میوه خشک | درست کردن میوه خشک در فر | روش درست کردن میوه خشک در خانه

ترفند درست کردن میوه خشک در خانه | برای براق شدن میوه خشک چیکار کنم

در این مطلب از ویکی گردی صفر تا صد خشک کردن میوه + نکات مهم درست کردن میوه خشک را توضیح داده ایم.

میوه خشک
ویکی گردی:

میوه خشک یکی از تنقلات سالم و مقوی است که از گذشته تا امروز مورد استفاده قرار می گرفته است. همه چیز درباره میوه خشک کردن! چه میوه هایی را میتوان خشک کرد؟ شما می توانید اکثر میوه ها را خشک کنید و در فصل هایی از سال که آن میوه ها وجود ندارند، به راحتی استفاده کنید. میوه خشک شده یکی از میان وعده های سالم هستند که به تنهایی یا در کنار سالاد های مختلف سرو می شوند.

همه ما خاطرات خوردن آلبالو خشک و برگه زردآلو را از کودکی و در خانه مادربزرگ هایمان با خود به همراه داریم. اگر چه امروزه در پی پیشرفت تکنولوژی بسیاری از عادات خوب و پرفایده گذشته از بین رفته اند؛ اما در مورد میوه های خشک خوشبختانه شاهد عکس این موضوع هستیم. یعنی در حال حاضر به راحتی می توان انواع و اقسام میوه های خشک را در همه جا پیدا کرد و این یعنی استفاده از تمامی میوه ها در تمامی فصول سال امکان پذیر شده است. در نتیجه افراد می توانند به طور مستمر و با قرار دادن انواع میوه ها در سبد غذایی خویش، ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن خود را به آسانی به دست آورند.

طرز تهیه کیک یخچالی ساده خانگی با پتی بور مرحله به مرحله

 

درست کردن میوه خشک روی بخاری و شوفاژ

برای انجام این روش به یک فویل آلومینیومی نیاز دارید تا روی سطح بخاری یا شوفاژ را به طور کامل بپوشانید سپس یک پارچه تمیز و نازک بر روی فویل قرار دهید. با انداختن پارچه دیگر نیازی نیست تا برش های میوه را زیر و رو کنید به همین خاطر کارتان راحت تر می شود. میوه ها را بر روی پارچه با کمی فاصله بچینید و حدود ۲۴ ساعت صبر کنید تا کاملا خشک شوند. حرارت بخاری یا شوفاژ نباید زیاد باشد زیرا در این صورت میوه ها فرم زیبای خود را از دست می دهند.

نحوه برش زدن میوه ها

یکی از نکته های مهم برای تهیه میوه خشک، نحوه برش دهی و ضخامت میوه هاست. برای برش دادن میوه ها از کاردی تیز استفاده نمایید تا میوه ها لهیده و خراب نشوند. ضخامت میوه ها نباید خیلی زیاد باشد، ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر برای برش های میوه مناسب است.

طرز تهیه شهد برای میوه خشک

تهیه شهد میوه خشک بسیار آسان است. برای درست کردن شهد ۱ لیوان شکر را با ۲ لیوان آب درون قابلمه ای بریزید. قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به غل افتاده و به جوش بیاید. در این مرحله شکر را به خوبی هم بزنید تا به طور کامل درون آب حل شود. ۵ دقیقه بعد ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه هم به این محلول اضافه کنید. شهد شما آماده است و می توانید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

با این دسر از مهمونات پذیرایی کن تو کف بمونن

برای براق شدن میوه خشک

استفاده از دستگاه میوه خشک کن یکی از راه های براق شدن میوه خشک است. همچنین استفاده از شهد می تواند میوه های خشک شده را خوش طعم تر و براق تر کند.

درست کردن میوه خشک مکعبی

اگر دوست دارید میوه خشک مکعبی یا حبه ای درست کنید با الانت همراه باشید. برای این منظور میوه را به خوبی شسته و خشک کنید. اگر میوه تان لک دارد، لکه ها را با استفاده از چاقو جدا کنید. میوه ها را به شکل نگینی برش داده و خرد کنید. کف یک سینی را با پلاستیک یا پارچه پوشش دهید سپس میوه های برش خرده را روی سینی چیده و آن را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید. برای جلوگیری از تماس پرندگان و حیوانات با میوه ها، روی سینی را با یک پارچه توری بپوشانید. سینی را در هنگام شب به داخل خانه آورده و با طلوع خورشید به بیرون منتقل کنید. میوه خشک معکبی نسبت به میوه خشک ورقه ای، زمان بیشتری نیاز دارد تا به طور کامل خشک شود. ۴ تا ۶ روز زمان کافی ست تا میوه خشک مکعبی شما حاضر و به طور کامل خشک شود.

چطوری میوه خشک کنیم سیاه نشه

میوه هایی مثل سیب، گلابی و موز به دلیل وجود آهن و پتاسیم در هنگام خشک شدن تغییر رنگ داده و سیاه می شوند. شما می توانید برای جلوگیری از این اتفاق میوه ها را به آب لیمو ترش یا آب آناناس آغشته کنید تا تیرگی رنگ آن ها در هنگام خشک شدن کمتر شده و کاهش پیدا کند.

دسر ساده و خوشمزه تارت بستنی ایتالیایی

زمان خشک کردن میوه در میوه خشک کن

زمان خشک شدن میوه ها به نوع میوه، درجه حرارت دستگاه و ضخامت میوه بستگی دارد. زمان خشک شدن میوه هایی مثل هلو، شلیل، سیب و موز بسته به ضخامت میوه حدود ۶ تا ۱۶ ساعت زمان می برد اما میوه هایی مثل انجیر، گلابی و زردآلو به زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند.

چروکیده شدن میوه خشک

اگر برش های میوه را بر روی شوفاژ یا بخاری خشک کنید، جمع و چروکیده می شوند. اگر دوست دارید میوه هایتان یکدست و صاف خشک شوند از دستگاه میوه خشک کن استفاده کنید.

درست کردن میوه خشک در فر

برای این منظور دمای فر را بر روی ۵۰ درجه تنظیم کنید. کف سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش دهید سپس میوه های برش خورده را با فاصله ۳ سانت از یکدیگر بر روی کاغذ روغنی بچینید. سینی را درون فر قرار داده و اجازه دهید میوه ها در مدت ۴ تا ۶ ساعت درون فر قرار بگیرند تا کاملا خشک شوند. توصیه می شود در حین خشک شدن میوه ها، آن ها را چندین بار زیر و رو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر