افزایش قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز افزایش یافت | کاهش مصرف گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز در قصابی ها در حالی افزایش یافته است که طبق گفته مسئولین کمبودی در تولید دام زنده و گوشت قرمز مورد نیاز کشورنداریم.

قیمت گوشت قرمز
ویکی گردی:

امروز قیمت گوشت قرمز گوسفندی درجه یک در بازار بین ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان است بنابراین نرخ گوشت قرمز( هر کیلوگرم شقه گوشت قرمز) نیز بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در قصابی‌ها عرضه می‌شود.طبق آمار جدید سازمان دامپزشکی نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز بین ۹۰۰ تا ۹۵۰ هزار تن است که بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تن از محل تولیدات داخلی و نزدیک ۱۰۰ هزار تن آن از محل واردات تأمین می‌شود و طبق گفته مسئولان کمبودی در تولید دام زنده و گوشت قرمز مورد نیاز کشور نداریم اما باید ببینیم دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار چیست؟

 با وجود کاهش تقاضا و مازاد جمعیت دامی به انضمام تلاش دولت سیزدهم برای تنظیم بازار این محصول از طریق واردات گوشت قرمز گرم و منجمد به کشور به نظر می‌رسد قیمت این محصول در بازار متعادل باشد اما هرگونه نوسان قیمت در محصولات دیگر چون نهاده‌های دامی و گوشت سفید نیز بر بازار این محصول تاثیرگذار است.

هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی شقه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان، گوشت گوسفندی منجمد با نرخ ۸۵ هزار تومان و گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۵ هزار تومان توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در میادین میوه‌وتره‌بار عرضه می‌شود اما بازهم این اقدامات نتوانسته قیمت این محصول را متعادل کند.

وی اظهار داشت: اکنون هیچ تناسبی بین قیمت گوشت قرمز و دام زنده وجود ندارد و بازار گوشت قرمز در دست قصابی‌ها و عده‌ای است که این محصول را بازارگردانی می‌کنند در حالی که شاخص عرضه گوشت قرمز تفکیکی باید نرخ شقه گوسفندی و گوساله باشد.

وی اضافه کرد: در مقابل بازار گوشت قرمز، بازار دام سبک هر روز سرکوب قیمتی می‌شود زیرا هزینه‌های تمام شده تولید افزایش پیدا کرده اما دام را به قیمت واقعی از تولیدکننده خریداری نمی‌کنند.

اکنون تولیدکنندگان دام زنده انتظار دارند دولت برای ادامه حیات تولید علاوه بر تأمین نقدینگی این بخش شرایط را برای صادرات دام زنده مهیا کند همچنین با تشدید نظارت‌ها بر بازار نهاده‌ها و گوشت قرمز جلوی سودجویی برخی دلال و واسطه‌گر گرفته شود تا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نهایی بیش از پیش متضرر سودجویی برخی در بازار این محصولات نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر