سالاد الویه | راز خوشمزه سالاد الویه

راز خانم هایی که سالاد الویه شون معروفه | این همه مدت سالاد الویه رو اشتباه درست می کردی!

سالاد الویه یک غذای ساده ولی پر طرفدار بین مردم است، اگر میخواهید راز خوشمزه تر شدن این غذارا بدانید باید نکاتی را رعایت کنید.

سالاد الویه
ویکی گردی:

سالاد الویه یکی از معروف ترین غذاهای بین اللمللی است که در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد. سالاد الویه اصالتا متعلق به کشور روسیه می باشد، به صورت فینگر فود در مهمانی ها، تولد و حتی برای عصرانه سرو می شود. اکثر افراد طریقه تهیه سالاد الویه را می دانند اما در این بخش از ویکی رازهایی را برای خوشمزه تر شدن سالاد الویه آورده ایم که کمتر کسی از آن با خبر است.

سالاد الویه را تبدیل به غذای دیگری نکنید

سالاد الویه از ترکیب مواد غذایی مانند تخم مرغ، سیب زمینی، مرغ (ژامبون)، خیار شور، نمک، فلفل سیاه، آبلیمو و سس مایونز به دست می آید. در کنار این مواد بسیاری از افراد به صورت دلخواه از مواد دیگری مانند فلفل دلمه ای، ذرت یا سوسیس و کالباس و...استفاده می کنند، استفاده از این مواد اختیاری است اما پیشنهاد می کنیم سالاد الویه را تبدیل به غذای دیگری نکنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی ساده خانگی با کمترین مواد

خیار شور را بشویید

برای اینکه طعم سالاد الویه شما بهتر شود و غذای شما شور نشود، بهتر است قبل از استفاده از خیارشور، کمی آب روی آن بگیرید تا هم شوری از بین برود و هم بو و طعم بهتر پیدا کند.

خیار شور را رنده نکنید

یکی از اشتباهاتی که برخی افراد در تهیه سالاد الویه مرتکب می شوند، رنده کردن خیارشور است، بهتر است خیار شور را رنده نکنید زیرا مواد آب می‌اندازند و شل می‌شوند. خیارشور‌ها را به صورت مکعبی ریز و نگینی خرد کنید و در آبکش یا سبد بریزید تا آب آن‌ها گرفته شود.

هویج را رنده ریز نزنید

برای اینکه هویج آب نیاندازد و موقع اضافه کردن به مواد، سالد الویه شل نشود، بهتر است هویج را با رنده درشت، رنده کنید و از رنده ریز استفاده نکنید.

نمک به اندازه بزنید

در سالاد الویه شما از خیار شور استفاده می کنید پس لازم نیست بیش از حد نمک بیافزایید، بهتر است به خاطر استفاده از خیار شور در سالاد الویه، در افزودن نمک احتیاط کنید و یا نمک را حذف کنید.

از تخم مرغ کمتری استفاده کنید

اگر برای تهیه سالاد الویه خانگی، از مرغ استفاده می‌کنید، بهتر است از تخم مرغ آبپز کمتری استفاده نمایید.

اندازه سیب زمینی باید متعادل باشد

برای تهیه یک سالاد الویه خوشمزه از مصرف زیاد سیب زمینی خودداری کنید و تعادل مواد را رعایت کنید زیرا در صورت استفاده زیاد از سیب زمینی مجبور خواهید شد از سس مایونز بیشتری استفاده کرده و طعم دیگر مواد به خوبی قابل تشخیص نخواهد بود.

در صورت استفاده از کنسرو این نکته را فراموش نکنید

اگر از کنسرو هویج، ذرت و نخود فرنگی استفاده می کنید، برای اینکه طعم خامی آنها از بین برود و شکل و شمایلشان حفظ گردد، باید قبل از استفاده، آن‌ها را در کمی کره تفت دهید.

آموزش فریز کردن اسفناج به چند روش

بوی زهم مرغ را از بین ببرید

اگر برای تهیه سالاد الویه از مرغ استفاده می کنید، برای خوشمزه شدن سالادتان حتما بوی زهم مرغ را هنگام طبخ از بین ببرید. فیله بدون استخوان یا سینه مرغ را با پیاز، هویج، فلفل دلمه، کمی فلفل سیاه و زردچوبه و آب بپزید.

بیش از حد زردچوبه نیافزایید

هنگام پخت مرغ از افزودن بیش از حد زرد چوبه به آن خودداری کنید زیرا با اضافه کردن مرغ به سالاد الویه، رنگ آن تغییر خواهد کرد.

از آب مرغ استفاده کنید

یکی از ترفندهای خوشمزه شدن سالاد الویه این است که آب مرغ را از صافی عبور دهید و به سیب زمینی‌های آبپز شده اضافه کنید تا مصرف مایونز کاهش یابد و هم طعم مرغ کاملا به خورد سالاد الویه برود. اگر میزان آب مرغ زیاد است، همه آن را اضافه نکنید.

سس مایونز خانگی تهیه کنید

اگر می خواهید طعم سالاد الویه شما بی نظیر شود، از سس مایونز خانگی استفاده کنید. سسی که خودتان در خانه تهیه می کنید، از سس هایی آماده خوشمزه تر خواهند بود.

به سس ماست یا خامه بیافزایید

برای خوشمزه شدن الویه مقداری خامه صبحانه، ماست چکیده یا ماست خامه‌ای به سس مایونز اضافه کنید.

در افزودن آبلیمو دقت کنید

استفاده بیش از حد از آبلیمو، طعم الویه را تغییر می دهد پس در مصرف آبلیمو و اضافه کردن به سالاد الویه خانگی، دقت کنید. آبلیمو در حد یک قاشق غذاخوری یا کمتر، برای اینکه که بوی زهم تخم مرغ گرفته شود کافی است.

فلفل سیاه فراموش نشود

بهترین چاشنی سالاد الویه فلفل سیاه و آبلیموی تازه است پس حتما در تهیه سالاد الویه فلفل سیاه را فراموش نکنید.

دلمه هاتون با این ترفند، خیلی خوشمزه تر میشه

از شوید تازه استفاده کنید

برای اینکه طعم لذیذ سالاد الویه را دوچندان کنید، هنگام سرو سالاد الویه به دلخواه روی آن مقداری شوید تازه خرد شده بریزید.

سالاد الویه را به صورت سرد سرو کنید

اگر می خواهید سالاد الویه را به صورت سرد سرو کنید، آن ساعتی در یخچال قرار دهید. سرو سالد الویه به صورت سرد سبب می شود، این غذای خوشمزه جا بیافتد. برای اینکه سالاد الویه قالبی داشته باشید، از قالب سیلیکونی (قالب ژله) به شکل قلب یا هر شکل دیگری استفاده ‌کنید و کمی قالب را با روغن مایع چرب کنید و الویه را در قالب بریزید و در یخچال قرار دهید. وقتی الویه سرد شود به راحتی از قالب جدا می‌شود، روی الویه را با سس و خیار شور و... تزئین نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • Danial soleimany

    سلام
    بعنوان کسی که هم سالاد اولویه را خیلی دوست داره و هم زیاد درست میکنه، واقعآ از این پست لذت بردم...
    تمام موارد کاملآ درست بود
    ایول ل ل ل😊🌹😍

  • ناشناس

    همه این چیزها درست ولی یک روز که تو یخچال میماند اب میندازد