابداع شده است و از آن پس نه تنها پای ثابت سفره های گیلانی ها شد بلکه در تمام مناطق ایران طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داد. بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، روغن و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه است.

با این روشی که بهت گفتم خیلی راحت تلخی بادمجان را بگیر

رولت بادمجان ساده

رولت بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و متفاوتی است که برای آن دسته از افرادی که رژیم غذایی گیاهی در پیش گرفته اند بسیار مناسب است. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون بادمجان، سیر، گوجه فرنگی، شوید و... به کار برده می شود. این غذا در زمان کمتر از 20 دقیقه آماده می شود.

بورانی بادمجان کبابی

از غذاهای متفاوت استان مازندران می توان به بورانی بادمجان کبابی اشاره کرد. این غذا طعم بسیار خاص و منحصر به فردی دارد و در زمان بسیار کمی آماده می شود. علاوه بر وعده های ناهار و شام به عنوان پیش غذا و دسر نیز سرو می شود. بنابراین شما میتوانید بادمجان کبابی را در کنار سایر غذاها بر سر سفره های رنگارنگتان داشته باشید.

ورقه گیلکی

نوعی کوکوی خوشمزه که ورقه گیلکی نام دارد یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که با استفاده از بادمجان پخته می شود و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه ای دارد. این غذا در زمان بسیار کمی و با هزینه اندک آماده می شود. در تهیه ورقه گیلکی موادی همچون بادمجان متوسط، تخم مرغ، زردچوبه، روغن و... به کار برده می شود.

کوکوی بادمجان

کوکوی بادمجان یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که در بین خانواده های ایرانی بسیار رایج است چراکه هم در زمان خیلی کم آماده می شود و هم یک غذای سبک محسوب می شود. بنابراین چنانچه خواستید از این غذای خوشمزه به عنوان پیش غذا یا وعده نهار و شام استفاده کنید به موادی همچون بادمجان، تخم مرغ، روغن، نمک و فلفل نیاز دارید.

املت بادمجان

املت بادمجان از جمله غذاهایی است که در ترکیبات آن از بادمجان استفاده شده است. این املت به شیوه بسیار جذاب و ساده ای تهیه می شود. جالب است بدانید برخلاف سایر املت ها در این املت شیر هم به کار برده می شود. بادمجان قلمی، تخم مرغ، شیر، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.

پاستا عربیتا با بادمجان بریانی

برخلاف باور عموم که بر این تصورند عربیتا یعنی این غذا متعلق به کشورهای عربی است باید بدانید که در واقع به عربیتا به معنی تند و تیز است و این غذا همچون سایر پاستا ها به ایتالیا تعلق دارد. طعم متفاوت این غذا باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد. چنانچه میخواهید از این غذا تهیه کنید به موادی همچون بادمجان، روغن زیتون، سیر، پاستا، گوجه فرنگی، دانه فلفل قرمز و نمک و فلفل نیاز دارید.

طرز تهیه خورشت بادمجان با گوشت قلقلی بسیار خوشمزه

 

بروسکتا بادمجان

بروسکتا بادمجان به عنوان یک پیش غذای بسیار خاص و شیک به شمار می‌رود که زیبایی دو چندان به سفره های میهمانی شما می بخشد. طعم این غذای خوشمزه را خنکی نعنا و گرمی بادمجان به تعادل میرساند و تجربه بسیار لذت بخشی به شما خواهد داد. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون بادمجان، نان باگت، سیر، روغن زیتون، سرکه سفید و... به کار برده می شود.

ساندویچ بادمجان کبابی

ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهایی به شمار میرود که بدون استفاده از روغن تهیه و طبخ می شود. تصور کنید بادمجان گریل شده همراه با سبزیجات در یک ساندویچ خوشمزه چه طعمی دلپذیری به ارمغان می آورد؛ مطمئناً بسیار لذت‌بخش خواهد بود. پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده با ترکیبی از موادی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، نان برگر، پیاز، سرکه بالزامیک، پنیر موتزارلا و... این ساندویچ خوشمزه را تهیه کنید.

ساندویچ بادمجان کبابی

ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهایی به شمار میرود که بدون استفاده از روغن تهیه و طبخ می شود. تصور کنید بادمجان گریل شده همراه با سبزیجات در یک ساندویچ خوشمزه چه طعمی دلپذیری به ارمغان می آورد؛ مطمئناً بسیار لذت‌بخش خواهد بود. پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده با ترکیبی از موادی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، نان برگر، پیاز، سرکه بالزامیک، پنیر موتزارلا و... این ساندویچ خوشمزه را تهیه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر