گوشی خیس شده را چکار کنیم | وقتی گوشی خیس شد چیکار کنیم

گوشی خیس شده را چه کنیم؟ | راهکارهای نجات دادن گوشی خیس شده + فیلم

اگر می خواهید از گوشی خیس شده مجددا استفاده کنید و موبایلتان را از خطر نابود شدن نجات دهید حتما این مطلب را مطالعه کنید

گوشی خیس
ویکی گردی:

گوشی خیس شده را چه کنیم؟ هرچقدر هم که مراقب باشیم، گاهی گوشی خیس می شود! داخل آب می‌افتد یا زیر باران خیس می‌شود. در این شرایط دستپاچه نشوید، چون برای نجات گوشی خیس شده راه‌هایی وجود دارد. با کمی خوش‌شانسی و سرعت‌عمل می‌توانید گوشی خود را نجات دهید. در ادامه توضیح می‌دهیم که اگر گوشی در آب افتاد چه کنیم و برای خشک‌کردن و جلوگیری از آسیب‌دیدن قطعات گوشی خیس از چه روش‌هایی استفاده کنیم.

بیرون‌آوردن گوشی از آب

هر ثانیه قرارگرفتن گوشی در معرض رطوبت، احتمال ازدست‌رفتن گوشی را افزایش می‌دهد. اگر باران می‌بارد، گوشی را در چیزی مانند پارچه یا کیسه پلاستیکی بپیچید تا آب بیشتری واردش نشود و برای جلوگیری از آسیب بیشتر به‌سرعت از زیر باران خارج شوید.

جاهایی که نباید گوشی موبایلت رو شارژ کنی!

خاموش‌کردن گوشی و جداکردن لوازم و قطعات آن

فوری گوشی را خاموش کنید، حتی اگر ظاهرا کار می‌کند و مشکلی ندارد. روشن‌ نگه‌داشتن گوشی می‌تواند موجب اتصال کوتاه شود. اگر گوشی موقع خیس‌شدن به برق متصل بوده است، با احتیاط محافظ یا چندراهی برق را خاموش کنید و دوشاخه را از پریز بکشید، چون ممکن است که موقع جداکردن گوشی دچار شوک الکتریکی شوید.

سپس به‌سرعت قاب محافظ گوشی و سایر لوازم جانبی آن را جدا کنید. هرچه قسمت‌های بیشتری را جدا کنید، آب کمتری داخل گوشی جمع می‌شود. قطعات گوشی در اثر تماس با آب صدمه می‌بینند، بنابراین باید آنها را جدا و کاملا خشک کنید. سیم‌کارت و کارت حافظه گوشی را نیز بردارید. اگر باتری گوشی جداشدنی است، آن را خارج کنید. سیم‌کارت، کارت حافظه و سینی سیم‌کارت را با دستمال خشک کنید. معمولا این بخش‌ها در اثر خیس‌شدن آسیب نمی‌بینند.

بعضی از گوشی‌ها نشانگر آسیب آب دارند. این نشانگر به شما نشان می‌دهد که آب به داخل گوشی نفوذ کرده است یا خیر. معمولا نشانگر آسیب آب پشت باتری، روی خود باتری یا روی سینی سیم‌کارت قرار دارد. به‌دنبال یک نقطه یا مربع کوچک سفید، صورتی یا قرمز بگردید. اگر رنگ آن صورتی یا قرمز باشد، یعنی آب وارد گوشی شده است.

خشک‌کردن گوشی

۱. استفاده از دستمال بدون پرز

گوشی را با دستمال بدون پُرزی پاک کنید. اگر دستمال میکروفیبر داشته باشید که چه‌ بهتر (مانند دستمال پاک‌کردن عینک یا دوربین عکاسی). اگر حوله یا دستمال در دسترستان نیست، دستمال کاغذی هم مفید است.

با این ترفند امنیت گوشی اندروید را بالا ببرید

تمام گوشه‌کنارها و شیارهای گوشی را تا حد امکان با دستمال خشک کنید. هرچه آب بیشتری را خشک کنید، بهتر است. دقت کنید که آب را به داخل درگاه شارژ، جک هدفون یا اسلات کارت وارد نکنید.

به‌هیچ‌وجه برای خشک‌کردن گوشی از سشوار، فر، مایکروویو، خشک‌کن لباس یا وسایل دیگر استفاده نکنید، زیرا گرما به گوشی آسیب می‌رساند. از حرکت‌دادن گوشی پرهیز کنید، چون موجب جابه‌جایی آب در داخل آن می‌شود.

۲. استفاده از جاروبرقی

اگر جاروبرقی آب و خاک داشته باشید که عالی است! ولی از جاروبرقی معمولی هم می‌توانید استفاده کنید. سری گوشه‌گیر را به جاروبرقی متصل کنید، جاروبرقی را روی بیشترین قدرت بگذارید و سپس اطراف تمام منافذ و درگاه‌های گوشی را جاروبرقی بکشید. دنبال آب‌های محبوس‌شده بگردید و مکیدن آب را آن‌قدر ادامه بدهید که دیگر صدای آبی نشنوید و فقط صدای جریان هوا شنیده شود.

با دهان هم می‌توانید آب روی گوشی را بمکید. فقط مواظب باشید که آب مکیده‌شده با بازدم به گوشی برنگردد، چون موجب آسیب بیشتر می‌شود.

از کجا بفهمیم تلفن همراه مان شنود می‌شود؟

۳. خارج‌کردن آب با هوای فشرده

اگر پمپ باد دارید، آن را روی psi پایین قرار دهید و از آن برای خارج‌کردن آب باقی‌مانده استفاده کنید. البته از قوطی هوای فشرده هم می‌توانید استفاده کنید. هوا را در فواصل کوتاه در تمام قسمت‌های سطح گوشی و درگاه‌های آن بدمید.

۴. استفاده از کیسه وکیوم

کیسه وکیوم می‌تواند رطوبت گوشی را به‌مرور زمان خارج کند. گوشی خیس شده را داخل کیسه وکیوم قرار دهید و هوای کیسه را خارج کنید تا آب درون گوشی خارج و وارد کیسه وکیوم شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • احمد مهری

    دایی جان گوشی که به داخل آن آب رفت دیگر هر کاری انجام بدید بکار نیاید فقط در حق آن گوشی برای شادی روحش فاتحه ای تلاوت کن وسلام !#😭

  • عبدالله موحدزاده

    فورا درگونی برنج قرار بده وبا برنج پوشش‌ کامل بده حداقل 2 ساعت، تمام آب آنرا خشک میکنه، من امتحان کردم اوکی بود

  • مجتبی

    متشکرم خیلی استفاده کردم 🙏

  • ناشناس

    گوشی از کار میفته 😯🙄🤔