یقه اسکی | یقه اسکی انگلیسی | استایل جذاب با یقه اسکی

آقایان خوشتیپ با پوشیدن یقه اسکی جذابیتتان را چند برابر کنید | خفن ترین و جذاب ترین تیپ های مردانه + عکس

یقه اسکی کاربردی سابقه‌ای طولانی دارد و با وجود اینکه بارها از دنیای مد کنار رفته، هنوز هم کاربردی و زیباست. اما لباس یقه اسکی را چطور باید ست کنیم؟

یقه اسکی
ویکی گردی:

لباس‌های یقه اسکی یکی از پرکاربردترین لباس‌هایی است که باید در کمد داشته باشید. این لباس کاربردی سابقه‌ای طولانی دارد و با وجود اینکه بارها از دنیای مد کنار رفته، هنوز هم کاربردی و زیباست. اما لباس یقه اسکی را چطور باید ست کنیم؟ در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا در مورد تاریخچه‌ی این لباس و روش‌هایی برای ست کردن یقه اسکی با سایر لباس‌ها در استایل مردانه بخوانید.

اگر بخواهید بلوزهای یقه اسکی را تنها بپوشید بهتر است که مدل‌های نازک و چسبان را انتخاب نکنید. بلوز یقه اسکی وقتی به صورت تکی پوشیده شود، بهترین انتخاب برای استایل‌های خیابانی است. این بلوز را می‌توانید با انواع شلوار بپوشید. اگر شلوار پارچه‌ای و کتان را انتخاب کنید، تیپ شما رسمی‌تر می‌شود و اگر آن را با شلوار جین و کفش کتانی بپوشید، استایل شما برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب خواهد بود.

جدیدترین مدل ژاکت های بافتنی دخترانه و پسرانه + عکس

یقه اسکی

لباس یقه اسکی و دنیای مد

این روزها در کمد لباس بیشتر افراد چه زن چه مرد، حداقل یک لباس یقه اسکی وجود دارد. لباس‌های یقه اسکی در دسته‌ی لباس‌های بیسیک یا پایه قرار می‌گیرند. یعنی آن را می‌توانید به شکل‌های مختلف با لباس‌های مختلف ست کنید. این لباس بسیار راحت و کاربردی است و به همین دلیل جایگاه خاصی در دنیای مد به‌خصوص مد مردانه دارد.

لباس یقه اسکی برای فصل‌های سرد سال بهترین انتخاب است و در مد امروزی هم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. این روزها می توانید بلوزها و لباس‌های یقه‌اسکی را در رنگ‌های متنوع خریداری کنید. اما اگر دوست دارید لباسی که می‌خرید، کاربردی‌تر باشد و به‌راحتی با همه‌چیز ست شود، رنگ‌های خنثی را برای آن انتخاب کنید.

جذاب ترین استایل پاییزی دخترانه جدید و شیک | خوشتیپ سال باش! + عکس

 

تاریخچه‌ی یقه اسکی

تاریخچه‌ی دقیق این لباس دقیقا مشخص نیست. اما قدیمی‌ترین مدارکی که از پوشیدن چنین لباسی در عکس‌ها و گزارش‌ها وجود دارد به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. در نتیجه این لباس برای حداقل ۵۰۰ سال است که رواج دارد و به‌شکل‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

درست مثل بسیاری از لباس‌های مردانه، لباس یقه اسکی هم برای اینکه کاربردی و راحت بود، ابداع شد. ابتدا کارگران کارخانه‌ها، معادن، دریانوردان و سایر مشاغل از آن استفاده می‌کردند و بعدا بین شاعران، اساتید دانشگاه و افراد دیگر هم رواج پیدا کرد.

در پنجاه سال اخیر این لباس جایگاه ویژه‌ای در دنیای مد پیدا کرد. به‌خصوص که در سینما هم از آن بیشتر استفاده شد. با استقبال بازیگران و سلبریتی‌ها از این لباس، یقه اسکی برای مردان به یکی از شیک‌ترین لباس‌های اصلی تبدیل شد.

