کوکو | کوکو عدس | کوکو عدس و سیب زمینی

طرز تهیه کوکو عدس خوشمزه و مجلسی | کوکو عدس رو به روش سنتی ترکیه ای بپز!

کوکو عدس یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.

کوکو عدس
ویکی گردی:

کوکو عدس یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی می توان آن را تهیه کرد، ما در این مطلب از سایت ویکی گردی با شما در مورد صفر تا صد پخت کوکو عدس صحیت کرده ایم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو عدس تا پایان این مقاله همراه باشید.

دستور پخت کوکوی عدس

مرحله اول

برای تهیه کوکوی عدس مجلسی ابتدا عدس را پس از پاک کردن به همراه ۲ لیوان آب و مقدار نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا بپزد. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

راز خوشمزه شدن کتلت رو اینجا بهت گفتم

مرحله دوم

سپس به همراه روغن زیتون در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه پیاز سرخ شده را داخل یک کاسهه مناسب می ریزیم و پس از اینکه عدس هم پخت، عدس را نیز به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیرها را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه جعفری خرد شده ، مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم. پس از اینکه عدس از حرارت افتاد و کاملا خنک شد تخم مرغ ها را اضافه می کنیم.

طرز تهیه کوکو بادمجان خام به روش خانگی

 

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوندف سپس آرد سوخاری را کم کم اضافه می کنیم تا جایی که مایه کوکو منسجم شود و دیگر شل و آبکی نباشد. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و پس از اینکه روغن داغ شدف مقداری از مایه کوکو بر می داریم و با دست شکل می دهیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد آنها را بر می گردانیم.

مرحله ششم

کوکو سیب زمینی رو به سبک اصفهانی ها بپز 

 

سرخ کردن کتلت ها را می توانیم به صورت یکجا مانند کوکو سبزی هم انجام دهیم که سلیقه ای می باشد. در پایان کتلت ها را پس از سرخ کردن روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    مقدار مواد لازم برای کو‌کو عدس ذکر نشده!!!