سیر ترشی | روش تهیه سیر ترشی

سیر ترشی رو اینجوری درست کن! | صفر تا صد نکات سیر ترشی شمالی رو اینجا یاد بگیر

در این مطلب با شما درباره نکات مهم تهیه سیر ترشی صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد

سیر ترشی
ویکی گردی:

سیر ترشی یکی از خوشمزه ترین ترشی هایی ست که می توانید در کنار غذا سرو کنید و هر چه بماند و سنش بالاتر برود مرغوب تر می شود. اگر می خواهید سیر ترشی هفت ساله درست کنید آن را نجوشانید اما اگر دوست دارید فوری آماده شود، بهتر است از روش جوشاندن استفاده کنید. در ادامه با نکات طلایی در مورد سیر ترشی در این مطلب با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات درباره تهیه سیر ترشی

نکات تهیه سیر ترشی و انتخاب سیر

برای درست کردن سیر ترشی از سیرهای تازه و جوان استفاده نمایید تا قابلیت نگهداری طولانی مدت را داشته باشند. سیرها باید خشک باشند.

سیر ترشی مفید یا مضر؟ | سیر ترشی برای این افراد سم است!

 

دستور کلی سیر ترشی

سیر خشک، نمک و سرکه از اجزای اصلی و جدا نشدنی سیر ترشی هستند. برای ۱ کیلو سیر نیاز به ۱ لیتر سرکه و ۳ قاشق غذاخوری نمک دارید. استفاده از سبزی های معطر، ادویه ها و موادی قبیل رب انار و سس سویا به ذائقه شما بستگی دارد و در بهتر کردن طعم سیر ترشی موثر است.

نکات مهم در تهیه سیر ترشی

نکته جالب درباره خوشمزه تر شدن سیر ترشی، طول عمر آن است و هر چه سیرها بیشتر درون سرکه بمانند خوشمزه تر و لذیذتر خواهند شد و رنگ تیره تری به خود می گیرند.

بهترین مکان برای نگهداری سیر ترشی

بعد از آماده شدن سیر ترشی‌، ظرف آن را در مکانی آفتاب گیر نگهداری کنید تا آرام آرام پخته، شیرین و نرم شود. ظرف سیر ترشی‌ را نباید در قسمتی از خانه که تاریک و سرد باشد نگهداری کنید زیرا بافت سیرها سفت شده و طعمش تند می شود.

طعم دار کردن سیر ترشی

ترخون، نمک، دانه رازیانه، سس سویا، رب انار، دانه خردل، فلفل قرمز و فلفل سبز از اجزای طعم دهنده ی سیر ترشی هستند. در دستورهای مختلف، نوع سرکه متفاوت است و از سرکه خرما، سرکه سیب، سرکه بالزامیک و سرکه انگور استفاده می شود.

با این روش دیگه سیر ترشی سبز نمی شه؟

کپک زدن سیر ترشی

اگر سیرها مرطوب و خیس باشند، ترشی شما کپک می زند پس قبل از استفاده، سیرها را به طور کامل خشک کنید. بعد از درست کردن سیر ترشی آن را در ظرفی که هوا واردش نشود نگهداری کنید زیرا ورود هوا موجب کپک زدن سیر ترشی می شود.

سس سویا در نکات تهیه سیر ترشی

زمان اضافه کردن سس سویا در سیر ترشی، بعد از جوشانده شدن و نرم شدن آن است. بعد از اضافه کردن سس سویا، حرارت زیر گاز را خاموش نمایید. اضافه کردن سس سویا به تخمیر و آماده شدن سریع تر سیر ترشی کمک کند.

رنگ سبز در سیر ترشی

در بعضی از موارد بعد از درست شدن سیر ترشی، رنگ سیر ها سبز می شود که مشکلی نیست و به مرور زمان برطرف می شود.

ترشی سیر شمالی با رب انار

می توانید سیر ترشی را به سبک شمالی ها با رب انار آماده کنید. برای ۵ کیلو سیر به ۱ لیوان رب انار، ۱ لیوان شیره انگور یا شیره خرما، ۱ قاشق غذاخوری نمک، ۱ بسته تمر هندی و مقداری سرکه نیاز دارید.

لپه خورشتت له شده نمی دونی باید چیکار کنی؟ اینجا بهت گفتم!

سرکه قرمز

اگر به سرکه خرما و سرکه بالزامیک دسترسی ندارید می توانید از ترکیب سرکه قرمز به همراه عسل استفاده نمایید.

نکات تهیه سیر ترشی و انتخاب ظرف

برای درست کردن سیر ترشی از ظرف های شیشه ای دردار استفاده نمایید. همچنین می توانید سیر ترشی را در ظرف های شفاف و بدون بو پلاستیکی درست کنید.

خواص سیر ترشی

خواص سیر بر هیچ کس پوشیده و پنهان نیست، سیر ترشی بسیاری از خواص سیر را دارد و یکی از بهترین راه های مصرف این ماده خوراکی ست.

سرکه بالزامیک

استفاده از سرکه بالزامیک موجب شیرین شدن طعم سیر ترشی شده و بر روی آن تاثیر می گذارد. پس در مقدار استفاده از این سرکه دقت بفرمایید.

نکات کوچک در تهیه سیر ترشی

بعضی از افراد برای طعم بهتر سیر ترشی به آن یک شاخه آویشن یا برگ‌ بو اضافه می کنند.

نبات و سیر ترشی

میدونستی این قسمت کله پاچه ممنوعه و نباید بخوری؟

 

شمالی ها برای درست کردن سیر ترشی از کمی نبات استفاده می کنند. با اضافه کردن تکه ی کوچکی نبات، طعم تیزی سرکه کمتر می شود.

زمان آماده شدن سیر ترشی

هر چه سیر ترشی بیشتر بماند، خوشمزه تر و نرم تر می شود. اگر سیر ترشی را بجوشانید، بعد از چند روز آماده مصرف می شود و می توانید از آن استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر