مرغ سوخاری ترکیه ای | روش پخت مرغ سوخاری ترکیه ای

مرغ سوخاری ترکیه ای رو این طوری درست کن | فوق العاده خوش طعم و لذیذ است!

مرغ سوخاری ترکیه ای یکی از انواع غذاهای محبوب در کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود

مرغ سوخاری
ویکی گردی:

مرغ سوخاری ترکیه ای یکی از انواع غذاهای محبوب در کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ سوخاری ترکیه ای در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید. مواد لازم مرغ سوخاری ترکیه ای در ادامه:

مرغ

مرغ

 

ترفندی بکر که جوجه کباب را ده برابر خوشمزه تر می کند

 

طرز تهیه مرغ سوخاری ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه مرغ سوخاری خوشمزه ترکیه ای در ابتدای کار شیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نشاسته ذرت و آرد را کم کم اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت مواد کاملا یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه، ادویه کاری و فلفل قرمز اضافه می کنیم و مواد را در حد ترکیب شدن هم می زنیم، سپس روی کتف های مرغ با یک کارد تیز چند برش ایجاد می کنیم و درون کاسه حاوی مواد می ریزیم.

مرحله سوم

حالا کتف های مرغ را به خوبی زیر و رو می کنیم تا به مواد طعم دهنده آغشته شوند، سپس روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کتف های مرغ به خوبی طعم دار شوند.

مرحله چهارم

برای طعم دار کردن آرد، آنرا به همراه نشاسته ذرت، بکینگ پودر و مقداری نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و ادویه کاری درون یک کاسه می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. پس از اینکه کتف های مرغ طعم دار شدند، کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

خورشت مرغ رو با سس انار بپز

 

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که کتف های مرغ هنگام سرخ شدن درون روغن شناور باشند. توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید خیلی کم باشد و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک کاسه جداگانه می شکنیم و کمی ادویه به دلخواه اضافه می کنیم، سپس با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت تخم مرغ ها یکدست شود. در ادامه کتف های مرغ را ابتدا درون تخم مرغ و پس از آن درون آرد می غلطانیم.

مرحله هفتم

حالا درون روغن داغ می اندازیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. پس از اینکه کتف های مرغ را سرخ کردیم، آنها از روغن خارج می کنیم و روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود.

عواقب خطرناک خوردن این قسمت از مرغ

 

مرحله هشتم

برای تهیه سس مخصوص، سس های باربیکیو، چیلی، سویا سس و کچاپ را درون یک کاسه با هم ترکیب می کنیم، سپس سس و کتف های مرغ را با هم ترکیب می کنیم، یا اینکه می توانیم سس را در کنار مرغ های سوخاری سرو کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر