ماندگاری عطر | شیوه های ماندگاری عطر | ترفندهای افزایش ماندگاری عطر

(ویدیو) موندگاری عطرت کمه، چون این روش ها رو بلد نیستی!!

برای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن یه سری روش میخوام بهتون آموزش بدم که خیلی کاربردی‌ان و مطمئنم همه بلدش نیستن.

ویکی گردی:

در این مطلب از سایت ویکی گردی شما را با روش های افزایش ماندگاری بوی عطر آشنا میکنیم. همه ما دوست داریم در مهمانی‌ ها و مجالس زیبا و خوشبو به نظر برسیم. گاهی اوقات قبل از رفتن به مهمانی شیشه عطر و ادکلن را روی خودتان خالی می‌کنید، اما بعد از چند ساعت متوجه می‌شوید که بوی عطرتان آن طور که باید نیست و یا به طور کامل از بین رفته است. افزایش ماندگاری بوی عطر تا حدود زیادی به نحوه استفاده از عطر و ادکلن بستگی دارد. از طرف دیگر گاهی علت ماندگاری بوی عطر مربوط به نوع نگهداری از آن است.

روش های دیگه ای که به ماندگاری بوی عطر کمک می کنن

 از وازلین یا کرم استفاده کنید

ماندگاری عطر با وازلین یک روش ساده برای بالابردن پخش بوی عطر است. برای این کار لازم است مقداری وازلین روی مچ دست، گردن، داخل آرنج، پست زانو، مچ پا یا ساق پایتان بمالید. سپس عطر را دقیقاً روی همین نقاط اسپری کنید. این کار موجب افزایش ماندگاری بوی عطر روی بدن می‌شود. به طور کلی چرب کردن بدن قبل از استفاده از عطر مهم‌ترین علت ماندگاری عطر شما خواهد بود. بهتر است قبل از اسپری کردن عطر از وازلین یا کرم بدون بوی برای این کار استفاده کنید.

با این عطرها بیشتر به چشم همسرت میای!

عطر را روی بخش‌های گرم بدن اسپری کنید

برای استفاده از عطر بهتر است آن را در جای مناسبی اسپری کنید. گرمای پوست موجب می‌شود تا عطر شما ماندگاری و پخش بوی بیشتری داشته باشد. نحوه استفاده از عطر به این صورت است که آن را روی گردن، مناطقی که رگ روی پوست دیده می‎شود، روی نبض، آرنج، پشت زانو یا پوشت گوش اسپری می‌کنید.

برای افزایش ماندگاری بوی عطر آن را روی شانه اسپری کنید

خوشبو شدن موها روشی بی‌نظیر برای بالابردن پخش بوی عطر است؛ اما الکل موجود در عطر می‌تواند موجب خشک شدن موهای شما شود. از همین رو بهتر است عطر را به صورت مستقیم روی موها اسپری نکنید و برای این کار آن را روی برس یا شانه اسپری کنید. سپس برس را به آرامی روی موها بکشید. یک روش دیگر برای خوشبو شدن موها این است که به جای استفاده از عطر، از اسپری مو با همان رایحه عطری که استفاده می‌کنید، روی موها بزنید. این کار موجب می‌شود تا با هر تکانی که می‌خورید بوی عطرتان در فضا پخش شود.

از قرار دادن عطر در حمام پرهیز کنید

رطوبت موجب خراب شدن عطر و کاهش بوی آن می‌شود. برای افزایش ماندگاری بوی عطر هیچ‌گاه عطر خود را در حمام و دستشویی قرار ندهید. بهترین مکان برای نگهداری عطر، قرار دادن آن روی میز و یا داخل کمد لوازم آرایش اتاقتان است، پس در کنار نحوه استفاده از عطر بهتر است به روش نگهداری آن نیز توجه داشته باشید.

متولدین هر ماه از چه عطر هایی باید استفاده کنند؟

برای بالابردن پخش بوی عطر آن را در زمان مناسبی استفاده کنید

عطرها انواع مختلفی دارند و یک روش تشخیص ماندگاری ادکلن و عطر شناخت نوع آن است. به علاوه این موضوع عامل مهمی بر نحوه استفاده از عطر و میزان پخش بوی آن محسوب می‌شود. معمولاً عطرهایی که به صورت اسپری طراحی می‌شوند و در قالب ادکلن و ادوتویلت هستند، رایحه ملایم‌تری دارند و مقدار روغن موجود در آن‌ها کمتر است. به طور کلی روش تشخیص ماندگاری ادکلن با توجه به مقدار الکل و عطر موجود در آن سنجش می‌شود. برای این روش تشخیص ماندگاری ادکلن توجه کنید که عطر شما چقدر چرب است. ادوپرفیوم و پرفیوم‌ها با داشتن غلظت عطر و چربی بالاتر،  ماندگاری و پخش بوی بیشتری دارند.

عطر خود را با کمک پنبه معطر تمدید کنید

تمدید کردن عطر یک روش ساده برای افزایش ماندگاری عطر روی لباس و بدن است. اما حمل کردن شیشه عطر معمولاً سخت است و این موضوع موجب می‌شود تا خیلی از ما این روش را نادیده بگیریم. بهترین راهکار برای تمدید عطر این است که مقداری عطر روی یک پنبه اسپری کنید. سپس آن را در یک ظرف کوچک دربسته قرار دهید و داخل کیفتان بگذارید. هر زمان که احساس کردید بوی عطرتان کم شده و نیاز به تمدید دارید، پنبه را روی بدن خود بکشید و باری دیگر فضا را از عطر خودتان پر کنید.

موقع عطر زدن شیشه عطر را تکان ندهید

هیچ‌گاه شیشه عطرتان را تکان ندهید. تکان دادن شیشه عطر موجب ورود هوا به آن و پایین آمدن کیفیت عطر خواهد شد. شیشه عطر شما به صورت عمودی و ایستاده طراحی شده است. سعی کنید آن را در مکان مناسب قرار دهید و از تکان دادن آن اجتناب کنید.

معرفی عطر با رایحه های مختلف | انتخاب تو کدومه؟

عطر را داخل جعبه آن نگهداری کنید

زمانی که عطر شما در معرض نور قرار بگیرد، روغن موجود در آن تخریب و تجزیه می‌شود. برای ماندگاری عطر روی لباس و جلوگیری از خراب شدن عطر بهتر است که آن را داخل جعبه نگهداری کنید. اگر دیگر به جعبه عطر دسترسی ندارید، بهتر است آن را داخل کمد و در فضایی تاریک بگذارید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر