پوست تخم مرغ | فواید پوست تخم مرغ

چرا نباید پوست تخم مرغ را دور بریزیم؟ | خواص شگفت انگیز پوست تخم مرغ

پوست تخم مرغ دارای خواص زیادی برای پوست، مو و حتی استخوان ها می باشد. همچنین در امور خانه داری نیز استفاده می شود.

پوست تخم مرغ
ویکی گردی:

شاید نمی دانستید که پوست تخم مرغ برای سلامتی چقدر مفیده!! همه ما به محض شکستن تخم مرغ پوست آن را دور می ریزیم غافل از اینکه این پوست های به نظر بی مصرف می توانند جایگزین گروهی از گران‌قیمت ترین داروها باشند. با خواص پوست تخم مرغ دندان و موهایی سالم و زیبا داشته باشید. خواص و فواید پوست تخم مرغ برای سلامت بدن و زیبایی پوست و مو را در ادامه بخوانید.

موارد استفاده از پوسته تخم مرغ درخانه داری:

استفاده از پوست تخم مرغ برای تمیز کردن لباس های سفید:

اگر از خاکستری شدن لباس های سفید خود نگرانید، کافیست مقداری پوست تخم مرغ را ساییده و داخل صافی بریزید همراه لباس ها داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

نظافت منزل:

پوسته تخم مرغ با مخلوط کردن آن ها با کمی آب صابون، ساینده ای موثر و غیر سمی برای گلدان ها و ظروف ماهی تابه ها و… محسوب می شود.

تمیز کردن لوله ها:

می توانید چند پوسته تخم مرغ را در صافی سینک آشپزخانه بریزید، این لایه برداری، مواد جامد اضافی را به دام می اندازد، اما وقتی به آرامی حل می شوند، به پاک شدن طبیعی لوله ها کمک می کند.

تقویت خاک گلدان و رشد بهتر گیاه:

پوسته تخم مرغ حاوی کلسیم و مواد معدنی است که با خرد کردن پوسته های تخم مرغ به قطعات کوچک و استفاده از آن ها به عنوان کود به رشد گیاهان بسیار کمک می کند.

دور نگه داشتن حلزون ها و کرم ها از باغچه (مانند سموم دفع آفات):

پوسته های تخم مرغ خرد شده و در اطراف سبزیجات و گل ها بریزید و این کار باعث می شود که حلزون ها و کرم ها به گیاهان کاری نداشته باشند.

می توان از آن به عنوان مکمل کلسیم استفاده کرد:

پودر پوسته تخم مرغ از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است، زیرا یک گرم پودر حاوی 401-381 میلی گرم کلسیم است و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که جذب کلسیم بدن از پوسته تخم مرغ بسیار بهتر از مکمل های کلسیم می باشد.

اگرچه پیری علت اصلی پوکی استخوان است، اما کمبود کلسیم و دریافت ناکافی آن نیز به این امر مربوط می شود و مصرف مکمل های کلسیم در رژیم غذایی می تواند این کمبود را درمان کرده و خطر پوکی استخوان را کاهش دهد. بنابراین پودر پوسته تخم مرغ یک گزینه موثر و در عین حال ارزان است.

1- باعث تقویت استخوان ها می شود:

کلسیم موجود در پوسته تخم مرغ می تواند با داشتن کلسیم، استرانسیم و فلوئور در پوسته تخم مرغ به درمان پوکی استخوان کمک کند، زیرا این اجزا بر متابولیسم استخوان تاثیر می گذارند، رشد غضروف را تحریک می کنند همچنین پودر پوسته تخم مرغ می تواند درد مرتبط با پوکی استخوان را کاهش دهد.

2- سبب سلامتی مفاصل می شود:

غشای پوسته تخم مرغ نازک و نیمه شفاف که هنگام پوست کندن تخم مرغ آب پز شده مشخص است، برای سلامت مفاصل بسیارمفید است، اما تایید آن هنوز به مطالعات بیشتری نیاز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر