ضرر نارنگی برای معده | مضرات نارنگی | عوارض مصرف نارنگی

فکرشم نمیکردی نارنگی اینقدر مضر باشه! | عوارض جانبی و زیاده روی در مصرف نارنگی

میدونستین اگه تو روز بیشتر از 5 تا نارنگی بخورین چه اتفاقی برای بدنتون میوفته؟ جواب این سوال و توضیحات بیشتر در مورد مضرات نارنگی رو در ادامه بخونین.

نارنگی
ویکی گردی:

نارنگی فواید فراوانی دارد ولی این فواید باعث نمی شود که در مصرف آن زیاده روی کنید. زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی می تواند مشکل زا باشد. زیاده روی در مصرف نارنگی هم می تواند باعث مشکلاتی در دستگاه گوارش شود. گفته شده مصرف بیش از ۵ عدد نارنگی در روز ممکن است دردسر آفرین باشد. در این مطلب از آسیب هایی که مصرف بیش از اندازه این میوه به بدن می رساند را به شما گفته ایم.

عوارض مصرف بیش از اندازه نارنگی

1. نارنگی باعث نازک و ضعیف شدن مینای دندان می شود:

نارنگی اسیدی است پس اگر نارنگی زیادی مصرف کنید، به لایه دندان آسیب خواهد رساند. اسید موجود در دندان باعث می شود که لایه مینای دندان نازک شود. مینای دندان از دندان در برابر باکتری ها، ویروس ها و انواع مختلفی از بیماری ها محافظت می کند. تخلیه مینا باعث عفونت و مشکلات سلامتی دهانی و حساسیت دندان می شود.

2. سوزش معده از عوارض مصرف زیاد نارنگی:

مصرف بیش از حد نارنگی باعث التهاب معده یا زخم معده می شود و باعث می شود که معده بسوزد. اسفانکترها ماهیچه هایی برای اطمینان از اینکه اسید معده به مری بالا نمی آیند، هستند که به اینها اسید می رسد.بعضی اوقات این ماهیچه ها به خوبی کار نمی کنند و می توانند اسید معده را رها کنند تا به مری برسد. این باعث ایجاد احساس سوزش می شود و آن را سوزش سردل می نامند. نارنگی اسیدی است و اگر بیش از حد مصرف شود می تواند باعث سوزش سردل شود.

2. سوزش معده از عوارض مصرف زیاد نارنگی:

مصرف بیش از حد نارنگی باعث التهاب معده یا زخم معده می شود و باعث می شود که معده بسوزد. اسفانکترها ماهیچه هایی برای اطمینان از اینکه اسید معده به مری بالا نمی آیند، هستند که به اینها اسید می رسد.بعضی اوقات این ماهیچه ها به خوبی کار نمی کنند و می توانند اسید معده را رها کنند تا به مری برسد. این باعث ایجاد احساس سوزش می شود و آن را سوزش سردل می نامند. نارنگی اسیدی است و اگر بیش از حد مصرف شود می تواند باعث سوزش سردل شود.مضرات نارنگی : ۱۲ عارضه ی مصرف بیش از حد نارنگی

3. مصرف زیاد نارنگی باعث کم آبی و ادرار مکرر می شود:

نارنگی یک میوه ای است که غنی از ویتامین Cاست. این ویتامین برای حفظ بدن سالم مثل جلوگیری از پیری زودرس، افزایش ایمنی بدن، کاهش اسکابیز، کمک به از بین بردن مایعات و سدیم و غیره مفید است.مصرف مقدار کافی نارنگی برای بدن خوب است اما اگر شما مقدار زیادی نارنگی مصرف کنید، باعث خروج مایعات بدن و نمک خواهد شد. عدم وجود نمک در بدن باعث ادرار بیش از حد می شود. این منجر به آب زدایی و یا کمبود مایعات بدن می شود.

4. نارنگی اگر خوب تمیز نباشد، آلوده به آفت کش است:

اگر تمیز نباشد، تاثیر آن بر سلامت به دلیل وجود مواد آفت کش ها روی پوست نارنگی تاثیر خواهد داشت. بهترین راه این است که این میوه نارنگی را خوب بشوییم.

5. مصرف نارنگی زیاد باعث تهوع، استفراغ و درد لگن می شود:

نارنگی اسیدی است و مصرف بیش از حدش باعث افزایش اسید معده می شود. اسید معده چیزی است که موجب تهوع، استفراغ، درد می شود. اسید نارنگی باعث فرسایش خاک و آستر معده می شوند.

 

نارنگی

6. نارنگی می تواند ریسک سنگ کلیه و سنگ صفرا را افزایش دهد:

نارنگی که دارای یک ماده اسیدی است، می تواند در صورتی زیاد باعث تشکیل بلورهایی شود. این بلورها موجب سنگ کلیه و سنگ صفرا می شوند، چون مانع جذب کلسیم در بدن می شود.

7. نارنگی نامناسب برای پوست خشک:

مصرف بیش از حد نارنگی باعث کاهش مایعات بدن می شود. تاثیر بیشتر برای پوست های است که پوست خشک دارند که ناشی از کمبود مایع یا آب در بدن است.

8. افزایش جوش:

نارنگی یک ماده اسیدی است که روی آکنه تاثیر می گذارد. معمولاً این اتفاق با خونریزی شدید و آکنه اتفاق میفتد و می تواند اثر زخم روی صورت را ایجاد کند. در عوض، اگر شما مشکلاتی با صورت خود دارید، می توانید از خوردن نارنگی خودداری کنید.

9. مناسب برای موهای خشک:

با توجه به اعتقاد بسیاری از مردم، استفاده از اسیدها به طور مستقیم بر روی مشکل ریزش مو می تواند باعث بهبود موها شود. نارنگی برای بدن مفید است، اما باعث ریزش مو می شود. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که نارنگی را به صورت مستقیم بر روی پوست مو استفاده کنید.

10. فیبر خیلی زیاد نارنگی خوب نیست:

نارنگی که مقدار زیادی فیبر دارد برای سلامتی بدن، به ویژه در بخش گوارشی بسیار خوب است اما اگر فیبر خیلی زیاد شود، باعث گرفتگی عضلات، اسهال و غیره می شود.

11. نارنگی برای برخی افراد پوست چرمی می سازد:

اثر جانبی نارنگی باعث ایجاد تغییر رنگ پوست در مدت زمان طولانی می شود. تغییرات در اینجا معمولاً در برخی قسمت ها روشن تر به نظر می رسند و قسمت های دیگر کمی تیره تر به نظر می رسند.

12. نارنگی باعث افزایش حساسیت پوست به نور خورشید می شود:

 افرادی که حساسیت به نور را تجربه می کنند، نمی توانند بدون ضد آفتاب در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و آن ها باید مصرف بیش از حد عصاره نارنگی را کاهش دهند.

عوارض مصرف نارنگی برای کودکان

نارنگی از آن جهت که راحت‌ترین میوه برای خوردن است و پوست آن به سادگی جدا می‌شود بیشتر توسط بچه‌ها خورده می‌شود؛ بنابراین باید مراقب بچه‌ها بود، زیرا مصرف بیش‌ازاندازه نارنگی آن‌ها را به اسهال و کندی عملکرد روده‌ها مبتلا می‌کند.

منبع: دلگرم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر