رابطه زناشویی | نکات مهم زندگی زناشویی

آنچه مردان باید در مورد زنان بدانند! | چگونه می‌توانیم در زندگی زناشویی شریک کامل و خوبی برای همسرمان باشیم؟

در رابطه زناشویی سالم چگونه می‌توانید قلب همسرتان را لبریز از عشق کنید

رابطه زناشویی
ویکی گردی:

نکات مهم زناشویی که مردان باید بدانند! عشق یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های زندگی زناشویی و مشترک است که برای حفظ و عمق بخشیدن به آن باید هر دو طرف تلاش کنند تا در زندگی زناشویی دچار روزمرگی و دلمردگی نشوند.

دکتر باربارادی آنجلیس، روان شناس، مشاور روابط و نویسنده در زمینه رشد شخصی است. آثار این نویسنده یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی است که در سراسر جهان به بیش از بیست زبان مختلف ترجمه و به چاپ رسیده است. از مهم‌ترین کتاب‌های این نویسنده دو کتاب «راز‌هایی درباره زنان که هر مردی باید بداند» و «راز‌هایی درباره مردان که هر زنی باید بداند» است که در ایران با ترجمه خانم سمیه موحدی فرد منتشر شده است.

آموزش کشیدن خط چشم برای مبتدی ها | خیلی ساده و راحت خط چشم بکش+ فیلم

 

دکتر آنجلیس در مقدمه این کتاب می‌گوید: «یکی از اهداف من برای نگارش این کتاب درک بهتر خودمان است تا بدین ترتیب به توانایی منحصر به فردمان در داشتن احساسات عمیق افتخار و از آن‌ها استقبال کنیم و عشق سرشار و بی چشم داشت و همدلی را جایگزین جدایی و کدورت کنیم.» در این مطلب برشی کوتاه از کتاب «راز‌هایی درباره زنان» تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد که در رابطه بین مرد و زن و بهبود زندگی زناشویی اهیمت بسیار زیادی دارد.

همه ما از روزی که به دنیا می‌آییم، برای زندگی به چیزی بیش‌تر از غذا، آب، هوا و مسکن نیاز داریم که همان عشق است. وقتی قلب ما با عشق و محبت سیراب می‌‍شود، عطش عشق فرو می‌نشیند و هنگامی که از آن محروم می‌شویم، قلبمان دوباره تشنه عشق خواهد شد. می‌توان گفت تقریبا همه مردان و زنان در دنیا نیازمند عشق هستند و گاه خود از این موضوع آگاه نیستند. چگونگی سیراب کردن قلب همسرتان از عشق یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای ایجاد روابط صمیمانه است.

وقتی زن‌ها تشنه عشق و محبت هستند، چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد؟

بهتر است بدانید وقتی همسر خود را از نظر عاطفی تشنه نگه می‌دارید، او مانند یک انسان گرسنه بی‌طاقت، عصبی، تحریک‌پذیر و حساس می‌شود. یکی از دلایل مهمی‌که همسرتان را تشنه نگه می‌دارید، این است که احتمالا تاکنون کسی به شما نیاموخته است که پرورش روابط زناشویی نیز مانند پرورش کودکان و یا گیاهان اهمیت دارد و حتی اگر اهمیت آن را بدانید، نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام بدهید. دلیل دیگر می‌تواند این باشد که در دوران کودکی عشق و محبت کافی را دریافت نکرده‌اید و یا در محیطی پر از مهر رشد نکرده باشید. برخی از مردان نیز عشق و محبت خود را از زن‌ها دریغ می‌کنند، تنها به این دلیل که قدرت خود را به او در زندگی نشان بدهند.

راهکار‌های طبیعی برای رهایی از تیرگی پوست زیر بغل

 

بهتر است بدانید که زن‌ها معمولا به نام عشق خود را بیش از حد فدا می‌کنند و درنهایت تشنه عشق و رنجیده خاطر باقی می‌مانند. هر بار که زنی بخشی از احساسات، خواسته‌ها و رویا‌های خود را فدا می‌کند، در حقیقت بخشی از وجود خود را فدا می‌کند. هرچه بیش‌تر فداکاری می‌کند، بخش‌های بیش‌تری از وجودش ناپدید می‌شوند و بخش‌های کم‌تری از او باقی می‌ماند تا جایی که بالاخره روزی احساس خلأ و تهی بودن می‌کند.

نکاتی که مردان باید در مورد فداکاری زن‌ها بدانند:

ـ زن‌ها معمولا تمایلات و خواسته‌های خود را فدای آرامش مردان می‌کنند.

ـ زن‌ها احساسات خود را کنار می‌گذارند تا مردان احساس خوبی داشته باشند.

ـ زن‌ها گاه احساسات خود را مخفی و حس تنهایی خود را پنهان می‌کنند تا مرد‌ها احساس کنند وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.

ـ زن‌ها تا زمانی که واقعا عصبانی نباشند یا قلبشان نشکسته باشد، به همسر خود نمی‌گویند که آزرده هستند.

برای جلوگیری از این وضعیت ما چند راه‌حل را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

۱ ـ به هشدار‌هایی که نشان دهنده فداکاری و کار بیش از حد همسرتان و دریافت نکردن محبت کافی از سوی شماست، توجه کنید:

ـ تحریک‌پذیری و تند مزاجی

ـ مشغله‌های متعصبانه و افراطی

نکات سبزی پلو گیلانی با ماهی + ادویه و سس سبزی پلو

 

ـ عصبی بودن

ـ پر توقع بودن

ـ خستگی مزمن

ـ کم اشتهایی و یا پرخوری

ـ افسردگی

ـ سرد مزاجی جنسی

ـ بی‌تفاوتی احساسی

ـ پناه بردن به مواد مخدر

۲ ـ جویای حال و اوضاع همسرتان شوید

سعی کنید در طول روز درباره ملاقات‌های همسرتان، رفتار بچه‌ها، بهبود سردرد و یا هر چیز دیگری از از او سوال کنید. بیش‌تر مرد‌ها به اشتباه تصور می‌کنند وقتی نمی‌توانند مشکل همسرشان را حل کنند، چرا بیهوده از او سوال کنند؟ این نکته مهم را به یاد داشته باشید که اگر همسرتان بگوید حالش خوب نیست و شما نتوانید برای بهبود او کاری انجام بدهید، همین‌که از او درباره اوضاع و احوالش سوال کرده‌اید، احساس عشق را در او پدید می‌آورید و این توجه کوچک شما همین اندازه موثر خواهد بود.

۳ ـ از همسرتان بپرسید چه کمکی از شما ساخته است

زن‌ها معمولا عادت کرده‌اند که خود را به انجام هر کاری مجبور کنند. کار‌های روزانه مانند خانه‌داری، بچه‌داری، برنامه‌ریزی برای کار‌های دیگران، خرید و پخت غذا، کار‌های بیرون از منزل و.... زن‌ها معمولا همه این کار‌ها را انجام می‌دهند و شکایتی ندارند؛ زیرا تصور می‌کنند این کار‌ها بخشی از وظایف آنهاست. در این شرایط وقتی از طرف مرد زندگی خود پیشنهاد کمکی را دریافت می‌کنند، بسیار خوشحال و شگفت‌زده خواهند شد که این کار به تقویت روابط احساسی شما کمک می‌کند.

این اخلاق خانم ها مثل سم تو رابطست! | نکات مهم در رابطه زناشویی

 

چگونه می‌توانید قلب همسرتان را لبریز از عشق کنید

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید: مادامی که قلب همسرتان را با عشق سیراب کنید، قلب فرزندان را نیز سیراب کرده‌اید؛ زیرا محبت و عشقی که بین شما جریان دارد، همه خانواده را لبریز از محبت و شادمانی می‌کند.

سه راه مناسب برای ایجاد عشق:

۱ ـ توجه

یکی از راه‌هایی که می‌توانید قلب همسرتان را لبریز از عشق کنید، توجه کردن به اوست. توجه به معنای حضور صد در صد شما در کنار اوست. بدانید که با هم بودن لزوما به معنای توجه نیست. شما ممکن است در حال صحبت کردن با همسرتان باشید؛ ولی توجه‌تان به کامپیوتر یا تماشای برنامه مورد علاقه‌تان از تلوزیون باشد. توجه به همسرتان یعنی در کنار او باشید، بدون این‌که کار دیگری انجام بدهید و تمام توجه‌تان سمت او باشد. به چشمانش نگاه کنید و حالش را بپرسید. به صحبت‌هایش گوش بدهید و او را مورد مهر و محبت خود قرار بدهید.

۲ ـ محبت

بسیاری از زن‌ها تشنه محبت جسمی و غیر جنسی همسرشان هستند. محبت به معنای ارتباط فیزیکی شما با همسرتان در طول روز است. دستش را بگیرید، او را در آغوش بکشید و محبت کنید. موهایش را نوازش کنید و از نظر فیزیکی ارتباطی صمیمانه با او برقرار کنید. هر زمان که شما به همسرتان این‌گونه محبت می‌کنید، گویی موجودی زیادی به بانک عشق خود واریز کرده‌اید.

۳ ـ قدردانی و تشکر

چیزی که قلب یک زن را سیراب می‌کند، شنیدن تشکر و قدردانی مردان در قالب کلمات است، نه کار‌هایی که انجام می‌دهید. کلمات محبت‌آمیز و قدردانی مردان برای زن‌ها مانند جواهر با ارزش است. زن‌ها این این کلمات را نزد خود جمع می‌کنند و به آن‌ها احساس ارزشمندی می‌دهد.

عواملی که موجب از بین رفتن عشق در قلب همسرتان می‌شود:

ـ پنهان کردن احساسات

ـ انتقاد بیش از حد

ـ چشم‌چرانی

ـ بی‌توجهی به همسر

ـ تک‌روی

ـ کناره‌گیری از مسئولیت‌ها

ـ کار زیاد

ـ مقصر دانستن همسر در گرفتاری‌ها

طرز تهیه ژله هندوانه ای مجلسی برای شب یلدا | بهترین دسر برای شب یلدا

 

عواملی که موجب شکوفایی عشق در قلب همسرتان می‌شود:

ـ ابراز احساسات

ـ تعریف و تمجید

ـ وفاداری

ـ تشکر و قدردانی

ـ کار گروهی

ـ نزدیکی

ـ با هم بودن

ـ پذیرش مسئولیت

مرد‌ها می‌توانند با انجام برخی کار‌های ساده یک سرمایه‌گذاری مفید و سودمند عاطفی در زندگی مشترک خود ایجاد کنند. سرمایه‌گذاری که به موجب آن زن‌ها اخلاق بهتری خواهند داشت، آرام‌تر می‌شوند و کم‌تر شکایت می‌کنند، همنشینی با آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد شد و درنهایت شما را بهترین مرد دنیا می‌دانند. این سرمایه‌گذاری با انجام کار‌های زیر ایجاد می‌شود:

۱ ـ به همسرتان کارت تبریک بدهید

زن‌ها معمولا علاقه زیادی به کارت تبریک دارند. منظور از کارت تبریک کارت‌هایی نیست که به مناسبت سالگرد ازدواج یا تولد به او می‌دهید؛ بلکه منظور اهدای کارت تبریک در هر زمانی از زندگی است.

۲ ـ برای همسرتان یادداشت بگذارید‌

می‌توانید گاه یادداشت کوچکی روی بالش همسرتان بگذارید. آن‌ها نوشته‌های شما را دوست دارند؛ حتی نوشتن یک جمله ساده مانند «دوستت دارم» که زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد، در ایجاد روابط عاطفی و عشق معجزه می‌کند.

۳ ـ در طول روز به همسرتان زنگ بزنید

زن‌ها عاشق ارتباط هستند؛ زیرا وقتی از نظر جسمی از شما دور هستند، با این روش متوجه می‌شوند که شما به یاد او هستید. در طول روز یکی دوبار گوشی تلفن را بردارید و با همسرتان تماس بگیرید. به او بگویید که «به فکرت هستم» یا «امیدوارم روز خوبی داشته باشی» و یا زمانی که برنامه‌تان تغییر می‌کند و می‌دانید که همسرتان نگران شماست، با یک تماس تلفنی دیر آمدنتان را به او اطلاع بدهید.

زمستان امسال برای جذاب‌تر شدن زیر پالتو چه بپوشیم؟ + عکس

۴ ـ در مقابل دیگران از همسرتان تعریف کنید

همیشه سعی کنید وقتی در جمع خانواده یا دوستانتان هستید، از همسرتان تعریف کنید. مثلا بگویید: «همسر من آشپز فوق‌العاده‌ای است»، «همسر من یک کارمند نمونه است» و یا «همسرم ارتباط فوق‌العاده‌ای با بچه‌ها دارد». وقتی همسرتان احساس می‌کند که به او افتخار می‌کنید، قلبش سرشار از عشق می‌شود و در ارتباط با شما انعطاف‌پذیرتر خواهد شد.

۵ـ برای با هم بودن برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی در زن‌ها احساس امنیت ایجاد می‌کند؛ زیرا متوجه می‌شوند که شما به فکر آن‌ها و درعین حال قدردانشان هستید. محتوای برنامه‌ریزی اهمیتی ندارد؛ بلکه انجام آن مهم است. این برنامه‌ریزی از یافتن یک رستوران خوب برای صرف شام تا پیشنهاد نظافت دو نفره انباری می‌تواند متفاوت باشد.

۶ ـ به همسرتان پیشنهاد بدهید که با او به خرید بروید

لازم نیست همیشه این کار را انجام بدهید. گاه با انجام این کار شما موجودی زیادی برای سرمایه‌گذاری عاشقانه خود فراهم می‌کنید. زن‌ها عاشق خرید هستند و دوست دارند هنگام خرید لباس از مرد مورد علاقه‌شان نظرسنجی کنند.

۷ ـ همسرتان را غافل‌گیر کنید

زن‌ها عاشق غافل‌گیری از سمت مرد زندگی‌شان هستند. نیازی به غافل‌گیری ویژه یا خیلی سخت نیست. شما می‌توانید با انجام کار‌های ساده‌ای مانند خرید یک شاخه گل، خرید مایحتاج خانه قبل از درخواست همسرتان، مرتب کردن تختخواب و درست کردن غذا در مواقعی که همسرتان خسته یا بی‌حوصله است، او را غافل‌گیر کنید.

در پایان مطلب به این نکته توجه کنید که تعهد واقعی در حلقه ازدواج، عقدنامه یا تعداد سال‌های زندگی مشترک نیست؛ بلکه نحوه برخورد شما با همسرتان در هر روز این تعهد را ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    -من تمام کارهای خونه وبیرون خودم انجام میدهم خانم اگربهش نگم حتاخزاهم درست نمیکنه چتورشما میگیدزنها همه کارحا میکنند حیچ ایرادی نمگیرندحتاسالحامیشه که من خودم لباسهایم می شویم وتازه خواهرومادرش میگن وظیفه زن نیست که لباس بشوره الانم جدامیخابه