انواع یقه اسکی

در دنیای مد انواع لباس با یقه‌ اسکی تولید می‌شود. خود یقه اسکی هم انواع مختلفی دارد. بعضی از مدل‌های آن یک بار تا می‌خورند و بعضی دیگر یک‌لایه هستند. یقه اسکی در سه دسته‌ی اصلی قرار می‌گیرد:

یقه اسکی‌‌‌‌‌‌‌ کلاسیک

این نوع یقه اسکی که مورد پسند مردان شیک‌پوش قرار گرفته است، کلاسیک‌ترین نوع این لباس است. این لباس‌ با داشتن یقه‌ای کشیده که روی خودش تا می‌شود، رسمی‌ترین شکل این مدل است و به راحتی می‌توان آن را با لباس‌هایی مثل کت‌های زمستانی ست کرد.

از این مدل‌های بافت موی سلبریتی‌ها، الگو بگیرید | جدیدترین بافت مو های کاربردی و شیک

 

یقه اسکی

یقه اسکی قیفی

یک نوع ساده‌تر از یقه‌‌‌‌‌ اسکی کلاسیک است. یقه اسکی قیفی یک یقه‌ی کشیده‌ دارد که کمی کوتاه‌تر است و نیاز به تا زدن ندارد. این یقه‌ها برای اینکه ایستایی لازم را داشته باشند معمولا طرح‌های کبریتی دارند اما گاهی استحکام و ایستایی آن‌ها با زیپی که به لباس دوخته می‌شود، ایجاد می‌شود.

یقه اسکی‌‌‌‌ ماک

این لباس ترکیبی از یقه اسکی قیفی و سوییشرت یقه گرد است. قد یقه‌ی آن نه خیلی بلند نه کوتاه است و می‌توانید آن را تا بزنید.

اگر موهایتان این علائم را دارند، حتما سلامت بدنتان در خطر است! 

انواع پارچه در لباس‌های یقه اسکی

لباس‌های یقه‌‌‌‌‌ اسکی برای فصل سرما است و طبیعی است که جنس پارچه‌های آن ضخیم‌تر از لباس معمولی باشد. اما ضخامت آن‌ها تنوع زیادی دارد و می‌توانید از انواع نازک تا کاملا ضخیم آن را در بازار پیدا کنید.

یقه اسکی

مدل‌های نازک‌تر که معمولا حالت چسبان دارند، برای پوشیدن زیر لباس‌های زمستانی و پاییزی مناسب‌اند. اگر دوست دارید برای کمد لباس خود برای فصل پاییز و زمستانی لباسی بخرید که کاربردی باشد، می‌توانید این یقه اسکی‌های نازک را با رنگ‌های خنثی و کاربردی تهیه کنید.

این مدل برای تنهایی پوشیدن در فصل‌های خیلی سرد مناسب نیست اما در فصل‌های بهار و اوایل پاییز می‌توانید تنها بپوشید. جنس آن‌ها معمولا از جنس پشم قابل تنفس است.

مدل‌هایی که کمی ضخیم‌تر هستند معمولا به بدن نمی‌‌چسبند و می‌توانید در زمستان هم آن‌ها را تنها بپوشید. اما ضخامت آن‌ها به‌اندازه‌ای نیست که نتوانید زیر لباس‌های دیگر بپوشید.

۶ روش برای ست کردن لباس یقه اسکی مردانه برای فصل پاییز و زمستان

اگر لباس یقه اسکی دارید ولی نمی دانید آن را با چه لباسی بپوشید، از ایده‌های زیر الهام بگیرید.

پوشش به سبکه دهه‌ی ۱۹۷۰

لطفا هر روز حمام نکنید! | مضرات حمام کردن که هرگز نمی دانستید!

 

مد دائما در حال تغییر است. گاهی اوقات لباس‌هایی که در سال‌های دور مد بود، دوباره محبوب می‌شود. ژاکت‌هایی که یقه‌های بزرگ و از جنس خز دارند، همیشه در دنیای مد حضور داشته‌اند. گاهی به حاشیه رفته‌اند و دوباره به دنیای مد برگشته‌اند. یکی از بهترین روش‌های ست کردن لباس یقه اسکی استفاده از همین ژاکت‌هایی است که یقه‌ی پهن و بزرگ دارند.

برای این منظور یک بلوز نه‌چندان ضخیم یقه اسکی را بپوشید و آن را داخل شلوار جین یا کتان بزنید. روی آن کت بپوشید و این استایل را می‌توانید با بوت‌ زمستانی تکمیل کنید.

با کت چرم

کت چرم یکی از لباس‌هایی است که مردان شیک‌پوش با شک و تردید از آن استفاده می‌کنند. شاید فکر کنید که کت چرم به‌راحتی با هر لباسی ست نمی‌شود اما بلوز یقه‌‌‌‌‌ اسکی یکی از آن لباس‌هایی است که بیشترین هماهنگی را با کت چرم دارد.

یقه اسکی

یک بلوز نیمه ضخیم بپوشید و روی آن از کت چرم استفاده کنید. برای موقعیت‌های رسمی این استایل را با شلوار کتان تکمیل کنید و اگر برای یک دورهمی آخرهفته دنبال لباس می‌گردید، همین ترکیب را با شلوار جین بپوشید.

زیر اورکت

بهترین راه برای استفاده از بلوزهای یقه‌‌‌‌‌ اسکی پوشیدن زیر اورکت است. اگر دوست دارید اندام شما کشیده‌تر و لاغرتر به نظر برسد، بهتر است که در پاییز و زمستان، دکمه و زیپ لباس رویی خود را باز بگذارید. ترکیب بلوز یقه اسکی و اورکت برای استایل رسمی و غیررسمی مناسب است. اگر می‌خواهید استایل رسمی داشته باشید آن را همراه با شلوار پشمی و بوت‌های چرمی بپوشید. اگر استایل غیررسمی می‌خواهید می‌توانید ترکیب بلوز یقه اسکی و اورکت را با شلوار کتان یا جین و کتانی بپوشید.

با این مدل پالتو خوشتیپ ترین بانوی امسال شو + عکس

همراه با کت و شلوار

شاید فکر کنید که بلوز برای پوشیدن زیر کت و شلوار رسمی مناسب نیست. اما اگر دوست دارید یک استایل نیمه‌رسمی جذاب داشته باشید، بهترین گزینه برای پوشیدن زیر کت، یک بلوز نازک یقه اسکی است. بهترین رنگ برای پوشیدن زیر کت و شلوار، رنگ‌های خنثی است یا رنگ‌هایی که با رنگ کت، تضاد داشته باشند. مشکی، سرمه‌ای و طیف رنگ‌های خاکی برای زیر بیشتر کت‌ها مناسب است. اگر کت تیره دارید، رنگ‌های سفید و طوسی روشن هم مناسب است.

یقه اسکی

لایه‌لایه پوشیدن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این لباس که باعث شده بسیار کاربردی باشد این است که به شما امکان می‌دهد تا لایه لایه لباس بپوشید. با تغییر رنگ و طرح و مدل هر لایه، می‌توانید در استایل خود خلاقیت نشان دهید. برای فصل‌هایی از سال که هوا زیاد سرد نیست می‌توانید یقه اسکی‌های نازک را با پیراهن مردانه بپوشید.

البته یقه‌‌‌‌ اسکی برای پیراهن‌های اسپرت مناسب است که دکمه‌های آن را باز می‌گذارید. این لباس برای وقت‌هایی که نمی‌دانید چه بپوشید و سرما و گرمای هوا به‌شدت متغیر است، انتخاب مناسبی است.

گچ پلیمری چیست؟ | موارد استفاده از گچ پلیمری

 

مناسب برای پوشش خیابانی

اگر بخواهید بلوزهای یقه اسکی را تنها بپوشید بهتر است که مدل‌های نازک و چسبان را انتخاب نکنید. بلوز یقه اسکی وقتی به صورت تکی پوشیده شود، بهترین انتخاب برای استایل‌های خیابانی است. این بلوز را می‌توانید با انواع شلوار بپوشید. اگر شلوار پارچه‌ای و کتان را انتخاب کنید، تیپ شما رسمی‌تر می‌شود و اگر آن را با شلوار جین و کفش کتانی بپوشید، استایل شما برای موقعیت‌های غیررسمی مناسب خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر