شب یلدا | شام شب یلدا | شب یلدا چی بپزم؟

شب یلدا با پختن این غذاها چشم خواهر شوهرت رو در بیار!!

در شب یلدا، خوراکی ها و غذاهایی که ویژه ی آن شب هستند را میل می کنند. در ادامه این مطلب از ویکی گردی شما را با پیشنهادهایی برای شام شب یلدا آشنا می کنیم.

میز شب یلدا
ویکی گردی:

شب یلدا از طولانی ترین شب های سال است.  که یکی از شب های به یادماندنی ما ایرانی ها است. در این شب مراسم هایی برگزار می شود. اقوام و آشنایان دور هم جمع می شوند و آن شب را جشن می گیرند. در شب یلدا، خوراکی ها و غذاهایی که ویژه ی آن شب هستند را میل می کنند. در ادامه این مطلب ار ویکی گردی شما را با پیشنهادهایی برای شام شب یلدا آشنا می کنیم.

از قدیم در این شب آشنایان در کنار هم جمع می شدند و این شب را جشن می گرفتند. در این شب غذاها و خوراکی های ویژه ای مصرف می شود که برای شما پیشنهادهایی برای شام شب یلدا را آورده ایم. می توانید از آن ها برای شام ایده بگیرید.

خورشت مرغ رو با سس انار بپز | غذای محبوب و ویژه شب یلدا

در این شب اغلب شهرها و روستاها از غذاهای سنتی و محلی خود استفاده می کنند و برخی دیگر از فست فودها و حتی غذاهای سنتی ایرانی که در طول سال استفاده می شود.

آش آذری یا آش انار :

آش در میان انواع غذاهای ایرانی از خوراکی هایی است که در روزهای سرد سال بیش از هر زمان دیگری پخته می شود و به مصرف می رسد. آش انار یکی از غذای شب یلدا می باشد در واقع آش انار از جمله غذاهای آذری است که در فصل زمستان پخته و مصرف می شود. این آش حبوبات ندارد و فقط از غلات تهیه شده، بنابراین آش سبکی است و پس از مصرفش کمتر کسی احساس سنگینی می کند. 

خورش انار (ناردون) با مرغ غذای شب یلدای شمالی ها :

مرغ ناردونی یکی از خوشمزه ترین دستورهای پخت مرغ است که می توانید از خوردن آن لذت ببرید. این یکی از غذاهای محلی شمالی ها است. برای آشنایی با دستور پخت آن از لینک استفاده کنید.

خشیل، غذای شب یلدای آذربایجانی ها :

خَشیل یکی از غذاهای محلی مردم آذربایجان است که خوردن آن بین ساکنین مناطق مختلف آذربایجان و خصوصا در مراسم شب یلدا رایج است. به سبب وجود مقدار زیادی گندم و شکر و کره طبیعی در این نوع غذا برخی بر این باورند که خوردن خشیل باعث مقاومت بدن در برابر سرما می شود. 

آش ماش و قمری :

آش قمری یا آش ماش و قمری یکی از غذاهای سنتی اصفهان است. این آش سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین می باشد. این آش خوشمزه را می توانید در شب یلدا تهیه کنید و نون میل کنید.

محبوب ترین غذاهای مخصوص شب یلدا + دستور پخت

دلمه برگ مو :

یکی از غذاهای سنتی ایرانی دلمه ی برگ مو است. این دلمه به دلیل داشتن برگ مو، در فصل بهار تهیه می شود اما می توان برگ مو را فریز و یا کنسرو کرد. و در طول سال به راحتی دلمه ی برگ مو را بپزید. اما در صورت نداشتن برگ مو می توانید از کلم برگ استفاده کنید. 

مرغ ترش :

مرغ ترش یکی از غذاهای سنتی خطه ی شمال ایران است. مرغ ترش، با مرغ، سبزی معطر، گردو، رب انار و ... تهیه می شود. این غذا یکی از پیشنهادهای ما برای شام شب یلدا می باشد. 

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر