مواد غذایی | مواد غذایی که نباید با ماست ترکیب شود

هرگز این مواد غذایی را با ماست ترکیب نکنید | ترکیب ماست با این مواد غذایی سم است!

ماست از جمله لبنیات پرخاصیت است اما گاهی اوقات ترکیب برخی مواد غذایی با ماست می تواند نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

مواد غذایی که نباید با ماست ترکیب شوند
ویکی گردی:

این مواد غذایی را نباید به ماست اضافه کنید! ماست یکی از انواع لبنیات است که از تخمیر شیر توسط نوعی باکتری به نام لاکتوباسیلوس حاصل می شود. از هر نوع شیری برای تهیه ماست می توان استفاده نمود؛ اما ماست های امروزی را اغلب از شیر گاو تهیه می کنند. برخی افراد ماست های طعم دار و ترکیب ماست و میوه را می پسندند و مصرف می کنند. اما گاهی اوقات اضافه کردن برخی مواد غذایی به ماست علاوه بر اینکه طعم مطلوب ماست را تغییر می دهد، فواید آن را کاهش می دهد و کالری آن را زیاد می کند. در ادامه با مواد غذایی که نباید با ماست ترکیب کنید آشنا شوید.

برخی از موادی که بسیاری از افراد برای خوش طعم کردن ماست به آن اضافه می کنند حاوی قند است و با آنکه حجم کمی دارد اما پرکالری و انرژی زا است. در اینجا به مواد غذایی اشاره می کنیم که نباید هرگز آن ها را با ماست ترکیب کرد:

هرگز ماست و اسفناج رو با هم نخور!!

مواد غذایی که نباید با ماست ترکیب شوند:

 عسل

عسل شیرین است و اضافه کردن آن به ماست علاوه بر آنکه ماست را شیرین می کند و کالری آن را بالا می برد، باعث می شود که شما بیشتر ماست بخورید و پرخوری کنید.

 میوه های خشک شده 

با آنکه حجم و ظاهر میوه های خشک شده گول زننده و کوچک است اما آن ها حاوی قند و کالری بالایی هستند و با خوردن کمی از آن ها فرد انرژی زیادی بدست می آورد و اضافه کردن آن ها به ماست منجر به تجمع کالری و انرژی در بدن می شود که در نهایت منجر به چاقی و برخی بیماری های دیگر می شود. در این مورد، میوه های تازه نسبت به میوه های خشک شده بیشتر توصیه می شوند.

مغزها و آجیل ها

 مغر ها خود به تنهایی غذایی کامل به شمار می آیند که انرژی و کالری زیادی را وارد بدن می کند اما هنگامی که آن ها را به ماست اضافه می کنید، بدون آنکه متوجه شوید حجم بسیار بالایی انرژی و کالری وارد بدن خود می کنید که سوخت و ساز بدن شما را با مشکل روبه رو می کند.

آموزش مرحله به مرحله تهیه ماست خوشمزه خانگی

نارگیل رنده شده

نارگیل خود حاوی قند است و اضافه کردن آن به ماست شاید طعم خوبی بدست دهد اما موجب پرخوری و اضافه وزن شما می شود.

تخم کتان

 تخم کتان حاوی فیبر و پروتئین است و مصرف زیاد آن باعث می شود بدن نتواند آن را به خوبی هضم کند و بیشتر مواد مفید موجود در آن بدون اینکه به بدن جذب شود دفع شود. برخی افراد به این علت که دانه های تخم کتان ریز است، مقادیر زیادی از آن را به ماست اضافه می کنند که نادرست است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر