کوکو سیب زمینی | دلیل وا رفتن کوکو سیب زمینی

چیکار کنم کوکو سیب زمینی وا نره؟ | ترفند فوق العاده پخت کوکو سیب مینی

کوکو سیب زمینی غذایی بسیار خوشمزه و راحت می باشد، اگر فوت و فن پخت این غذا را به خوبی بلد باشید غذایی بسیار در دسترس و لذیذ خواهید داشت.

کوکو سیب زمینی
ویکی گردی:

کوکو سیب زمینی یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه است که خیلی سریع آماده شده و نیازی به مواد غذایی خاصی ندارد. کوکو سیب زمینی یک غذای کامل به ویژه برای کودکان محسوب می شود که می توان آن را به عنوان غذایی اصلی و یا پیش غذا میل نمود. این غذا را حتی می توان در مسافرت و پیک نیک نیز به راحتی تهیه نمود. عدم رعایت برخی نکات سبب می شود که کوکو سیب زمینی این غذای ساده و راحت، بی کیفیت شده و وا برود.

اگر می خواهید با علت های وا رفتن کوکو سیب زمینی آشنا شوید، این بخش از ویکی گردی را مطالعه کنید.

چرا کوکو سیب زمینی باز میشه

دلایل وا رفتن کوکو سیب زمینی عبارتند از:

کوکو سیب زمینی رو به سبک اصفهانی ها بپز 

تخم مرغ زیاد

اگر به کوکو سیب زمینی تخم مرغ زیادی بزنید، هنگام سرخ کردن ممکن است که کوکو از هم باز شده و وا برود و روغن زیادی به خود جذب کند.

استراحت ندادن مواد

یکی از علت های دیگر وا رفتن کوکو سیب زمینی در زمان سرخ شدن این است که شما مواد کوکو را تهیه کرده و سریع سرخ می کنید، بهتر است قبل از سرخ کردن مواد را یک ساعت در یخچال استراحت دهید.

مواد غذایی فاقد گلوتن

وجود مواد غذایی فاقد گلوتن در کوکو سیب زمینی باعث عدم چسبندگی و وا رفتن کوکو می گردد.

نگرفتن آب پیاز

آب پیاز خود را بعد از رنده کردن بگیرید، سپس به مواد اضافه نمایید زیرا وجود آب پیاز در کوکو می تواند در زمان سرخ کردن باعث وا رفتن کوکو شود.

برای پخت یک کوکو سیب زمینی خوشمزه و بی نقص، میتوانید آموزش تصویری پخت این کوکو را در مطلب " طرز تهیه “کوکو سیب زمینی” سریع و ساده " به طور کامل ببینید.

چرا کوکو سیب زمینی پخته وا میره

کوکوی سیب زمینی به دو روش یکی با سیب زمینی پخته و دیگری با سیب زمینی خام تهیه می شود. برخی اوقات کوکو سیب زمینی پخته وا می رود که دلایل وا رفتن کوکو سیب زمینی پخته عبارتند از:

رنده کردن سیب زمینی

برای حفظ انسجام مواد کوکو از رنده کردن بپرهیزید و سیب زمینی ها را با استفاده از گوشت کوب یا هر وسیله ای له نمایید زیرا اینگونه کوکو ها در روغن وا می روند.

شام سریع و آسان فوق العاده لذیذ | کوکو سیب زمینی

اضافه کردن برخی مواد

اضافه کردن برخی مواد مانند مرغ پخته ریش ریش شده یا سبزی های معطر به مایه کوکو تهیه شده با سیب زمینی پخته توصیه نمی شود زیرا باعث وا رفتن کوکو می شود.

تخم مرغ کم و زیاد

تخم مرغ کوکو سیب زمینی باید اندازه باشد زیرا اگر کم باشد کوکو پس از پخت ترک برمی دارد و هنگام جابجا کردن می شکند. اگر بیش از اندازه هم تخم مرغ استفاده کنید، بافت کوکو از میان می رود و شکل اسفنجی و کف آلود پیدا می کند.

بزرگ بودن اندازه کوکو

ضخامت زیاد، باعث نپختن کوکو و وا رفتن آن و نازک بودن بیش از حد، باعث خشکی و حتی سوختن آن می شود. ضخامت مناسبی که برای این کوکو توصیه می شود، بین 5/0 تا 2 سانتیمتر است.

چرا کوکو سیب زمینی شل میشه

نگرفتن آب پیاز و افزودن تخم مرغ فراوان به کوکو موجب شل شدن مایه کوکو سیب زمینی می شود، زمانی که کوکو سیب زمینی شل شد، به آن کمی آرد سیب زمینی اضافه کنید تا قوام لازم را پیدا کند.

روش صحیح و اصولی سرخ کردن کوکو سیب زمینی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • کوکب

    بسیار عالی بود مطالبتون ممنونم

  • ناشناس

    اب سیب زمینی وپیاز را بگیر بنداز دور ویک تخم مرغ بهش بزن اصلا دیگه وا نمیره

  • ناشناس

    سیب زمینی رو باید کمتر آب پز کنیم و تو یخچال حداقل دو ساعتی بمونه