زناشویی | حل مشکلات زناشویی

چرا شوهرم اینقد به خانواده اش وابستس؟ | راه حل مشکلات زناشویی

بخشی از زندگی زناشویی، خوشبختی و احساس رضایت است اما بخش دیگر آن مشکلاتی است که زوج در آن تفاهم ندارند یکی از این مشکلات وابستگی شوهر به خانواده است.

زناشویی
ویکی گردی:

نکات مهم زناشویی! قطعاً بسیاری از ما بر این باور هستیم که ازدواج، شروع یک زندگی جدید و رویایی است و می تواند برای ما خوشبختی های زیادی را به ارمغان بیاورد اما بعد از این که ازدواج می کنیم، و وارد رابطه زناشویی می شویم همه چیز باب میلمان نیست و سرخورده می شویم زیرا توقع مشکلات ریز و درشت را نداریم. بعضی از خانم ها در زندگی زناشویی با این مشکل مواجه هستند که شوهرشان خانواده خود را به او ترجیح می دهد. به نظر شما دلیل این اتفاق چیست و در چنین شرایطی باید چه کار کرد؟

چرا مردان خانواده را به همسر خود ترجیح می دهند؟

قطعا این اتفاق برای شما حس بدی دارد که همسرتان به خانواده بیشتر از شما اهمیت می دهد و این شما را عذاب می دهد. هنگامی که حد و مرز های زندگی ضعیف باشد و خانم اولویت شوهرش نباشد، قطعاً این مرد به سمت خانواده اش پناه می برد که علت های مختلفی برای این اولویت بندی مرد وجود دارد که با هم در این بخش از ویکی گردی به آن خواهیم پرداخت.

اشتباهات در زندگی و رفتارهایی که روابط زناشویی را خراب می کند

گاهی مرد از این که در کنار خانوادش نیست احساس گناه می کند

همه ما قبل از این که ازدواج کنیم، کل زندگی را در کنار خانواده بوده ایم و به آن ها عادت کردیم. بعضی از مردان به گونه ای سرپرست خانواده خود هستند و به همین دلیل بعد از ازدواج شاید با خودشان فکر کنند که زمان بیشتری را باید صرف رسیدگی به خانواده کنند و در نتیجه اولویتشان خانواده می شود.

می خواهد آرامش را نگه دارد

بعضی از مردان در محیط خانواده احساس می کنند که تنش هایی بین آن ها و همسرشان وجود دارد. در نتیجه سعی می کنند با توجه کردن به خانواده ؛ اثبات کنند که مانند دوران مجردی هستند تا کشمکش و بحث ایجاد نشود و همه چیز در آرامش باشد.

به مادرش وابسته است

بعضی از پسران به دلایل مختلف بیش از حد به مادرشان وابسته هستند. بعد از این هم که ازدواج می کنند، باز هم این وابستگی را دارند و در نتیجه اولویت اول مادرشان است.

معمولاً علامت چنین شوهرانی این است که دوست دارند هر روز با مادر خود ارتباط بگیرند، مادر را به همسر و فرزندان خود ترجیح می دهند، نمی خواهند محل زندگی خود را از او دور کنند، بدون نظر مادر نمی توانند تصمیم گیری کنند و از لحاظ مالی و اقتصادی به مادرشان وابسته هستند.

سرد مزاجی زنان را در رابطه جنسی با این روش درمان کنید

دوران طولانی با پدر مادر زندگی کرده اند

معمولاً پسرانی که دیر ازدواج می کنند، مدت زمان زیادی را با پدر و مادر زندگی کرده اند وابستگی بیشتری به آن ها دارند و بعد از ازدواج هم دوست دارند بیشتر در کنار شان باشند.

قبلاً زیر یک سقف زندگی کرده اند

گاهی اوقات برای ما بسیار سخت می شود که همسرمان خانواده را به ما ترجیح دهد، اما او با خودش فکر می کند که مدت زمان طولانی و دوران خوش کودکی را با خانواده خود زیر یک سقف بودند، پس چگونه می تواند آنها را اولویت قرار ندهند؟

راه حل؛ چه اقداماتی می توان انجام داد؟

در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که اگر اولویت اول همسرتان نیستید و خانواده اش را به شما ترجیح می دهد، آن ها را در پیش بگیرید:

با همسر خود ارتباط بگیرید

رابطه بلند مدت نیاز به صداقت در ارتباط دارد. اولین مرحله این که شما صادقانه احساسات خود را بیان کنید؛ به شرطی که با جر و بحث این کار را انجام ندهید. سعی کنید هر چیزی که در دلتان است یا احساس می کنید را بیان کنید و در کمال آرامش این کار را انجام دهید. البته به همسرتان تضمین دهید که هرگز با خانواده او دشمنی ندارید و آن ها را دوست دارید.

حتما با همسرت این مدلی که من میگم رفتار کن 

شما یک تیم هستید

هنگامی که ازدواج می کنید، شما یک تیم هستید. تیم و گروهی که خانواده شوهرتان هم شامل آن ها می شود. پس سعی کنید که ارتباط خود را با آن ها قوی کنید. بین خود و خانواده شوهر اعتماد ایجاد کنید تا آن ها شما را جزئی از خانواده خودشان ببینند.

شوهر شما هنوز فرزند آن خانواده است

فرقی ندارد که شوهر شما چند سال داشته باشد، در هر صورت فرزند مسئولیت هایی نسبت به آن خانواده دارد و احساسات قوی بین او و خانواده اش وجود دارد و در نتیجه نمی توانید او را از خانواده اش جدا کنید.

خشم و تنفر از همسرتان را کنار بگذارید

غر زدن در مورد این موضوع را به طور کل فراموش کنید. هر چه قدر که بیشتر در مورد این موضوع غر بزنید، وضعیت بدتر می شود. پس سعی کنید هر چیزی را با کمال آرامش بیان کنید و خشم و تنفر نسبت به همسر خود نداشته باشید.

همسرتان باید تصمیم بگیرد

در نهایت همسر شماست که باید تصمیم به تغییر داشته باشد و شما نمی توانید او را تغییر دهید، مگر این که خودش بخواهد. پس اوست که انتخاب می کند اولویت اول خود را چه کسی قرار دهد. دقیقا کاری که حق هر انسانی است. پس در هر شرایطی از او حمایت کنید و درکش کنید.

نباید های بزرگ در رابطه عاشقانه با همسر 

به شرایط توجه کنید

گاهی اوقات خانواده همسرتان درگیر مشکلاتی هستند. به عنوان مثال مشکلاتی مثل مرگ و میر ، بیماری و مشکلات مالی که همه آن ها را درگیر کرده است. در چنین شرایطی همسرتان حق دارد که بخواهد در کنار خانواده اش باشد. پس شرایط را مد نظر قرار داده و او را درک کنید.

از یک مشاور کمک بگیرید

اگر احساس می کنید که هرگز اولویت همسرتان نیستید و همه چیز غیر عادی شده است و نمی توانید شرایط را با ارتباط صادقانه با همسرتان بهبود ببخشید ، بهتر است که از مشاوره متخصص و حرفه ای کمک بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • صفورا نیک زاد

    خدا کنه با یه خانواده خوب وصلت کنیم که این مشکلات رو نداشته باشیم.