پخت لپه برای قیمه | فوت و فن پخت لپه | بهترین روش زود پختن لپه

لپه خورشتت له شده نمی دونی باید چیکار کنی؟ اینجا بهت گفتم! | نکات مهم در مود پخت لپه خورشت قیمه!

در این مطلب با شما درباره نکات پخت لپه صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

پخت لپه
ویکی گردی:

پخت لپه کی از دغدغه های اصلی همه برا درست کردن خورشت قیمه است. جوش شیرین برای پخت لپه اگر لپه قیمه نپخت و اگر لپه له شد چه کنیم موضوع یکی از مطالب سایت ویکی گردی است. در این مطلب با شما درباره نکات پخت لپه قیمه صحبت کرده ایم. امیدواریم که مفید واقع شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

فوت و فن پخت لپه

خیساندن لپه

نیازی نیست لپه را مانند بقیه حبوبات به مدت چند ساعت بخیسانید. نیم ساعت زمان برای خیساندن لپه ها کافی ست و می توانید بعد از سپری شدن ۳۰ دقیقه، لپه ها را آبکش نموده و استفاده کنید.

نکات کلیدی و مهم ته دیگ با سیب زمینی و برنج

زمان پخت لپه

زمان پخت به نوع لپه و وسیله ای که با آن پخته می شود، بستگی دارد. اگر آب درون قابلمه به جوش آمده است، لپه در حدود ۲/۵ تا ۳ ساعت پخته می شود اما اگر از زودپز استفاده می کنید این زمان بسته به جنس لپه به ۱۰ تا ۳۰ دقیقه کاهش می یابد.

بهترین روش زود پختن لپه

اگر لپه ها را حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون آب ولرم بخیسانید، هم نفخش رفع می شود و هم زمان پختش کاهش پیدا می کند. نیم پز کردن لپه ها به شکل جداگانه یکی دیگر از روش هایی ست که از سفت ماندن لپه درون خورشت و غذاها جلوگیری می کند. می توانید لپه ها را نیم پز سپس فریز کنید و هر زمان که نیاز داشتید به شکل آماده شده مصرف نمایید. روش آخر برای پخت سریع تر لپه، استفاده از زودپز است. لپه ها را می توانید در مدت زمان کوتاهی حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون زودپز بپزید. دقت داشته باشید که لپه ها نباید در مدت زمان زیادی داخل زودپز بمانند زیرا له شده و وا میروند.

زمان اضافه کردن نمک

یکی از نکاتی که لازم است بدانید، زمان اضافه کردن نمک به حبوباتی همچون لپه است. نمک را باید در پایان پخت غذا به گوشت و حبوبات اضافه نمایید. اگر نمک را در ابتدا اضافه کنید لپه ها دیرتر پخته می شوند.

نکات مهم در پخت لبو خوش رنگ | چیکار کنیم رنگ لبو قرمز بماند 

جوش شیرین برای پخت لپه

اضافه کردن مقدار بسیار کمی جوش شیرین به لپه ها، پخت آن ها را سرعت می بخشد اما به شما توصیه می کنیم از آن استفاده نکنید و روش های بالا را به کار بگیرید زیرا این پودر بسیار مضر است.

اگر لپه قیمه نپخت چه کنیم

اگر لپه های درون قیمه سفت مانده و هنوز نپخته است، نگران نباشید زیرا راه حل این مشکل پیش ماست. برای رفع این مشکل گوشت خورش را از درونش خارج نمایید و کنار بگذارید سپس لپه ها را به همراه آب خورشت درون زودپز بریزید. زمانی که لپه ها پخته شدند، خورشت را از زودپز خارج کرده و گوشت را به آن بیافزایید. در پایان روی خورشت را با سیب زمینی سرخ شده تزیین کنید. اگر زمان کافی وجود دارد اما نگران از هم پاشیده شدن گوشت خورشت تان هستید باز هم روش بالا را انجام بدهید و گوشت ها را جدا کنید، با این تفاوت که نیازی به استفاده از زودپز نیست و اجازه دهید لپه ها به همراه آب خورشت درون قابلمه بمانند و پخته شوند.

اگر لپه له شد چه کنیم

این قسمت از کله پاچه را هرگز نخورید | قسمت ممنوعه کله پاچه

باید از ابتدا دقت کنید تا لپه ها وا نروند زیرا این مشکل راه حلی ندارد. بهتر است نیمه پر لیوان را ببینید زیرا له شدن لپه موجب لعاب دار شدن قیمه تان می شود. برای جلوگیری از این اتفاق یک ترفند ساده و راحت وجود دارد. زمانی که گوشت و پیاز را سرخ کردید و لپه ها را به قیمه اضافه نمودید، آن ها را با بقیه مواد تفت بدهید. با این کار لپه شما له نمی شود.

علت نپختن لپه در خورش قیمه

این مشکل دلایل مختلفی دارد، ممکن است لپه شما از نوع دیرپز باشد، نمک را در ابتدا پخت اضافه کرده باشید یا مدت زمان پخت لپه کم بوده. اگر لپه خورش قیمه شما نپخته ماند از راه حل هایی که در بالا برایتان توضیح دادیم استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    من همیشه لپه زود پز میگیرم قیمه هم خوشمزه و زود میپزه مشگلی نبوده

  • ناشناس

    لپه آذر شهر میخرم وراضی هستم

  • لیلی

    مطالب کامل و مفید بود ممنون