پوست موز | فواید پوست موز

هرگز پوست موز رو دور نندازید! | یک تیکه پوست و موز و یک دنیا خواص

در این مطلب با شما درباره خواص و فواید پوست موز صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

پوست موز
ویکی گردی:

پوست موز مثل خود میوه موز خواص و کاربرد های فراوانی دارد. عده ای پوست موز را بر روی دندان هایشان می کشند تا از خاصیت سفید کننده آن بهره ببرند. عده ای دیگر از پوست موز برای مشکلات پوستی استفاده می کنند اما موضوعی که احتمالا درباره آن چیزی نمی دانند، خواص پوست موز برای گیاهان شان است.

پوست موز برای گیاهان آپارتمانی

یکی از مواد طبیعی که پتاسیم و فسفر زیادی دارد و برای گیاهان آپارتمانی مورد استفاده قرار می گیرد پوست موز است. می توانید با اضافه کردن پوست موز به ترکیب خاک گلدان تان بسیاری از نیازهای گیاه را برطرف کرده و به رشد بهتر آن کمک کنید. از پوست موز به ۲ روش خشک شده و سرکه ی آن استفاده می شود اما توصیه ی ما به شما استفاده از پوست خشک شده است زیرا احتمال آسیب دیدن گیاه در این روش  بسیار پایین است.

پوست سیب زمینی رو نریز دور؟ | فواید معجزه آسای پوست سیب زمینی!

تامین پتاسیم برای گیاه

پتاسیم یکی از مهم ترین عناصری ست که در بسیاری از فرآیندهای گیاه نقش مهمی را ایفا می کند. عنصر پتاسیم، از گیاه در مقابل عوامل بیرونی مثل آفت ها محافظت می کند و به طور کلی مقاومت گیاه را در مقابل شرایط محیطی افزایش می دهد. پوست موز دارای مقدار زیادی پتاسیم است و می تواند به رشد و گلدهی گیاه کمک کند.

پوست موز برای گیاه سانسوریا

استفاده از پوست موز یکی از بهترین راه های تقویت طبیعی گیاه سانسوریاست و نیاز آن به کلسیم، پتاسیم و فسفر را تا حدود زیادی برطرف می کند. برای سانسوریا از پوست موز خشک و پودر شده استفاده کنید.

پوست موز خشک شده برای گیاهان

یکی از روش های استفاده از پوست موز، به شکل خشک شده و پودر شده است. در ادامه مراحل زیر را مشاهده کنید.

مرحله اول

پوست موزها را جدا کرده و درون یک ظرف یا سینی قرار دهید. بهتر است پوست موزها را به واسطه ی نور خورشید خشک کنید تا رطوبتشان به طور کامل از بین برود و آماده شوند.

مرحله دوم

اگر پوست موز کمی رطوبت داشته باشد موجب قارچ، کپک و فساد خاک می شود. می توانید پوست موزها را درون فضای خانه هم خشک کنید اما باید چند روزی بمانند تا به خوبی خشک شوند.

25 کاربرد و خواص فوق العاده پوست پرتقال که نمی دانستید

مرحله سوم

پوست موز خشک شده را در ابتدا با گوشتکوب یا دستگاه آسیاب به طور کامل خرد و پودر کنید. چند قاشق از پودر به دست آمده را با توجه به سایز گلدان به خاک رویی آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

خاک گلدان را با نوک قاشق ترکیب کنید تا پوست موز پودر شده به خوبی با آن مخلوط شود. بعد از اضافه کردن پودر، آبیاری را انجام دهید و نتیجه فوق العاده این روش را در روند رشد گیاه مشاهده کنید.

تهیه کود مایع با پوست موز

در ادامه می توانید روش تهیه کود مایع با پوست موز را مشاهده کنید که با نام سرکه یا چای پوست موز هم شناخته می شود و یک تقویت کننده مناسب برای گیاهان آپارتمانی ست.

مرحله اول

پوست موز را با استفاده از یک چاقوی تیز برش دهید و تکه تکه کنید. در این مرحله به یک ظرف دردار مثل شیشه مربا نیاز دارید. پوست موز تکه شده را درون ظرف ریخته و آن را پر از آب کنید.

هرگز موز سیاه شده رو دور نریز! | خواص حیرت‌انگیز موز سیاه شده

مرحله دوم

در ظرف را بسته و به مدت چند هفته در همین حالت نگهداری کنید تا کود مایع آماده شود. بعد از سپری شدن ۲ تا ۳ هفته، تفاله را خارج کرده و از آب محلول که رنگ سیاهی دارد برای کوددهی ماهانه گیاهان استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    درود. شما فکر می‌کنید مردم فقیرشده ایران با این حقوقهای ناچیز میتونن موز کیلویی ۷۵ الی ۸۰ تومن بخورن که پوستشو دورنریزن؟ عجبا!!!!!!

    • احسانی

      پیشنهادتون عالیه
      تواین شرایط اقتصادی بایدیادبگیریم ازضایعات و دورریزهاهم استفاده ی مفیدکنیم
      کودگلهای آپارتمانی گرونه
      من پوست تمام میوه ها حتی پیازم دربطری نگه می دارم
      پس از صاف کردن به همه ی گلها میدم
      از کود گلهای های آپارتمانی بهتره

  • ناشناس

    ما خودمون پوست موز را میخوریم اضاف نمی اید

  • ناشناس

    واقعا حرفهاش حقیقت داره

  • ناشناس

    ما اگه موز گیرمان بیاد خاطرتان جمع پوستش هم میخوریم مرد مومن موز آنقدر گران که نمیشه خرید

  • روح الله قنبری کهیان

    مگه پوست موز رو میخورند؟

  • ناشناس

    اره چون گرونه

  • ناز

    ببخشین موز رو میتونین بخرین