مرگ حتمی | علائم مرگ حتمی | دور شدن از مرگ حتمی

اگه این علائم رو داری مرگت نزدیکه!! | با این علائم هر روز یک قدم به مرگ حتمی نزدیکتر می شوید!

در این مطلب از سایت ویکی گردی در مورد علائم مرگ حتمی صحبت کرده ایم! جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید

مرگ 5 پسر نوجوان در زهدان
ویکی گردی:

مرگ حتمی با بزور سکته که یک رویداد جدی پزشکی است نیز میتواند صورت گیرد، سکته رایج است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، در ایالات متحده هر ۴۰ ثانیه یک نفر سکته مغزی می‌کند. مرگ حتمی با بعضی علائم عجیب و دور از باور نیستند، مثل تغییر رنگ پوست زانوان، پاها و دستان عزیزانتان به شکل خال‌های آبی مایل به بنفش. مرگ حتمی با خوابیدن یا چرت زدن بیش از پیش و جدی نگرفتن آن نیز ممکن است صورت گیرد.

در حالی که بعضی علایم نظیر تمایل به استراحت بیشتر در زمان نزدیک شدن به مرگ، عجیب و دور از باور نیستند، بعضی دیگر کمتر شناخته شده هستند، مثل تغییر رنگ پوست زانوان، پاها و دستان عزیزانتان که در ساعات پایانی زندگی به رنگ آبی مایل به بنفش در می‌آید.

خوابیدن یا چرت زدن بیش از پیش و تغییر رنگ پوست به عنوان نشانه هایی عنوان شده‌اند که افراد از طریق آنها می‌توانند متوجه شوند که عزیزشان به مرگ نزدیک شده است.

با آنکه توجه به این نشانه ها می‌تواند از نظر ذهنی و عاطفی برای اعضای خانواده چالش برانگیز باشد، اما از سویی می‌تواند در کمک به عزیزی که در حال مرگ است و آمادگی بیشتر اطرافیان مفید باشد.

در حالی که بعضی علایم نظیر تمایل به استراحتِ بیشتر طی یک تا سه ماه قبل از مرگ، عجیب و دور از باور نیستند، بعضی دیگر کمتر آشکار هستند، مثل تغییر رنگ پوست زانوان، پاها و دستان عزیزانتان به شکل خال‌های آبی مایل به بنفش.

با نزدیک شدن به مرگ، فرد ممکن است از اطرافیان دوری کرده و دیگر از چیزهایی که معمولا باعث لذتشان می‌شد، لذت نبرند. سایر علایم می‌تواند شامل کمتر غذا خوردن یا آشامیدن فرد باشد.

از سویی با آنکه افراد مسن تر در طول این فرآیند کمتر تمایل به صحبت کردن دارند، کودکان برعکس هستند و عموما با نزدیک شدن به مرگ بیشتر صحبت می‌کنند.

واضح ترین علایم در حدود یک تا دو هفته پیش از مرگ فرد احساس خستگی و بی رمقی مداوم است، به حدی که فرد تخت خود را ترک نمی‌کند و ممکن است در الگوی خواب خود شاهد تغییراتی باشد. در این مرحله نیز اشتهای کمی برای غذا و حتی نوشیدن آب وجود دارد.

تغییرات دیگر می‌تواند شامل سطح بالاتری از درد و همچنین تغییر در فشار خون، تنفس و ضربان قلب باشد. تغییرات ذهنی شامل گیجی و توهم نیز می‌تواند در این مرحله رخ دهد.

وقتی افراد به ساعات پایانی زندگی خود نزدیک می‌شوند روی پوست زانو، پاها و دستانشان ممکن است لکه های بنفش مایل به آبی ایجاد شود و همچنین دچار مشکل در تنفس شوند. در این مرحله همچنین ممکن است دمای بدن کاهش یافته و ادرار و اجابت مزاج متوقف شود.

در حالی که این مرحله از زندگی برای هر فرد متفاوت است، کارشناسان معتقدند حضور در کنار عزیزی که در حال مرگ است، حتی اگر عکس العملی از او نبینید، بسیار مهم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر