نان بیات | کاربردهای نان بیات | فواید نان بیات

نان بیات رو هرگز دور نریزین! | کاربردهای جالب نان بیات که نمی دونستین!!

معمولا نان بیات را دور میریزیم چون دیگر قابل خوردن نیست در صورتی که می توان از آن استفاده های خیلی جالب و کاربردی داشت!!

نان بیات
ویکی گردی:

اگر فکر می کنید که نان بیات و مانده فقط باید داخل پلاستیک دور ریزها ریخته شود، سخت در اشتباهید چرا که خانم های کدبانو و حرفه ای در خانه داری از این نان ها به خصوص نان بیات باگت برای موارد خاصی که ممکن است برای شما هم کاربرد داشته باشد، استفاده می کنند. با این بخش از رازهای خانه داری ویکی گردی همراه باشید تا روش های کاربردی برای استفاده از نان بیات و مانده را یاد بگیرید.

تهیه پودر سوخاری از نان بیات 

اولین موردی که در استفاده از نان بیات به ذهن میرسد ، تهیه پودر سوخاری است . به جای دور ریختن نان باگت بیات خشک شده، آن ها را در هاون بکوبید تا تقریباً به صورت آرد در بیاید. سپس آنها را داخل یک ظرف شیشه ای نگهدارید و در پخت غذاهای روزانه مانند کتلت و ... استفاده کنید.

چرا نباید آب تخم مرغ آبپز را دور بریزیم؟

استفاده از نان بیات برای درمان جوش

از نان بیات به عنوان مرهمی برای جوش ها استفاده نمایید. برای این کار یک تکه نان را در شیر داغ بخیسانید، شیر را خارج کنید و وقتی نان سرد شد، آن را روی جوش های خود قرار دهید. سپس جوش ها را برای چند ساعت یا تمام شب با نوار یا ماسک پارچه ای بپوشانید.

استفاده از نان بیات برای جلوگیری از اشک ریختن 

برای اینکه زمان خرد نمودن پیاز اشک نریزید، یک تکه از نان مانده را با چاقو ببرید و آن را به نزدیک دسته چاقو قرار دهید. 

استفاده از نان بیات برای تهیه نان برشته 

برای تهیه نان برشته و به قول فرنگی ها کروتون ، نان ها را با قطعات بزرگ و کوچک خرد کنید و آن ها را با افزودن کمی ادویه ی مورد دلخواهتان در روغن زیتون سرخ کنید و در کنار سوپ سرو کنید.

استفاده از نان بیات برای تمیز کردن آسیاب 

برای تمیز کردن دستگاه آسیاب چند تکه از نان مانده را ببرید و آن ها را آسیاب کنید. نان های خرد شده قطعات از قبل جا مانده در دستگاه را تمیز می کند.

به هیچ وجه آب ماکارونی را دور نریزید!

استفاده از نان بیات برای تهیه نان دارچینی 

برای تهیه نان دارچینی، نان خشک را برش دهید وه  نان ها را به  شیردارچین  آغشته کنید. سپس تخم مرغ را بزنید و دو طرف نان را در آن بغلتانید و نان ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. در آخر کمی شکر و دارچین روی نان ها بپاشید و میل کنید. 

استفاده از نان بیات برای تهیه نان سبزیجات 

برای تهیه نان سبزیجات برای صبحانه نان ها را ورقه ورقه کنید و به کمی روغن آغشته کرده و فلفل بزنید و تست کنید. زمانی که نان ها طلایی شدند روی آن ها را با تکه های ماهی یا مرغ به همراه سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی گیلاسی، سیر و کمی پنیر پر کنید و نان ها را داخل فر قرار دهید تا پنیر آب شود.

استفاده از نان بیات برای تهیه نان با عطر و طعم سیر

برای تهیه نان با عطر و طعم سیر چاقو را تا نیمه داخل نان کرده و ببرید اما برش ها را از هم جدا نکنید. کره آب کرده و سیرهای کوبیده شده، جعفری خرد شده و کمی فلفل را با هم مخلوط کرده و مابین برش های نان قرار دهید. سپس نان را داخل کاغذ آلومینیومی پیچیده و داخل فر قرار دهید و به مدت 6 دقیقه صبر کنید. بعد از در آوردن نان از فر و باز کردن کاغذ آن دوباره به مدت 5 دقیقه ی دیگر آن را در فر قرار دهید تا کاملاً آماده شود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر