آش رشته | روش پخت آش رشته

قلق مهم آش رشته جا افتاده و خوشمزه | نکاتی در پخت آش رشته که نمی دانستید!

آش رشته یکی از غذاهای معروف و خوشمزه ایرانی است که طعم فوق‌العاده ای دارد، اما برای به یاد ماندنی تر شدن طعم آش رشته باید نکاتی را رعایت کنید.

آش رشته
ویکی گردی:

راز پخت آش رشته جا افتاده و خوشمزه! آش رشته یکی از معروف ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی است که انواع و اقسام مختلفی دارد و معمولا با هم نشینی حبوبات یا غلات یا گاهی برنج و سبزی، پیاز داغ و لبنیات و... تهیه می شود. گرچه کدبانوهای ایرانی از هر انگشتشان یک هنر می ریزد و تبحر زیادی در تهیه انواع آش جا افتاده و لذیذ دارند. در این روزها که هوا به سمت سرد شدن می رود، یک آش رشته خوشمزه و جا افتاده سر سفره های غذایتان بگذارید.

ترفند اول:ریختن پیازداغ داخل آش

اگر در دستور آشی پیاز داغ وجود داشت، دست و دلباز باشید زیرا پیاز داغ علاوه بر بخشیدن طعم خوب به آش، لعاب خوبی نیز به آن می دهد. سعی کنید پیاز داغ را در چندین مرحله به آش بیافزایید. برای لعاب دار شدن آش مقداری پیاز داغ را در 5 دقیقه آخر به آش تان بیافزایید.

آش بلغور، عصرونه داغ و دلچسب زمستانی + طرز تهیه

ترفند دوم:استفاده از آب گوشت یا قلم در آش

یک راز برای لعاب دار و خوشمزه تر شدن آش این است که از قلم استفاده کنید. بدین صورت که ابتدا قلم گاو یا گوسفند را در آب بپزید، سپس قلم را درآورده و آب قلم را به آش بیافزایید. می توانید از عصاره گوشت هم استفاده کنید، اگر از عصاره گوشت استفاده می کنید حتما در ریختن نمک دقت کنید.

ترفند سوم:تهیه سبزی آش تازه

برای لعاب بهتر و خوشمزه شدن آش به جای سبزی آش فریزری سبزی آش تازه استفاده نمایید. سبزی آش نباید خیلی ریز خرد شود، پس از افزودن سبزی به آش درب قابلمه را نگذارید تا رنگ سبزی پس از پخت تیره نشود.

ترفند چهارم:افزودن آرد

اگر آش‌تان رقیق شده، می‌توانید مقداری آرد را در یک لیوان آب سرد حل کنید و وقتی خوب حل شد، آن را داخل آش بریزید. اگر هم در آش از دوغ یا ماست استفاده می کنید، یک قاشق آرد را با تخم مرغ مخلوط و سپس به آن ماست آرد بیافزایید و به هم بزنید تا هم لبنیات شما نبرد و هم آشتان غلیظ شود.

ترفند پنجم:توجه به مقدار افزودن آب

در طول پخت آش همواره باید به میزان آب آش توجه کنیم اگر نیاز بود حتما از آب جوشیده استفاده کنیم تا آش ما نه حالت خمیری بگیرد نه اینکه آب و دان سوا بشود. اگر در دستور آش گندم، جو، بلغور و برنج وجود دارد،در مرحله اول آب را تا حدی بیافزایید که فقط روی غلات را بگیرد و آب زیادی نریزید اینگونه آش تان بیشتر و زودتر لعاب می اندازد.

ترفند ششم:خیس کردن حبوبات

تجربه نشان داده که افزودن حبوبات خیس خورده به آش لعاب بیشتری به آش شما می بخشد،حبوبات را از چند ساعت قبل در آب خیس کنید وچند دفعه آب آنها را عوض کنید. برای پخت آش نخود باید زودتر و قبل از سایر حبوبات خیس شود، چون دیرپزتر از بقیه است و نفخ بیشتری هم ایجاد می‌کند.

دستور پخت 7 آش دلچسب برای روزهای زمستانی 

ترفند هفتم:مقدار روغن

مورد دیگری که موجب لعاب بیشتر آش می شود، توجه به روغن درون آش است، روغن داخل آش رشته باید به اندازه کافی باشد، چون به جا افتادن آش کمک می‌کند.

ترفند هشتم:توجه به زمان پخت

تمام نکات بالا زمانی سبب لعاب دار شدن آش می شوند که آش شما با شعله ملایم پخته شده و جا بیفتد، مطمئنا اگر شما به پخت آشتان زمان کمی اختصاص دهید و زود شعله را خاموش کنید، آش شما جا نمی افتد پس آش را روی شعله ملایم بپزید و دائم آن را هم بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر