لکه های لباس | لکه میوه روی لباس

نمی دونی با لکه های لباست چیکار کنی؟ | لکه میوه ‌رو از رو لباست اینجوری پاک کن!

۵ نکته حیاتی که برای پاک کردن لکه های لباس هایتان باید رعایت کنید را در ادامه بخوانید.

لکه های لباس
ویکی گردی:

اگه نمی دونی با لکه های لباس هات چیکار کنی؟ حتما این مطلب رو تا آخر بخون! در این مقاله می‌خواهیم در مورد کابوس لباس‌ها یعنی لکه‌ های لباس و به‌خصوص پاک کردن لکه میوه از لباس برایتان بگوییم. فکر می‌کنید فقط ما آدم‌ها کابوس می‌بینیم؟ خیر؛ سخت در اشتباه هستید. لباس‌ها اگر از ما آدم‌ها بیشتر کابوس نبینند قطعا کم‌تر هم نمی‌بینند و بزرگ‌ترین کابوس لباس‌ها، لکه شدن است. یعنی مورد داشتیم شومیز سفیدی که خواب دیده چند عدد آلبالو و تمشک آمده‌اند رویش و طی یک عملیات انتحاری، خودشان را ترکانده‌اند؛ شومیز مذکور دراثر دیدن این خواب چنان وحشت‌زده شده که تمام تاروپودش منهدم شده و ریخته است.۵ نکته حیاتی که برای پاک کردن لکه های لباس هایتان باید رعایت کنید را در ادامه بخوانید.

نکته‌ی اول؛ سرعت عمل داشته باشید.

صبر همه جا جواب می‌دهد ولی اینجا نه. وقتی لباس‌تان لکه می‌شود خیلی فوری و فوتی برای از بین بردنش اقدام کنید. هرچه زودتر برای پاک کردن لکه میوه از روی لباس دست به‌کار شوید، لکه‌ زودتر و راحت‌تر از بین می‌رود.

ترفند‌های ساده و سریع برای از بین بردن لکه‌های لباس

نکته‌ی دوم؛ پشت لکه را دریابید.

همیشه یادتان باشد برای از بین بردن لکه میوه‌ از لباس یا هر لکه دیگری بهتر است پاک کردن و شستشو را از پشت لکه شروع کنید. اینطوری هم جلوی پخش شدنش را می‌گیرید و هم لکه بهتر پاک می‌شود.

نکته‌ی سوم؛ روی لکه‌ها ضربه بزنید.

خیلی‌ها فکر می‌کنند هرچه بیشتر و محکم‌تر با دستمال روی لکه‌ها بکشند، لکه بیشتر محو می‌شود. این تصور اشتباه را کنار بگذارید و با یک دستمال تمیز و مرطوب روی لکه ضربه بزنید.

نکته‌ی چهارم؛ از اطراف لکه شروع کنید.

این نکته به‌درد لکه‌های بزرگ و وسیع می‌خورد. سریع به قلب ماجرا وارد نشوید و عملیات پاک کردن لکه میوه از لباس را از اطراف لکه شروع کنید.

نکته‌ی آخر؛ همیشه آب داغ مشکل گشا نخواهد بود.

خیلی‌ها تا چشم‌شان به یک لکه می‌خورد سریع آب جوش را می‌بندند به جان لباس بینوا و رنج‌دیده. این یک اشتباه استراتژیک است که شما را همان لحظه‌ی اول با شکست بزرگی روبه‌رو می‌کند چون واقعا آب داغ برای پاک کردن لکه میوه از لباس به‌هیچ وجه جواب نمی‌دهد و فقط به درد لکه‌های چربی می‌خورد.

درادامه برایتان در مورد پاک کردن لکه انواع میوه از لباس بیشتر توضیح می‌دهیم.

برای از بین بردن لکه تمشک چه باید کرد؟

وقتی پای پاک کردن لکه میوه از لباس درمیان باشد، یک سرش هم می‌رسد به تمشک‌ها! اینجور وقت‌ها فقط کافی‌ است کمی پودر لباسشویی داخل آب بریزید و خوب هم بزنید تا حل شود. سپس لباس را کمی در این محلول بخیسانید و بعد بشویید و آبکشی کنید. اگر لکه از بین رفت که خدا را شکر کنید و لباس را زیر نور آفتاب پهن کنید. درغیر این‌صورت باید به کمی قاشق ماست متوصل شوید. برای از بین بردن لکه تمشک روی لکه کمی ماست بریزید و بگذارید مدتی بماند سپس با آب گرم بشویید.

راهکارهایی فوری برای پاک کردن لکه وایتکس از لباس

 

چاره قطعی از بین بردن لکه خرمالو روی لباس

یکی دیگر از زیرمجموعه‌های مهم برای مطلب پاک کردن لکه میوه از لباس؛ لکه‌های نارنجی خرمالوست! برای از بین بردن لکه خرمالو روی لباس قبل از هرچیز به یک چاقو نیاز دارید. با چاقو اضافه‌های میوه را از روی لباس بردارید و باقی مانده‌های لکه را هم بتراشید. سپس با یک پارچه سفید نمدار روی لکه به‌آرامی ضربه بزنید تا کم‌کم شروع به کم‌رنگ شدن کند. حالا لباس را با کمی پودر و آب بشویید.

لکه خرمالو از بین نرفت؟ نگران نباشید و این مرتبه لباس را با آب و آمونیاک شستشو دهید.

 البته روش دیگری هم برای پاک کردن لکه خرمالو روی لباس وجود دارد. شما می‌توانید از مقداری نمک کمک بگیرید. کمی نمک روی لکه خرمالو بریزید و حدود ۱۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس لباس را با پودر و آب بشویید.

از محلول کلر هم برای از بین بردن لکه خرمالو روی لباس می‌توان استفاده کرد.

استفاده از نمک برای از بین بردن لکه نارنگی از روی لباس

نارنگی‌های آبدار انگار ساخته شده‌اند برای لکه کردن لباس‌ها. کافی است هنگام خوردن نارنگی کمی بی‌احتیاطی کنیم، آن‌وقت است که ما می‌مانیم و لباسی که چند لکه نارنگی این طرف و آن‌طرفش نقش بسته است.

سعی کنید خیلی زود لباس‌تان را درآورید و حدود ۱۰ دقیقه در محلول نمک و آب‌ سرد بخیسانید. سپس با آب و صابون بشویید.

روش صحیح و راحت پاک کردن لکه های فرش

برای از بین بردن لکه نارنگی از روی لباس پشمی می‌توانید یک پارچه تمیز را به کمی آب اکسیژنه و آمونیاک آغشته کنید و روی لکه ضربه بزنید تا پاک شود.

برای از بین بردن لکه نارنگی از روی پارچه ابریشمی از آب و الکل سفید کمک بگیرید. مقداری مساوی از آب و الکل را با هم قاطی کنید، روی لکه بریزید و بگذارید کمی بماند تا پاک شود.

۵ روش کاربردی و ساده برای پاک کردن لکه آب آلبالو از لباس

فرض کنید کودک دلبندتان چند دقیقه با یک کاسه آلبالو در اتاق تنها مانده است. با دیدن این صحنه چه احساسی پیدا می‌کنید؟ حتما برای یک لحظه تصمیم می‌گیرید رابطه‌ی مادر و فرزندی را کنار بگذارید و حسابی از خجالت بچه‌ درآیید. از ما به شما نصیحت؛ خودتان را کنترل کنید و انرژی‌تان را بگذارید برای پاک کردن لکه میوه از لباس.

کمی نمک روی لکه بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا آب آلبالو را به خودش جذب کند. سپس لباس را با آب گرم بشویید.

روش دیگری هم برای استفاده از نمک برای پاک کردن لکه آلبالو از لباس وجود دارد. اول کمی نمک روی لکه بمالید و بگذارید کمی بماند. سپس لباس را در محلول آب نمک سرد قرار دهید و درآخر با آب گرم و پودر بشویید.

یک قاشق سرکه و یک قاشق مایع ظرفشویی را در مقداری آب سرد حل کنید، لباس را برای مدت ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

کمی سرکه یا آبلیمو را با شیر قاطی کنید و لباس را به‌مدت ده دقیقه داخل این محلول قرار دهید. سپس با آب گرم آبکشی کنید.

لباس را حدود نیم ساعت در آب سرد بخیسانید. مقداری پودر ماشین لباسشویی یا هر پودر آنزیم‌دار دیگری را با آب گرم قاطی کنید و لباس را به‌مدت ۱۵داخل این محلول قرار دهید. حالا با آب سرد شستشو دهید.

برای از بین بردن لکه ابرنگ از روی لباس چه باید کرد؟

آخر کار نقاشی با ابرنگ همیشه به یک سوال از طرف اطرافیان ختم می‌شود؛ مطمئنی لباست را با دفتر نقاشی اشتباه نگرفتی؟ ما در اسنوا برای گرفتن زهر این سوال و از بین بردن لکه ابرنگ از روی لباس هم راهکار داریم:

اول لباس را یک دور با آب سرد آبکشی کنید. سپس با مقداری پودر و آب ولرم بشویید تا لکه ابرنگ پاک شود.

اگر لکه با این روش پاک نشد می‌توانید از گلیسیرین کمک بگیرید. کمی گلیسیرین روی پنبه بمالید و روی لکه‌های ابرنگ ضربه بزنید. سپس لباس را با آب گرم و پودر بشویید. اگر باز هم لکه پاک نشد تیر آخر را پرتاب کنید و از تربانتین استفاده کنید.

استفاده از سرکه یک روش تضمینی برای از بین بردن لکه شیره انجیر است

برای از بین بردن لکه شیره انجیر دست یاری به سوی سرکه دراز کنید. کمی سرکه روی یک تکه پنبه بمالید، روی لکه ضربه بزنید و اجازه بدهید کمی بماند تا نرم شود و کم‌کم از بین برود.

برای از بین بردن لکه شیره انجیر از الکل هم می‌توان استفاده کرد. کافی است یک تکه پنبه را به الکل آغشته کنید، روی لکه بمالید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

دیگه بالکه های چربی لباسات خداحافظی کن+ آموزش

همان‌طور که گفتیم برای لباس‌ها تصور لکه شدن هم سخت و دشوار و مثل یک کابوس، آزاردهنده است ولی وقتی راه پاک کردن لکه میوه از لباس را به‌درستی بدانید می‌توانید این کابوس را برای همیشه تمام کنید.

هر لکه‌ای بالاخره در برابر یک ماده‌ی پاک کننده کوتاه می‌آید و خودش با زبان خوش راهش را می‌کشد و محو می‌شود. فقط کافی است بدانیم برای باید چه مسیری را طی کنیم. ما در این مقاله سعی کردیم تمام فوت و فن‌ها برای پاک کردن لکه میوه از لباس را برایتان بگوییم و خیال‌تان را برای همیشه بابت لکه‌ها راحت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر