قورمه سبزی | رفع شوری قورمه سبزی | رفع تلخی قورمه سبزی

دیگه غصه تلخ شدن قورمه سبزی رو نخور! | جزئیات و نکات مهم + روش رفع تلخی

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند موجب تلخی قورمه سبزی شود، برای گرفتن تلخی قورمه سبزی نیز چندین روش مناسب و کاربردی وجود دارد.

سبزی قورمه سبزی
ویکی گردی:

قورمه سبزی یا قرمه سبزی از غذاهای محبوب و معروف ایرانی می باشد که طرفداران بسیاری دارد. این غذای سنتی و خوشمزه جزوه غذای روزانه و اکثر سفارش‌ها رستورانها و کترینگها می باشد. البته اگر مطمئن باشیم که یک قورمه سبزی جا افتاده و به روغن افتاده نصیبمان می شود. طرز تهیه قورمه سبزی بسیار راحت است، فقط باید به یک سری نکات توجه شود تا دستور پخت خوشمزه ای داشته باشید.

یکی از دغدغه های پخت خورشت قرمه سبزی، تلخ شدن آن است که باعث استرس و نگرانی بعضی از شما دوستان می شود. به همین دلیل ما یک سری نکات مهم در طبخ خورشت قورمه سبزی برای شما آماده کردیم تا نگرانی شما کاملا از بین برود و به راحتی خورشت قورمه سبزی خوشمزه و بی نقصی را در منزلتان درست کنید و به عنوان یک غذای مجلسی فوق‌العاده بی نظیر در کنار عزیزانتان میل کنید.

ترفند رستوران ها برای رفع شوری خورشت قورمه سبزی

علت تلخ شدن قورمه سبزی چیست؟

تلخ شدن قورمه سبزی یا قرمه سبزی دلایل مختلفی دارد که برای رفع این مشکل اول باید با علت تلخ شدن قورمه سبزی آشنا شوید.

دلایلی که ممکن است قرمه سبزی شما تلخ شود:

زیاد بودن شنبلیله

قورمه سبزی از مخلوط سبزیجاتی مثل تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله تهیه می شود که این سبزیجات باید به اندازه دقیق و مناسبی کنار هم قرار بگیرند تا سبب تغییر مزه خورشت نشوند، مثلا بیشتر بودن مقدار شنبلیله باعث تلخی خورشت قورمه سبزی می شود.البته در برخی مناطق مانند شمال کشور، سبزیجات دیگری نیز به سبزی قورمه سبزی اضافه و یا از آن کم می کنند که این کار هم باید با دقت و تجربه انجام شود.

لیمو عمانی

اضافه کردن لیمو عمانی که یک چاشنی محبوب برای خورشت قورمه سبزی خوشمزه است باید با دقت انجام شود تا سبب تلخی مزه خورشت قورمه سبزی نشود.

اول اینکه بهتر است از لیمو عمانی هایی که خودتان درست میکنید استفاده کنید و بعد اینکه هنگام اضافه کردن لیمو عمانی به خورش قرمه سبزی اول روی آن را با چنگال چند سوراخ کنید و به مدت یک ساعت داخل آب جوش قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود و در انتهای پخت خورشت قرمه به آن اضافه کنید.همچنین میتوانید لیمو عمانی ها را خرد کنید و هسته های وسط آن را در بیاورید و به صورت پوره شده در پایان پخت داخل خورشت قورمه سبزی بریزید. 

زیاد سرخ کردن سبزی

یکی دیگر از دلایل تلخی قورمه سبزی ، سرخ شدن زیاد سبزی آن است به دلیل اینکه برخی از افراد دوست دارند قرمه سبزی آنها تیره رنگ شود و به اصطلاح روغن سیاه رویش جمع شود. در صورتی که زیاد سرخ کردن سبزی ها در روغن، باعث تلخ شدن قرمه سبزی می شود. 

از این به بعد با این روش اصولی سبزی هات رو سرخ کن

 

تفت دادن زیاد از حد پیاز ها

اگر پیاز داغ را زیاد تفت دهید هم ممکن است باعث تلخی خورشت قورمه سبزی شود.که البته درصد آن کم است ولی باید دقت کنید تا پیاز داغ خیلی برشته نشود.

روش های گرفتن تلخی قورمه سبزی

اگر متوجه شدید خورشت قورمه سبزی شما تلخ شد،نگران نباشید، با روش های که برایتان جمع‌آوری کرده ایم به راحتی میتوانید تلخی خورشت قورمه سبزی را از بین ببرید:

اضافه کردن سبزی خورشتی

اگر متوجه شدید که تلخی قرمه سبزی بخاطر وجود زیاد شنبلیله است.می توانید مقداری گشنیز و اسفناج سرخ شده به خورشت قورمه سبزی اضافه کنید تا تلخی آن کم شود. گشنیز و اسفناج به دلیل طعم شیرینی که دارد باعث میشود تلخی قورمه سبزی تا حد زیادی گرفته شود.البته اگر میزان آن ها زیاد شود در طعم و رنگ خورشت قورمه تاثیر می گذارند. 

افزودن سیب زمینی

اضافه کردن 1 تا 2 عدد سیب زمینی به خورشت قرمه سبزی باعث کاهش تلخی آن میشود.سیب زمینی ها را بعد از پخته شدن کامل خورشت، از آن بیرون بکشید خارج نمایید.

اضافه کردن آب نارنج

برای کاهش تلخی خورشت قورمه سبزی مقداری آب نارنج به خورشت قورمه سبزی اضافه کنید چون آب نارنج برای کم شدن تلخی قورمه سبزی مناسب است.همچنین آب نارنج برای تندی بیش از حد غذا هم استفاده می شود.

 قورمه سبزی جا افتاده و لذیذ رو اینجوری درست کن

استفاده از آبغوره

اضافه کردن مقدار کمی آبغوره هم تلخی خورشت قرمه سبزی را میگیرد. البته مراقب بلاشید که خورشت بیش از حد ترش نشود.

افزودن قند

یکی دیگر از روش های تلخی قورمه سبزی افزودن 2 حبه قند داخل خورشت است که کمک خوبی برای رفع تلخی قرمه سبزی است.

اضافه کردن پیاز سرخ شده

برای از بین بردن تلخی خورشت قورمه سبزی اضافه کردن پیاز داغ هم راه حل مناسبی که میتوان بکار برد. 

استفاده از رب گوجه فرنگی

برای برطرف کردن تلخی قورمه سبزی، اضافه کردن یک قاشق رب گوجه فرنگی در خورش هم عالیست.فقط به شرطی که بیش از حد رب گوجه فرنگی استفاده نکنید تا طعم خورشت خراب  نشود.البته به جای رب گوجه فرنگی از رب انار کم هم میتوان استفاده کرد.

نکات بسیار مهم :

اگر متوجه شدید علت تلخی خورشت مربوط به لیمو عمانی است، حتما لیمو را از خورشت قرمه بیرون بیاورید.

برای داخل خورشت قورمه سبزی می توانید از سبزی شنبلیله خشک و همچنین تر استفاده کنید.

داخل خورشت قورمه سبزی از مقدار پیاز و سبزی کافی سرخ کنید.

 روش اصولی و سه سوته پخت قورمه سبزی

 

دقت کنید از لیمو عمانی های خوب و مرغوب در غذا استفاده کنید و لیمو ها زیاد در خورشت باقی نماند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر