افزایش حقوق کارگران 1401، درصد افزایش حقوق کارگران، حقوق کارگران 1401

افزایش حقوق کارگران | دولت بلاخره زیر بار رفت

هیات دولت از موضوع پیشین خود در خصوص نقض افزایش حقوق کارگران دولتی عقب نشینی کرد. اما در تصمیم دوم هیات دولت از مبلغ جدید حق مسکن کارگری کاست و در ادامه افزایش آن را تصویب کرد.

افزایش حقوق کارگران
ویکی گردی:

هیات دولت از مصوبه پیشین خود در خصوص افزایش حقوق کارگران دولتی عقب نشینی کرد و پذیرفت که افزایش حقوق کارگران سال ۱۴۰۱، کارگران شاغل در دستگاه دولتی معادل ۳۸ درصد شود. همچنین در خصوص افزایش حق مسکن کارگری نیز دولت تصمیم دیگری گرفت و بعد از کسر ۱۰۰ هزار تومان افزایش این مزایا را ابلاغ کرد. جزئیات بیشتر حقوق کارگران را در ادامه بخوانید.

هیات وزیران در جلسه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ تصویب نامه خود درخصوص تعیین میزان حقوق کارگران مشغول در دستگاههای دولتی را اصلاح کرد. به موجب این اصلاحیه، رشد حقوق، مزایا و فوق العاده های مشمولان قانون کار که در دستگاه های اجرایی مشغول به کار هستند، تابع ضوابط مقرر در قانون کار خواهد بود. پیش از این هیات وزیران براساس بندهای موجود در بودجه اقدام به تصویب مقررات اجرایی برای حقوق و دستمزد کارکنان دولت کرده بود.

این تصمیم دولت درحالی بود که براساس قانون افزایش دستمزد تمام افراد ذیل قانون کار توسط شورای عالی کار تعیین می شود و در سال ۱۴۰۱ رقمی بالاتر از ده درصد تعیین شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • حمیدرضا

    با تشکر از شما،میخواستم بپرسم که آیا میتونیم امیدوار باشیم که این افزایش حقوق در فیش حقوقی خرداد ماه اعمال و مابه‌التفاوت در این ماه محاسبه و پرداخت خواهد شد یا بیخودی دلخوش نباشیم!!

  • حمید رضا حسینی

    با سلام آیا این افزایش حقوق در فیش خرداد اعمال و پرداخت می‌شود یا نه؟؟!