بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی | عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم و فوری برای بازنشستگان | مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است ؟ در ادامه جزییات را بخوانید

حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است ؟ کارگرانی که مشمول قانون کار هستند، از حقوق و مزایای مختلفی در رابطه با انجام وظایف خود در حین کار برخوردار هستند که یکی از مهم‌ترین این مزایا عیدی بازنشستگان و پاداش سالانه آنان است. هیچ گونه منع قانونی از پرداخت عیدی و حق سنوات کارگران به صورت ماهانه وجود ندارد؛ اما کارفرما باید رسید پرداخت با امضای کارگر را داشته باشد. جزئیات بیشتر عیدی بازنشستگان و کاگران را در ادامه بخوانید.

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای عیدی امسال در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

مدارس و دانشگاه‌های این استان ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل شد

 

 دولت در بخشنامه‌ بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را منوط به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می‌رسد رقم آن به طور علی الحساب حدود یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال‌های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند.

بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که در ضوابط مالی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش پایان سال مانند سنوات اخیر مشخص نشده است، اما در بند (ج) این ضوابط آمده است که «دستگاه های اجرایی مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پاداش پایان سال کارمندان و بازنشستگان و موظفین را معادل ۵۰۰۰ امتیاز تعیین کرده که با احتساب ضریب ریالی آن مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان تعیین شده است.

البته در سنوات گذشته نیز مبلغ علی‌الحساب درنظر گرفته شده برای عیدی کارکنان بارها دستخوش تغییر شد و مسئولان دولت و نمایندگان مجلس نظرات مختلفی در این خصوص داشتند.

یارانه خریداران ارز قطع می شود؟ 

در ابتدا مقرر شد مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای عیدی امسال در نظر گرفته شود، سپس برخی بر این عقیده بودند که دولت باید این عدد را تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهد و نهایتا مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان دولت در نظر گرفته شد.

حقوق اسفندماه و عیدی بخشی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است که علت آن عدم تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده بود.

صندوق بازنشستگی کشوری هم هفته گذشته اعلام کرده بود: با تخصیص بخش‌هایی از اعتبارات مربوط به کسورات حق بیمه شاغلین از سوی سازمان برنامه و بودجه و منابع داخلی تامین شده از بخش اقتصادی و شرکت‌های تابعه این صندوق، پرداخت حقوق مرحله نخست، برای بازنشستگانی که حقوق آن‌ها تا مبلغ پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان (پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان) بوده، پنجشنبه ۲۶ اسفندماه حقوق آنها واریز شده است؛ همچنین حقوق سایر بازنشستگان کشوری نیز به محض تخصیص اعتبار لازم، در مراحل بعدی پرداخت خواهد شد.

بر این اساس بازنشستگانی که عیدی خود را نگرفته بودند نیز امروز با حقوق اسفند ماه، این مبلغ را دریافت خواهند کرد.

«علی خدامی» مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری نیز امروز شنبه از پرداخت عیدی جاماندگان با حقوق اسفندماه خبر داد و گفت: در راستای مصوبه هیئت وزیران، دستورالعمل نحوه محاسبه و پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ تهیه و واریز مبلغ عیدی طبق این دستورالعمل انجام شد.

مبلغ عیدی امسال برای بازنشستگان و کارمندان به صورت ثابت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ همچنین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای متاهلان و مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر فرزند پرداخت شد.

ایسنا: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر؛ پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن آغاز شد.

خرید 2 سوگلی ایران خودرو با پایین ترین قیمت

 

ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: میزان پرداخت عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران بر اساس مصوبه هیات دولت مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وی تاکید کرد: عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی تا ۲۲ بهمن سال جاری پرداخت می‌گردد.

براساس گزارش روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، در سطح سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد ۳۴۵ هزار نفر در سطح اداره کل غرب تهران بزرگ تحت پوشش این حمایت‌ها می‌باشند.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی از پرداخت عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از نیمه بهمن ماه و بر اساس حروف الفبا خبر داد و گفت: اعتبار لازم تامین شده است.

علی دهقان کیا در خصوص پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی طی چند روز آینده بعد از نیمه بهمن ماه پرداخت می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل پرداخت عیدی بازنشستگان ابلاغ شده و عیدی بر اساس حروف الفبا پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی در مورد تأمین اعتبار برای پرداخت عیدی تاکید کرد: اعتبار لازم برای پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دهقان کیا گفت: ۵ هزار میلیارد تومان بابت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است که ۳ هزار میلیارد تومان آن به وزارت بهداشت بابت معوقات بیمه‌ای داده شده و مابقی نیز برای پرداخت عیدی بازنشستگان هزینه می‌شود.

مبلغ عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که به تصویب دولت رسیده است.

حداقل حقوق کارمندان در سال 1402 مشخص شد + جزئیات

 

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت عیدی ۵۰ درصد از بازنشستگان این سازمان در روز اول اسفند خبر داد و گفت: عیدی مابقی بازنشستگان نیز طی روزهای آینده و براساس برنامه زمان بندی شده پرداخت می‌شود.

یونس کریم نژاد اظهار کرد: عیدی بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف “ ح – خ – د – ذ – ر – س – ش – ط – ظ – ع – غ – ف– ق – ک – گ – ل – م – ن – و – ه – ی” آغاز می شود، در اولین روز اسفند پرداخت شد.

وی ادامه داد: عیدی بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف ” ج – ز – ژ – ص – ض ” شروع می شود نیز در روز دوم اسفند ماه پرداخت می شود.

کریم نژاد افزود: بازنشستگانی که مستمری خود را از بانک رفاه کارگران دریافت می کنند و نام خانوادگی آنها با حروف ” ب – پ – ت – ث – چ ” شروع می شود نیز عیدی خود را در روز ۴ اسفند دریافت می کنند.

مدیرکل امور مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگانی که مستمری خود را از سایر بانک‌ها دریافت می کنند نیز در روز ۵ اسفند عیدی دریافت می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، کریم نژاد گفت: بازنشستگانی که نام خانوادگی آنها با حرف ” الف” شروع می شود و همچنین بازنشستگانی که پرونده مستمری آنها در شعب تا ۲۰۰۰ نفر قرار دارد، عیدی خود را در روز ۶ و ۷ اسفند دریافت خواهند کرد.

نحوه ثبت نام در سامانه سجام | چجوری سجام ثبت نام کنم؟

 

منبع : شما نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    متوجه نشدیم آخر عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است

  • بینام

    بایدبه بازنشستگان تامین اجتماعی هرچقدربه کارگران عیدی میدهندبدهندچون کارمندنیستندالان خط فقر 15ملیون تومان است چرانمی خواهیدقبول کنید چرا عدالت رواجرانمیکنیدالان کسی که ده سال سابقه دارد باکسی که سی سال سابقه داردحقوقشان یکیست این چه عدالتی است بااینهمه گرانی مابازنشستگان تامین اجتماعی چه کنیم یه فکری بحال مابکنید

  • فردین

    جناب مدیر عامل عیدی باز نشستگان تامین اجتماعی باید دو ماه حقوق باشه

  • ناشناس

    سلام
    من ازکارافتاده هستم وحداقل بگیر5800.
    فقط ماهی سه میلیون اجاره میدهم...
    این چه همسان سازی است که یکی25م میگیردویکی5800؟

  • Azad

    چرا هیچ شرایطی خوبی برای زنان سرپرست خانوار که مستمری میگیرن و ۲ تا بچه هم دارن نمیزارید اخه من با حقوق ۶ میلیونی میخوام چطوری با بچه های کوچیک با مستاجری به زندگی ادامه بدم

    • اولادزاده

      سلام..من یک زن سرپرست خانواده هستم،مستمری بگیر حداقل بگیر هستم،دوتا پسربچه مدرسه ای دارم،هرروز که مدرسه میرن،دست خالی می فرستمشون.فقط اونقدر بهمون حقوق میدن که دووعده غذا بخوریم.چه برسه به اینکه بخوام براشون شیر و لبنیات فراهم کنم،میوه بخرم یا گوشت گوسفند بگیرم...ای کاش..کمی رحم داشتید..کمی معرفت داشتید..ای کاش کمی خداترس بودید.

  • رضا

    از دو سال پیش گفتند سال آینده بازنشسته تامین اجتماعی برابر غیر بازنشسته تامین اجتماعی عیدی می‌گیرد. بازنشسته های دولتی هم حقوقشان بیشتر است هم هزار مدل مزایا دارن باز نشسته بد بخت تامین اجتماعی شده شتر مرغ هرچی به ضررش باشه آن را تصویب میکنن ما باید به اندازه کارکنان عیدی بگیریم والسلام

  • S

    با سلام

    چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، همسان سازی نمیشه؟
    با ماهانه ۶ میلیون میشه زندگی کرد؟؟؟؟

  • فردین

    عیدی تامین اجتماعی ربطی به دولت نداره .تامین اجتماعی خودش باید برای خودش تصمیم بگیرد و عیدی را خودش تعین کند مگه دولت میخواهد عیدی بدهد دولت که کمکی نمیکند پس عیدی تامین اجتماعی برای بازنشستگان ربطی به دولت ندارد

  • ناشناس

    از ۲۵ درصد همسانسازی تامین اجتماعی چه خبر چرا امروز فردا میکنید ماها زیر دنده های چرخ له شدیم آیا تو این تورم شماها میتونید زندگی کنید

  • ناشناس

    تا کی در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این بی عدالتی ادامه دارد
    حقوق کسانی که ده یا چهارده سال حق بیمه پرداخت کرد ه حقوقش باکسی سی سال کار کرده بیشتر است
    یا حقوق بازنشستگان کشوری هروقت وهرنوع دلشان بخواهد اضافه می کنند ولی تامین اجتماعی
    باید با سروصدا با هزاران بدبختی یک رقم ناچیز اضافه می کنند وبعد اعلام می کنند یک درصد بالا
    درصورتی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه زیر خط فقر اعلام شده است
    گرانی دویست درصد بالا می رود
    به امید خدا آن روز بیاید حقوق اضافه نشود واگردانی هم نشود وقتیکه نام عید به گوش می‌رسد
    لرزه به به بدن حقوق بگیر می افتد فکر توان خرید
    لوازم عید باشد یا گرانی وحشتناک بعداز عید
    خدایا هر کس باعث وبانی گرانی است لعنت کند

  • ناشناس

    😁آخه بااین عیدی چی میشه خرید یکم فکرکنید

  • ناشناس

    عدالت کجاست؟

  • ناشناس

    یعنی واقعا روتون میشه با این همه گرونی 1200عیدی بدین خجالت بکشید سی سال کار کردن بابا هامون ک الان این حقوق و عیدی و ب زن و بچش ببدین

    • حسین

      عیدی بازنشستگان باید 2ماه باشه چون یک شرکت صفر کیلومترر ابا30 سال کاربه بهره برداری وسوددهی رساندیم والان کارگران دارن اززحمات شبانه روزی ما ارتزاق میکنن چرا عیدی ما کمتر ازکارگران باشه ؟؟؟؟؟؟؟ یک منصف باوجدان پیدانمیشه که جواب درستی به بازنشستگان بده؟؟؟؟؟

  • مهرداد امرالهی

    با این مبلغ چه میشه کرد خجالت بکشید هر روز باید مردم فقیر تر بشوند حیف ۳۰ سال خدمت و زحمت برای این دولت باید از اول همه برن قاچاق کار کنند. زندگی شرافت مندانه در ایران یعنی بدبختی

  • ناشناس

    مبلغ عیدی که نتواند حتی دو قلم از مایحتاج بازنشسته را فراهم کند پیش کش همان تامین اجتماعی .

  • ناهید

    من یک زن سرپرست خانوار با حقوق ۵۳۵۰ تومان بیمار هستم این حقوق نیمی از آن برای داروهایم است بخدا تا سرماه کم میارم چه کنم ؟؟؟؟

  • ناشناس

    یک کیلو پسته میشه خرید

  • ناشناس

    سلام چرا اینقدر با این تورم عیدی خا کم تو را خدا زیاد تر کنید این 1600 چی می شه خرید

  • فاطمه

    من یه خانم هستم با چهار تا بچه که دوتاش بیمارند و خودم هم ام اس دارم مستاجر با ماهی ۵۴۰۰ چیکار کنم این است عدالت علی جای دیگری هم بهم کار نمیدهند میگن زیر ۳۰ سال من تکلیفم چیه چرا فکر مردم نیستید ما همه به مرگ راضی هستیم تا اینکه به دست همدیگه نگاه کنیم و زودتر دست از غذا بکشیم پوشاک هم که خدا خیر بده دست دوم دیگران یه پارک یا فلافی نمیتونیم سالی یکبار برم چرا به فکر ما نیستید این خدا پسندانه است آیا

  • ناشناس

    چراعیدی بازنشسته رامثل کارگری حساب نمی کنیددوماه حقوق خداراخوش می آیدحق بازنشسته پایه مال بشه مااین همه سختی کشیدیم حقه بیمه دادیم بعداز۳۰سال سختی شغل کارگری یک میلیون وپانصدبگیریم

  • مریم

    من یک زن سرپرست خانوارم ماهی پنجو ششصد برام واریز میشه توی خونه ۴۰ متری زندگی میکنم ماهی سه تومن اجاره میدم ۷۰۰ برای ابو برقو گاز میدم سه ساله یه تیکه لباس نتونستم بخرم برای خودم بچه ام ندارم مرغ و گوشت شده ارزو برام . این زندگی کردن نیست به خدا تازه اگ برم سر کار حقوقمم قطع میشه واقعا فکر کردید با این پول میشه زندگی کرد؟ ما فقط زنده ایم . عدالت واژه بی معنایی توی ایران

  • ناشناس

    من اگر میدانستم آخر عمری کاسه گدائ پیش شمابگیرم یک ریال پول بیمه نمیدادم

    • ناشناس

      آیا این عیدی را برای شما بدهند قبول می کنید

  • زینب بیات مهری بیات

    حقوق بازنشستگان مستمری بگیران تامین اجتماعی

  • ناشناس

    یا خدا با چهارتا بچه خیلیم عالیه فکر کنم یکم هم زیاد بیارم که اونم پس انداز میکنم تازه خودمم سرپرست خانواده هستم پدر بچها فوت شده

  • محمد فلاح

    واقعا از سرمان هم زیاد است دست شما درد نکنه واقعا منت عالی مستدام 🙏
    😂🤣😂🤣🤣😂🤣

  • بدبخت روزگار

    الان میگن ماهیانه درامد زیر 17ملیون میشه خط فقر.. اونوقت ما با حقوق 5ملیونی چجوری میتونم شکم سه تا بچه رو سیر کنم. اونم با عیدی یک میلیونی. این انصافه. شما بچه هاتون روزی 5ملیون خرجشونه اونوقت ما ماهیانه باید سر کنیم. خدا کجاست چرا انصاف نیس

  • شرمنده خانوادت

    خداییش با چه رویی این مبلغ تعیین کردین من یه زنم سرپرست خانواده با سه تا دختر مدرسه ای بزرگ با دوتا برادر معلول. با حقوق ماهیانه 5ملیون. پدرم تو این معدن ذغال سنگ ریه هاشو از دست داد جونشم از دست داد با 30سال سابقه. الان خدا رو خوش میاد با این حقوقی که میدن چی میشه خرید بخدا به آرزوی یه شب با بچام برم بیرون خوش بگذرونیم. همچیو ازمـن گرفتین هر روز آرزوی مرگ داریم همیشه باید شرمنده بچامـن باشیم

  • ناشناس

    آیا شما مسولین با این مبلغ میتونین بر ای بچه هاتون وسایل بگیرین با این گرونی که تو بازار هست

  • امیر محمدی

    ظلم باقی نمیماند

  • ناشناس

    باسلام بنده جوانی ۳۱ساله و مجرد هستم و از کارافتادگی میگیرم ماهی ۵۴۰۰ آیا با این حقوق که کفاف مجردی را نمی‌دهد می‌شود متهل شود ۶سال است که حقوق میگیرم و هرسال چشمم به افزایش حداقلی برابر هم نه بخور نمیر وزندگی متهلی است ماهایی که جونیم و ازدواج نکرده ایم و این گرانی‌ها و حقوق کم تکلیفمان چیست باید چه کاری دست بگیریم

  • فاطمه

    من بایک میلیون هستصدعیدی 3تابچه همه‌چی گرون چکاربایدکنم عیدی واقعاخیلی کم