لکه های لباس | از بین بردن لکه های لباس | چگونه لکه های لباس را پاک کنیم

بهترین روش برای رفع بوی روغن از لباس | دیگه با لکه های لباسات خداحافظی کن+ آموزش

اگر لباس شما دارای لکه یا بوی روغن و چربی می باشد، با شستشوی ساده پاک نمی شود و باید با تکنیک ها و مواد خاصی این لکه های لباس و بو را از بین ببرید.

لکه های لباس
ویکی گردی:

لکه‌ های لباس‌ هایمان همیشه آنقدر اذیت‌کننده هستند که کافی است نتوانیم آن‌ها را از بین ببریم و در نتیجه قید یک لباس را به طور کلی بزنیم. مهارت‌های ساده‌ای وجود دارد که ما با توجه به آن‌ها می‌توانیم لکه‌ های لباس‌ ها را از بین ببریم. به نقل از thespruce، یکی از اصولی که در شستن لباس مهم است، اطلاع داشتن ما از روش‌های پاک کردن لکه‌ های لباس و لباس زیر است. لکه‌هایی که اگر نتوانیم آن‌ها را از بین ببریم، دیگر نمی‌توانیم لباس را استفاده کنیم و یا در لباس‌های زیر ظاهر کثیف آن‌ها به ما حس خوبی نمی‌دهد و احساس تمیزی نمی‌کنیم؛ بنابراین لکه‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه نحوه تمیز کردن آن را با یکدیگر می‌خوانیم:

چگونه بوی روغن و انواع چربی را از روی لباس رفع کنیم؟

اگر در خانه زیاد آشپزی می کنید حتما بوی روغن و چربی به لباس هایتان نشسته است، احتمالا از خود پرسیده اید که چگونه بوی چربی را از لباس ببرید. شستشوی منظم لباس با مواد شوینده ممکن است لباس ها را تمیز کند اما آن ها اغلب برای از بین بردن بوی روغن و چربی موثر واقع نمی شوند.

چگونه لکه وایتکس را از روی لباس پاک کنیم؟

پودر های شستشو و نرم کننده ها ممکن است در ابتدا بوی چربی را مخفی کنند اما اگر علت آن را برطرف نکنید، این بو می تواند تا مدت طولانی روی پارچه باقی بماند.

از آن بدتر اینکه چربی ها می توانند به دیگر قسمت های پارچه و لباس مالیده شده و بوی چربی را پخش کنند. هنگام ایستادن کنار اجاق گاز و سرخ کردن موادغذایی، علاوه بر کثیفی اجاق گاز، باعث می شوند بوی روغن در لباس های شما باقی بماند. ذرات میکروسکوپی روغن به عمق پارچه نفوذ کرده و تمیزی را دشوار می کنند.

اگر می خواهید بدانید چگونه می توان لکه های چربی در لباس را از بین برد، در این قسمت از رازهای خانه داری نمناک با ما همراه باشید تا قبل از بردن لباس هایتان به خشکشویی یا ریختن آن ها در سطل آشغال با یک سری راهکار موثر آشنا شوید.

رفع بوی چربی از لباس با چند تکنیک خانگی

بوی بد روغن و چربی لباس ها را با ترکیب این مواد خانگی از بین ببرید:

سرکه سفید و جوش شیرین

مواد لازم:

یک فنجان سرکه سفید

یک فنجان جوش شیرین

ترفند‌های ساده و سریع برای از بین بردن لکه‌های لباس

 

طریقه استفاده:

برای شستشوی لباس ها بدون مواد شوینده، ساده ترین روش مخلوط کردن سرکه سفید و جوش شیرین در یک لگن است. سپس لباس ها را به مدت 30 ثانیه درون این محلول به خوبی مخلوط کنید و پس از گذشت 4 ساعت خیساندن، در ماشین لباسشویی بریزید و به طور معمول بشویید و خشک کنید.

روغن اکالیپتوس و صابون ظروف

مواد لازم:

یک چهارم فنجان صابون ظروف

یک قاشق غذاخوری روغن اکالیپتوس

طریقه استفاده:

روغن اکالیپتوس و صابون ظرفشویی را با یکدیگر مخلوط کرده و مستقیما روی محل آغشته به چربی بمالید. پس از گذشت چند ثانیه با استفاده از یک مسواک قدیمی محلول را روی پارچه یا لباس بمالید و اجازه دهید چند ساعت همینجور بماند.

ترایدنت

مواد لازم:

یک چهارم فنجان صابون ظروف

یک فنجان آمونیاک معطر لیمویی

یک فنجان هیدروژن پراکسید

فریز کردن اسفناج به چند روش ساده و کاربردی 

طریقه استفاده:

قبل از افزودن لباس ابتدا سه ماده فوق را با آب داغ مخلوط کنید و لباس ها را به مدت 20 دقیقه در آن بخیسانید و سپس روند شستشو را آغاز کنید. پس از پایان کار؛ لباسشویی را با شوینده عالی لباس روشن کنید.

اکسی کلین

در یک سطل ابتدا یک قاشق روغن اکسی کلین را با مقدار کافی آب سرد مخلوط کنید و لباس ها را در آن بخیسانید و پس از گذشت 4 ساعت، روند شستشو معمولی با ماشین لباسشویی را آغاز کنید.

بهترین روش ها برای رفع لکه چربی و روغن از لباس

1- پودر لباسشویی

آسان ترین راهکار برای شروع، امتحان کردن مواد شوینده مخصوص لباسشویی است زیرا این مواد شوینده برای ازبین بردن لکه های چربی و روغن ساخته شده اند. این محصولات اغلب حاوی مواد اضافی مانند آنزیم ها هستند که برای از بین بردن چربی روی پارچه انتخاب خوبی می باشند.

2- مایع سفید کننده

لازم به ذکر است که سفید کننده ها یک پاک کننده عالی برای لکه ها محسوب می شوند. افزودن سفید کننده به فرایند شستشو باعث روشن شدن و از بین بردن بو چربی خواهد شد البته فقط برای لباس های سفید نه رنگی.

3- نوشابه

یک قوطی نوشابه را به همراه پودر شوینده درون ماشین لباسشویی بریزید. خاصیت اسیدی نوشابه باعث می شود تا ذرات چربی و بوی نامطبوع از سطح لباس پاک شود. این روش برای محیط زیست نیز بی ضرر است پس آن را امتحان کنید.

4- سرکه سفید مقطر

یک دوم فنجان سرکه سفید را به روند شستشو لباس هایتان اضافه کنید تا بوی چربی در پارچه کاهش یابد. سرکه سفید کمی اسیدی است و به ازبین بردن ذرات روغنی ماندگار کمک می کند.

5- آمونیاک

اگر از سفید کننده استفاده نمی کنید، افزودن یک فنجان آمونیاک به چرخه شستشو به شما کمک می کند تا بوی چربی را از لباس از بین ببرید. آمونیاک یک ماده چربی زدایی قوی و عالی است که می تواند به از بین بردن لکه های چربی و روغن سرسخت کمک کند و بوی لباس را بهتر کند.

اشتباه رایج در فریز کردن گوشت

آمونیاک معطر لیمو ممکن است حتی بهتر نیز باشد زیرا قدرت مرکبات برای کمک به مبارزه با لکه ها و بوها بیشتر است. فقط توجه داشته باشید که آمونیاک بخار های سمی از خود ساطع می کند و می تواند باعث آسیب سینوس ها و دستگاه تنفسی شود.

6- بوراکس

ابتدا یک قاشق غذاخوری بوراکس را با یک گالن آب گرم حل کنید و لباس خود را به مدت 30 دقیقه در آن بخیسانید وسپس در ماشین لباسشویی شستشو دهید.

بوراکس ماده ای قلیایی بوده و با خنثی سازی لکه های اسیدی و تغییر پی اچ آب، موثر تر از مواد شوینده لباس عمل می کند. همچنین می توایند یک دوم فنجان بوراکس را به هر بار شروع شستشو در لباسشویی اضافه کنید تا لباس هایتان بوی بهتری به خود بگیرند. نکته منفی بوراکس این است که ممکن است پوست، چشم و اعضای داخلی بدن را بسوزاند بنابراین آن را از دسترس کودکان دور نگهدارید.

7- صابون مخصوص ظرفشویی

ابتدا یک چهارم فنجان صابون ظرف را در مقداری آب گرم حل کنید و لباس های آلوده را به مدت 30دقیقه در آن بخیسانید و کمی با دستانتان لباس را بمالید. سپس لباس را در لباسشویی ریخته و روند شستشو را شروع کنید.

صابون ظروف به طور ویژه ای برای از بین بردن چربی ها عالی است .این یک راه حل ایده آل برای ازبین بردن لکه های روغن موتور و همچنین لکه های باقیمانده چربی مواد غذایی است.

دلمه هاتون با این ترفند، خیلی خوشمزه تر میشه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر