کیک روز مادر | مدل های کیک روز مادر | طرز تهیه کیک روز مادر با روش ساده

روش پخت کیک روز مادر خانگی ساده و شیک | کیک روز مادر، هدیه ای جذاب برای مادر عزیزتان

در این مطلب از سایت ویکی گردی یکی از بهترین کیک های روز مادر را که به کیک عریان نیز معروف است را به شما آموزش می دهیم

کیک روز مادر
ویکی گردی:

درست کردن کیک روز مادر در خانه یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در این روز برای مادرتان انجام دهید. کیک روز مادر با ترکیبی از خامه، موز و گردو طعم فوق‌العاده‌ای دارد و درست کردن آن نیز بسیار ساده است. در ادامه می‌توانید با آموزش صفر تا صد کیک روز مادر شیک، خوشمزه و ساده آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک روز مادر ساده و شیک و لاکچری

تخم مرغ ۶ عدد

آرد ۲ پیمانه و ۲ ق غذا خوری

پیشنهاد های عالی و جذاب برای هدیه روز مادر و زن

 

شکر ۱ و ۱/۴ پیمانه

روغن مایع ۱/۴ پیمانه

آب جوش ۱/۲ پیمانه

بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری

وانیل ۱/۲ ق چای خوری

خامه قنادی به مقدار لازم

موز و گردو و سس شکلاتی برای تزیین

طرز تهیه کیک روز مادر خامه ای ساده و شیک در خانه

کیک روز مادر

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد با کمک پیمانه یا یک لیوان فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بین کار دورگیری کنید.

طرز تهیه کیک یخچالی ساده خانگی با پتی بور مرحله به مرحله

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

آب جوش و روغن مایع رو اضافه کنید و سریع هم بزنید. اگه سریع هم نزنید آب جوش باعث پخته شدن تخم‌مرغ می شود و باعث‌ میشه کیک بوی زهم بگیرد. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و طس۲ الی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود.

مرحله سوم: پخت کیک روز مادر خانگی

حالا یک قالب گرد سایز ۱۸ را بردارید و کف آن کاغذ روغنی قرار دهید و با روغن مایع چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید و برای ۵۰ الی ۶۰ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده به با دمای ۱۸۰ بگذارید تا خوب پخته شود و در انتها از فر خارج کنید و دور تا دور کیک را از قالب جدا کنید و روی توری قرار دهید. حالا ارتفاع کیک را با کمک خط کش اندازه گیری کنید و اگر ۶ سانت بود باید ۳ برش ۲ سانتی بزنید و با خلال دندان جا های که قرار است برش بزنید را علامت بزنید و یا می توانید از چاقو و یا همانند عکس از نخ استفاده کنید و لایه ها را برش بزنید.

مرحله چهارم: تزیین کیک

خامه قنادی را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید و بعد از کمی نرم شدن با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. کمی رنگ خوراکی صورتی به خامه اضافه کنید و لایه اول را روی سطح کار قرار دهید و کمی با شیر مرطوب کنید و از خامه فرم گرفته بزنید و با پالت صاف کنید و کمی گرد و موز و شکلات بریزید و کمی سس کارامل یا شکلاتی بزنید و بعد دور تا دور کیک را یک لایه خامه بزنید و همین طور لایه بعد را تکرار کنید. حالا یک لایه نازک خامه دور تا دور کیک بزنید و با کاردک و پالت صاف کنید و با روبان تزیین کنید. نوش جانش

دسر ساده و خوشمزه پای سیب رو اینجوری که من میگم بپز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر