رابطه جنسی | رابطه جنسی زنان باردار

مزایای رابطه جنسی برای زن باردار چیست؟ | متاهلین بخوانند

رابطه زناشویی در بارداری موضع مهمی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده و اکثر افراد آن را امری ممنوع می دانند در صورتی که اینگونه نیست.

رابطه جنسی
ویکی گردی:

رابطه جنسی برای سلامت زنان باردار فایده دارد ! رابطه جنسی در دوران بارداری یک موضوع پیچیده برای خانم ها و آقایان می باشد که ذهن آن ها را به خود درگیر کرده است. بارداری می تواند تغییرات زیادی در بدن خانم ها به وجود بیاورد که یکی از آن ها کاهش میل جنسی است. در سه ماهه اول تا سه ماهه سوم بارداری، نوسانات مختلفی در میل جنسی خانم ها به وجود می آید. گاهی اوقات خانم ها در مورد این مسئله بسیار نگران می شوند. بهتر است بدانید که رابطه جنسی در دوران بارداری اصلا کار ممنوعی نمی باشد و آسیب به سلامت جنین وارد نمی کند

اما باید طبق تغییراتی که در بدنتان به وجود آمده، تغییراتی را در این رابطه جنسی نیز به وجود بیاورید که نه تنها ضرر نخواهد رساند، بلکه می تواند فواید زیادی را برای شما و کودکتان نیز داشته باشد. رابطه جنسی در دوران بارداری کاملا امن است و فواید آن شامل مواردی می باشد که در ادامه ی این بخش از بارداری و نوزاد نمناک خواهید خواند.

چه مدت پس از زایمان رابطه جنسی داشته باشیم ؟

فواید داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری

زمانی که خانم ها باردار می شوند، از لحاظ فیزیکی و ذهنی آمادگی کامل برای برقراری این روابط را ندارند که کاملا مشهود می باشد. شاید مدت زمانی طول بکشد که دوباره ریتم بدنی خود را به دست بیاورید. بنابراین بهتر است که فقط میل جنسی خود را همانگونه که هست دنبال کنید و در کنار آن در دوران بارداری با همسرتان معاشقه داشته باشید.

رابطه جنسی می تواند به احساس خوب داشتن در مورد بدن یک خانم باردار کمک کند. همچنین باعث می شود که روابط بین زوجین بهبود پیدا کند. معاشقه در دوران بارداری یک راه عالی برای تصمیم به این است که زوج ها بتوانند روابط قوی با یکدیگر بر قرار کنند و با تغییرات به وجود آمده در زندگی بهتر کنار بیایند.

رابطه جنسی در دوران بارداری فواید زیادی برای افراد هم از لحاظ فیزیولوژی و هم احساسی دارد. همچنین می تواند باعث از بین رفتن استرس شود و خواب شبانه مناسب را فراهم کند. رابطه جنسی می تواند باعث بهبود زایمان شود. در این قسمت از نمناک فواید دیگر رابطه جنسی در دوران بارداری را برای شما بیان خواهیم کرد. 

اگه این 6 تا علائم رو داری بارداری ولی خبر نداری!

 بهبود جریان خون در بدن

خون رسانی در دوران بارداری به دلیل برطرف کردن نیازهای بدن مادر و جنین در حال رشد دو برابر می شود اما ممکن است که در این پروسه سرعت جریان خون کاهش پیدا کند. افزایش جریان خون یکی از فواید رابطه جنسی در دوران بارداری می باشد ، زیرا هورمون های جنسی آزاد می شوند که می توانند اکسیژن و مواد مغذی را به جنین برسانند و به رشد او کمک کند. 

 افزایش رضایت و بهبود ارگاسم

آزاد شدن هورمون استروژن پروژسترون که دو نوع از هورمون های اصلی در دوران بارداری می باشد، به تجربه بهتر ارگاسم کمک می کند. افزایش استروژن در جریان خون در رحم باعث می شود خانم ها با افزایش حساسیت در این ناحیه مواجه شوند و به ارگاسم بهتری برسند. یک ارگاسم خوب، یکی از فواید بلند مدت در رابطه جنسی در دوران بارداری می باشد. 

 قوی کردن ماهیچه های رحمی

یکی از مهم ترین فواید رابطه جنسی در دوران بارداری مخصوصاً در سه ماهه سوم، قدرت بخشیدن به ماهیچه های رحمی می باشد. رابطه جنسی منظم در دوران بارداری باعث می شود که توده عضلانی این ماهیچه ها حفظ شود. در نتیجه بتوانند در هنگام زایمان بهتر عمل کنند.  

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی در خانم های باردار اغلب تحت تاثیر قرار می گیرد که ممکن است زودتر از بقیه ضعیف شود. پزشکان یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را در چنین شرایطی پیشنهاد می کنند تا خانم ها در معرض بیماری نباشند. رابطه جنسی نقش مهمی در قدرت بخشیدن به سیستم ایمنی در دوران بارداری ایفا می کند. محققان به این نتیجه رسیدند که فعالیت جنسی باعث افزایش سطح پادتن های IgA می شود که سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و مقاومت بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا که در دوران بارداری رایج است را بالا می برد. 

رابطه جنسی زیاد خوب است یا نه؟ | نکاتی مفید در مورد رابطه جنسی

 

 بهبود روابط بین زوجین

روابط جنسی در دوران بارداری باعث آزاد شدن هورمون اندورفین می شود که سطح استرس را می کاهد. محیط سالمی را برای مادر و نوزاد وجود می آورد. جدا از این، رابطه جنسی همچنین می تواند تولید اکسی توسین را افزایش دهد.

اوکسی توسین مسئول روابط صمیمانه و عشق می باشد. این هورمون روابط بهتر بین شما و پارتنرتان را فراهم می کند و باعث ارتباط قوی بین شما در دوران بارداری می شود و شما را از سختی های بارداری و زایمان رها می کند. 

 کاهش فشار خون

به دلیل آزاد شدن هورمونی بعد از ارگاسم، کل بدن شما به وضعیت ریلکسی می رسد که فشار خون در این شرایط کاسته می شود. 

 بهبود اعتماد به نفس 

رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در افراد شود که علت آن هم رابطه صمیمانه بین زوجین می باشد. تغییرات فیزیکی در بدن خانم ها در دوران بارداری بسیار زیاد اتفاق می افتد . در نتیجه احتمال این که آن ها احساس پیری کنند، افزایش می یابد اما رابطه جنسی باعث می شود که آن ها هنوز احساس جذابیت داشته باشند. افزایش میل جنسی باعث افزایش اعتماد به نفس و تفکرات مثبت در مورد خود فرد خواهد شد.

افراط مردان در رابطه جنسی؛ مفید است یا مضر؟ + دلایل

 

 بهبود کنترل ادرار

ممکن است که در دوران بارداری دچار تکرر ادرار شوید و یا بی اختیاری ادرار را تجربه کنید. مخصوصا زمان هایی که می خواهید سرفه یا عطسه کنید. رابطه جنسی می تواند به انقباض عضلات ادراری در این شرایط کمک کند، آن ها را قوی می سازد و تنظیم جریان ادرار را به کار می اندازد. 

 بهبود ریکاوری بعد از زایمان

رابطه جنسی در دوران بارداری باعث می شود که ماهیچه های رحمی برای تولد نوزاد آماده شوند. در نتیجه سرعت ریکاوری بعد از زایمان افزایش پیدا می کند. اگر نمی توانید تمرینات مربوط به تقویت رحم را انجام دهید، می توانید با برقراری رابطه جنسی به تقویت آن ها بپردازید. 

 زایمان راحت

همانطور که گفتیم رابطه جنسی منظم در دوران بارداری ، به بهبود عضلات رحمی کمک می کند و دهانه رحم را باز نگه می دارد. در نتیجه عاملی برای بهبود زایمان طبیعی می باشد و این پروسه را راحت تر می کند . بعضی از پزشکان پیشنهاد می کنند که نزدیک به تاریخ زایمان رابطه جنسی داشته باشید. 

چه زمانی نباید در دوران بارداری رابطه جنسی برقرار کنیم ؟ 

از آن جا که رابطه جنسی فواید زیاد بی شماری برای خانم های باردار دارد اما وضعیت هایی هم هستند که بهتر است رابطه جنسی در آن ها انجام نشود.

اگر شرایط زیر را دارید، بهتر است که در مورد رابطه جنسی کمی تعلل کنید: 

اگر در معرض خطر ابتلا به سقط جنین می باشید یا سابقه سقط جنین را در گذشته داشته اید.

 اگر مایع جنینی شما دچار مشکلاتی شده است.

علت درد خانم‌ ها بعد از رابطه جنسی چیست ؟ 

 اگر در خطر زایمان زودرس می باشید.

 اگر دچار درد و خونریزی به دلایل نا شناخته شده اید.

 اگر دهانه رحم شما گشاد شده است.

 اگر دوقلو یا بیشتر باردار هستید.

 اگر شکم شما بیش از حد پایین آمده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر