شام ساده | شام ساده و فوری | شام ساده با سیب زمینی

شام ساده چی بپزم؟ | 4 پیشنهاد جذاب و لذیذ برای شام امشب + طرز تهیه

یکی از سخت ترین سوال هایی که برای هر خانمی در طول روز پیش می آید ،این است که برای یک شام ساده چی بپزم؟!

شام ساده
ویکی گردی:

شام ساده یکی از وعده های غذایی بسیار با اهمیت است.چراکه بخاطر مشغله های مختلف ، ممکن است اعضای خانواده در وعده های دیگر کنار هم نباشند و نتوانند از غذا خوردن در کنار یکدیگر لذت ببرند.بعضی ها وعده شام را خیلی مختصر تهیه می کنند و به خوردن شام ساده اکتفا می کنند و برخی هم سعی می کنند که وعده شام مفصل تری داشته باشند.برای همین ما در این مطلب سعی کردیم چند نوع شام ساده با دستور پخت آسان به شما معرفی کنیم تا هر نوع سبکی را که می پسندید،انتخاب کنید و از خوردنش لذت ببرید.

کوکو سیب زمینی

کوکو سیب زمینی خام یکی از غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که تفاوت آن با کوکو سیب زمینی معمولی این است که سیب زمینی را قبل از اضافه کردن به دیگر مواد نمی پزیم و به صورت خام استفاده می کنیم.

ناهار چی درست کنم ساده باشه؟

کوکوی سیب زمینی یکی از پرطرفدار ترین انواع غذاهای فوری در میان مردم است و بسیار هم خوشمزه و ساده است. برای تهیه کوکو سیب زمینی باید ابتدا سیب زمینی را پخته و له کنیم و با تخم مرغ هم بزنیم و سپس مایع کوکو به دست آمده را در روغن سرخ کنیم. برای پخت این غذا حداکثر به 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

سیب زمینی تنوری

از پیش غذاهای خوشمزه و سالم بین المللی است که می توانیم از آن به عنوان غذای اصلی نیز استفاده کنیم.

دستور پخت سیب زمینی تنوری

مرحله اول

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم و به صورت خلال بزرگ خرد می کنیم. اندازه برش های سیب زمینی به خودتان بستگی دارد ولی برای اینکه در پایان سیب زمین تنوری زیباتری داشته باشید حتما از خلال های بزرگ استفاده کنید.

مرحله دوم

یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم ور وی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم، در ادامه سیب زمینی های خلال شده را به آب جوش اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا نیمپز شوند.

سمبوسه سیب زمینی خوشمزه و ساده به روش بازاری

مرحله سوم

پس از ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سیب زمینی های را با آب سرد آبکشی می کنیم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود یا اینکه با یک دستمال تمیز سیب زمینی ها را خشک می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه سیب زمینی ها را خشک کردیم، آنها را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و روغن مایع را اضافه می کنیم و با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های سیب زمینی ها آغشته به روغن شود.

مرحله پنجم

در این مرحله تمام ادویه ها را با هم مخلوط می کنیم سپس روی سیب زمینی ها می ریزیم و مجددا با دست زیر و رو می کنیم تا تمام سیب زمینی ها طعم دار شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله ششم

پس از اینکه فر گرم شد سیب زمینی ها به مدت حدودا ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا طلایی و برشته شوند، سپس سیب زمینی ها از فر خارج کرده و پنیر را روی آنها می پاشیم و ۵ دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم تا پنیر آب شود.

سمبوسه سیب زمینی

سمبوسه سیب زمینی هم یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی محسوب می شود که کمتر کسی را می توانیم بیابیم که آنرا نپسندد.

1- سیب زمینی ها را آب پز کرده پوست میگیریم رنده میکنیم سبزی(تره و جعفری خردشده) و نمک و فلفل را به آن اضافه میکنیم و خوب به هم میزنیم تا بصورت خمیر یکنواختی درآید.

۲- هر نان را به چند مستطیل تقسیم میکنیم و در هر مستطیل نان، یه قاشق غذا خوری از مواد قرار میدهیم و نان رو طوری تا میزنیم تا بشکل مثلث در بیاید و در روغن داغ آنها را سرخ مینماییم و چاشنی این غذا سس فلفل است.

 

گراتن سیب زمینی

گراتن سیب زمینی یکی از انواع غذاهای مجلسی بین المللی است که می توانیم آنرا برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنیم.

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ی با یک ضخامت ثابت خرد کنید. داخل یک تابه کمی روغن ریخته و سیب زمینی ها را سرخ کنید. سیب زمینی ها را از تابه خارج کنید و کالباس خرد شده را اضافه کنید و دو طرف آن را خوب سرخ کنید. می توانید کالباس را سرخ کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله دوم: تهیه سس سفید

در ادامه باید سس بشامل را تهیه کنید. برای این کار کره را داخل تابه ریخته و صبر کنید تا ذوب شود، سپس آرد را به همراه کره تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و سس به غلظت برسد و در انتها ادویه ها را به سس بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: چیدن لایه

در ادامه قارچ را نیز خرد کنید و با حرارت بالا کمی تفت دهید تا آب اضافه آن کشیده شود. فلفل دلمه ای را نیز به اندازه دلخواه خرد کنید. کف ظرف پیرکس مورد نظر را چرب کنید و یک لایه سیب زمینی و کالباس و قارچ و فلفل دلمه و کمی آویشن چیده و روی آن پنیر و کمی سس و همین طور لایه ها را تکرار کنید.

مرحله چهارم: پخت گراتن سیب زمینی و کالباس

در ادامه همه مواد را به صورت لایه ی روی هم قرار دهید و ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا گراتن پخته و پنیر ذوب شود و در انتها می توانید کمی گریل را روشن کنید تا روی گراتن طلایی شود.

نوش جان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر