شستن لباس مشکی | نحوه شستن لباس مشکی

لباس مشکی رو اینجوری بشور که بور نشه | روش صحیح شستن لباس مشکی

در ادامه مطلب شستن لباس مشکی رو به شما آموزش میدهیم!

لباس های مشکی
ویکی گردی:

شستن لباس مشکی بعد از چند وقت سبب شده آن لباس  رنگ خود را از دست دهد و به دنبال آن نیز جلا و جلوه آن از بین می رود. در این بخش از ویکی گردی چند راه حل برای اینکه لباس مشکی را مشکی تر و لباس های تیره تازه رنگ شده را تازه تر جلوه دهید، به شما ارائه می کنیم.  شستن لباس مشکی نسبت به سایر لباس ها، نیاز به یک شستشوی دقیق دارد که با رعایت چند نکته می توانید آن را بدون ایجاد هرمشکلی بصورت کامل شستشو دهید.در ادامه شمارو با نحوه شستن لباس مشکی آشنا میکنیم!

ترفند‌های ساده و سریع برای از بین بردن لکه‌های لباس

 

لباس های مشکی خود را کمتر بشویید 

اگر با هر بار استفاده لباس های مشکی خود را می شویید باید بدانید که رنگ لباستان بور خواهد شد. برای جلوگیری از بور شدن لباس های مشکی تان آنها را فقط در صورت نیاز بشویید و برای از بین بردن بوی عرق از اسفنج خیس استفاده کنید و در صورت لک شدن قسمت هایی از لباس آنها را لکه گیری کرده و کامل نشویید.

لباس های مشکی خود را با دست بشویید

لباس های مشکی خود را با آب سرد و بهتر است با دست بشویید زیرا آب گرم رنگ را تحریک می کند تا از روی پارچه بلند شود و بافت پارچه را نرم و شکننده می کند و باعث می شود رنگ از بین برود. شستشو با آب سرد به حفظ رنگ الیاف پارچه کمک می کند بنابراین دمای آب باید بین 15 تا 29 درجه بوده و از این مقدار تجاوز نکند.

لیبل لباس را قبل از شستن بخوانید

باید بدانید چه نوع پارچه ای را قرار است بشویید و آیا این لباس قابل شستشو در ماشین لباسشویی است یا خیر زیرا خیلی از لباس ها را نمی توان در ماشین لباسشویی شست.برخی از لباس های گران قیمت مثل پیراهن رسمی مشکی یا کت شلوار مشکی ممکن است نیاز به خشک شویی داشته باشند. 

نکات شستشوی لباس مشکی با لباسشویی

قبل از شستشو لباس هایتان را پشت و رو کنید

فرایند سایشی شست و شو باعث از بین رفتن رنگ پارچه می شود پس بهتر است در فرایند شست و شو لباس پشت و رو باشد. رنگ لباس های مشکی هنگامی که با ماشین لباسشویی آنها را می شوییم به علت ساییده شدن لباس ها روی یکدیگر از بین می رود. برای جلوگیری از این امر باید تمام زیپ و دکمه های لباس بسته شده و لباس به صورت پشت و رو شسته شود.

لباس های مشکی را با هم بشویید

اگر لباس های مشکی را با هم بشویید ، اگر رنگشان را در چرخه شستشو از دست بدهند به علت وجود نداشتن لباس های رنگ روشن دوباره رنگ مشکی را به خود جذب می کنند.

چرا نباید لباس های کهنه رو بندازیم دور؟

لباس های مشکی را بر اساس وزن از هم جدا کنید 

اگر می خواهید لباس های مشکی خود را با هم درون ماشین لباسشویی بیاندازید بر اساس وزن آنها را از هم جدا کنید. زیرا در صورت با هم بودن لباس های سبک و سنگین ، لباس های سبک چروک می شوند و بیشتر فرسوده خواهند شد. جنس های مختلف لباس نیازهای متفاوتی از نظر نوع شست شو دارند.

زمان شستشو باید کوتاه باشد

برای اینکه لباس های مشکی شما بور و رنگ پریده نشود، زمان شستشو باید کوتاه باشد.

شوینده مناسب استفاده کنید

استفاده از مواد شوینده نا مناسب سبب بور شدن و از بین رفتن تار و پود لباس می شود. همچنین اگر از لباس مشکی خود را با پودر بشویید و به خوبی آب نکشید روی آن سفیدک هایی ظاهر خواهد شد. پس بهتر است برای شستشو از مواد شوینده مناسب لباس مشکی و یا مایع ظرفشویی و دست شویی استفاده نمایید.

شوینده را به اندازه استفاده کنید

روی بسته بندی را بخوانید تا بدانید که به چه اندازه از شوینده باید استفاده کنید میزان استفاده هر نوع شوینده لباس باهم متفاوت است . برای لباس های کثیف از مایع لباس شویی مخصوص لباس های مشکی بیشتر استفاده کنید.

از خشک کن استفاده نکنید

استفاده از خشک کن ماشین لباس شویی برای لباس مشکی فکر خوبی نیست و باعث بور شدن رنگ مشکی می شود بنابراین لباس های مشکی خود را زمانی که مرطوب است برای پهن کردن روی بند و به صورت پشت و رو در سایه آویزان کنید تا در هوای آزاد خشک شوند . هر گز لباستان را در آفتاب خشک نکنید زیرا بور خواهند شد.

موادی برای ثابت ماندن و جلوگیری از بور شدن رنگ لباس مشکی

چندین روش و فرمول خانگی برای تثبیت رنگ مشکی لباس ها وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

بهترین روش برای رفع بوی روغن از لباس

استفاده از سرکه

برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی ، لباس ها را در تشتی که حاوی یک فنجان سرکه سفید و مایع شست و شوی لباس، مایع ظرفشویی و آب سرد است، حدود نیم ساعت بخیسانید و در این محلول به آرامی شست و شو دهید و با آب سرد آبکشی نمایید. سرکه سفید مانع از دست رفتن رنگ و باعث براق شدن لباس می شود.

استفاده از نمک

برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی، درون ظرفی مقداری نمک حل کنید و سپس لباس خود را پنج دقیقه در آن قرار دهید و سپس آن را بشویید.

استفاده از آب اسفناج

در گذشته از آب اسفناج پخته برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی استفاده می کردند و لباس را درون آب اسفناج خیس داده و سپس می شستند.

استفاده از قهوه یا چای

برای ثابت ماندن رنگ لباس مشکی در زمان شستن لباس های مشکی، دو فنجان قهوه یا چای دم کرده را به چرخه آبکشی اضافه کنید زیرا قهوه و چای رنگ های طبیعی دارند و موجب تقویت رنگ پارچه و لباس می شوند.

راهکارهایی فوری برای پاک کردن لکه وایتکس از لباس

استفاده از فلفل سیاه

استفاده از فلفل سیاه هنگام شستشوی لباس سبب جلوگیری از رنگ پریدگی لباس های مشکی می شود زیرا رنگ سیاه ناشی از فشرده شدن فلفل باعث تقویت رنگ پارچه می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • Abdullah karimi

    خوب است