ریزش مو | جلوگیری از ریزش مو

روشی فوق العاده برای جلوگیری از ریزش مو | راز پرپشتی موهای هندی ها لو رفت

راز موهای هندی ها برای تمام کسانی که به دنبال دلیل پرپشتی و ضخامت موهای زنان هندی و جلوگیری از ریزش مو هستند جای سؤال است! در ادامه بخوانید

ریزش مو
ویکی گردی:

دیگه با ریزش مو خداحافظی کنید؟؟ غیر ممکن نیست با من همراه باش تا بهت بگم! تقویتمو مانند هندی ها یکی از راهکارهایی برای داشتن موی زیبا و پرپشت است. چرا هندی‌ها موهای پرپشت و شاداب دارند؟ درمان‌های ریزش مو به شیوه هندی‌ها چیست؟ هندی‌ها چه روغن طبیعی به موهایشان می‌زنند؟ چه مواد غذایی موجب تقویت و پرپشتی و جلوگیری از ریزش مو های هندی‌ها می‌شود؟

هندی‌ها بیش از پنج هزار سال است که از طب سنتی آیورودیک (Ayurvedic) به جای مواد شیمیایی برای دستیابی به موهایی قوی و پرپشت استفاده می‌کنند.

فایده مکیدن شست و جویدن ناخن که نمی دانستید!

ماسک تخم مرغ

دو عدد تخم مرغ و مقداری ماست پروبیوتیک تنها چیزهایی هستند که برای ساختن بهترین ماسک تقویتی موی سر به آن‌ها نیاز دارید. ماست باعث ضخیم شدن تارهای مو و درمان موهای آسیب دیده می‌شود. کافی است برای تهیه این ماسک زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و بعد به دو عدد سفیده چهار قاشق غذاخوری ماست اضافه کرده و خوب به هم بزنید. مخلوط را روی موهای خود بمالید و بعد از بیست دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک روغن داغ

ماساژ مو با روغن داغ یکی دیگر از بهترین ماسک‌های تقویتی موی سر است. برای تهیۀ این ماسک کافی است مقداری روغن نارگیل یا بادام یا زیتون را در ماکروویو گرم کنید و بعد پوست سر را کاملاً ماساژ دهید تا موها مرطوب شود.

ماسک شیرین بیان

استفاده از شامپو و گیاهان دارویی اصلی‌ترین روشی است که هندی ها از آن برای موهای خود استفاده می‌کنند. شیرین بیان یکی دیگر از مواردی است که با آن بهترین ماسک تقویتی موی سر را می‌سازند. روش تهیۀ این ماسک به این صورت است که ریشۀ شیرین بیان را با روغن کرچک مخلوط کرده و روی موی سر ماساژ می‌دهند. در روشی دیگر ریشۀ این گیاه را می‌توان با شیر مخلوط کرد و روی پوست سر مالید. این ماسک روش بسیار خوبی برای قطع ریزش مو و افزایش رشد آن است.

 معرفی نانی که در کاهش وزن معجزه می کند

ماسک تخم شنبلیله

شنبلیله نقش مؤثری در درمان فوری ریزش مو دارد. برای تهیه ماسک تخم شنبلیله که رویش مجدد موها را تضمین کند کافی است یک فنجان تخم شنبلیله را یک شب تا صبح در آب بخیسانید و بعد آسیاب کرده و خمیر به دست آمده را روی موها بمالید. موها را با یک کلاه بپوشانید و پس از ۴۰ دقیقه بشویید.

ماسک برگ کاری

برای تحریک رشد مو می‌توان از برگ کاری و ماست استفاده کرد. این دو مورد را با هم مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه که خون رسانی به فولیکول‌های مو انجام شد، آن را بشویید. همچنین برای جلوگیری از ریزش مو می‌توان از پودر برگ کاری به همراه شیر استفاده کرد و این مخلوط درمانی را روی کف سر ماساژ داد.

نکات مهم رسیدن به راز موهای هندی ها

تغییر روتین‌های روزانۀ و روتین‌های حمام می‌تواند در جلوگیری از ریزش موهای شما بسیار مفید واقع شود. یکی از این تغییرات شستن موها با آب سرد است. برای اینکه یک قدم دیگر به راز موهای هندی ها نزدیک شوید می‌بایست شستشوی موها با آب داغ را فراموش کنید، چرا که گرمای آب باعث باز شدن فولیکول‌های پوست سر شده و چربی ایجاد می‌کند ولی در عوض شستشوی موها با آب سرد باعث بسته شدن این فولیکول‌ها می‌شود.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که زنان هندی هر روز موهای خود را نمی‌شویند. آن‌ها به طور میانگین دو بار در هفته با شامپو و نرم کننده موهای خود را می‌شویند تا درخشش و زیبایی مو حفظ شود. شستشوی بیش از حد موها باعث از بین رفتن چربی آن می‌شود، بنابراین اگر هرروز حمام می‌کنید توجه داشته باشید که نباید هرروز موهای خود را با شامپو بشویید.

اگر موی یک زن هندی دچار آسیب دیدگی، شوره و خشکی شود هرگز سراغ درمان‌های شیمیایی نمی‌رود. بلکه تنها با استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن کنجد و حنا و آملا موهای خود را بهبود می‌بخشند.

راز موهای هندی ها در استفاده از شانۀ دنده درشت (خصوصاً چوبی) به جای برس است. برس باعث شکسته شدن مو و بعد ریزش آن می‌‌شود.

کوتاه کردن مو چند بار در ماه اعتقاد دیگری است که زنان هندی طبق آن به افزایش رشد و ضخامت موهای خود کمک می‌کنند.

نخوابیدن با سنجاق و دیگر آرایش‌های مو یک روتین دیگر است که راز موهای هندی ها را می‌سازد. خوابیدن با وسایل آرایشی روی مو باعث می‌شود گردش خون در کف سر به درستی شکل نگیرد و موها خوب رشد نکنند، بنابراین از انجام این کار بپرهیزید.

موهای خود را به طور مرتب شانه کنید تا از شکستگی آن‌ها جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که موهای خود را وقتی که خیس است شانه نکنید زیرا بسیار ضعیف و شکننده هستند. بهتر است قبل از شستن موها و هنگامی که خشک هستند آن‌ها را شانه بزنید.

بعد از حمام اگر قرار نیست جایی بروید بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند و تا وقتی لزومی برای استفاده از سشوار نیست آن‌ها را با نور خورشید خشک کنید.

ساده‌ ترین روش تشخیص چای اصل از تقلبی

بافتن مو یک راه حل ساده برای کم کردن احتمال شکستگی موها است. همانطور که از آرایش موهای زنان هندی مشخص است این کار یک راز موهای هندی ها است. با بافتن مو، موها کمتر گره می‌خورد و نیازی به شانه کردن زیاد نیست. توجه داشته باشید که موها باید شل بافته شوند تا پوست سر کشیده نشود.

رنگ کردن موها با حنا یکی دیگر از کارهایی است که به تقویت مو کمک می‌کند. حنا خواص ضد قارچ دارد و به همین دلیل به رفع شورۀ سر نیز کمک می‌کند. همچنین ویتامین E موجود در گیاه حنا به نرم شدن موها نیز کمک می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    عالی بود

    • ناشناس

      شما امتحان کردین؟

  • ناشناس

    👍👍👍عالی

  • زن

    والا من ۵۷ سالمه ! ازاول هم موهای خیلی پرپشتی نداشتم ولی بازم خوب وخوش حالت وخوش رنگ بودن وراضی بودم .موهام حالت داروفرهای درشت داشت ! ولی از۵۳....۵۴ سالگی که دوران یاعسگیم همراه با گر گرفتگی های خیلی شدیدم شروع شد ..بعدش بهم ریختگی شدید تیروییدو دیابت نوع ۲ و ازهمه بدتر سرطان سینه وشیمی وپرتو درمانی کردم موهای قشنگم کم پشت شدن .میگفتن هرکی شیمی درمانی کنه یه شوک قوی به موهاش وارد میشه و۴...۵ برابر وضخیم وپرپشت در میاد ! چندنفرم میگفتن ما دیدیم کسایی روکه بعداز شیمی درمانی موهاشون پرپشت شده وخیلی خوشحالن ! منم خیلی امیدواروخوشحال شدم .گفتم اول خوب خوب شم بعدم خدابخواد موهام پرپشت وخوب بشه ! ودرطی این دوران تموم این راهکارهارو انجام دادم ! ولی نه تنها موهام چندبرابر نشد بلکه همونیم بود دیگه درنیومد تیروییدو دیابتم روهم دارم درمان وکنترل میکنم ودارومرتب میخورم ولی موهام خییییلی کم پشته !! اگه همه موهاموازته بزنم یه کف دستم نمیشه !!همیشه حسرت موهای پرپشت دیگرون روحتی کسایی روکه ازمن هم بزرگترن رو دارم ..ولی اصلا موهام خوب وپرپشت نشدن ! ! به نظرتون چکار کنم دیگه !؟ دیگه اولا پشت سرم موهام کم پشته ثانیا هم کاشت مو واسه زنی درموقعیت متن جواب نمیده ! همیشه پوستیژای معمولی وپرپشت میزارم .آشناها میدونن ولی غریبه ها متوجه نمیشن که موهای خودم نیست ! ولی دوست دارم موهای خوم پرپشت شه ! یعنی میشههه ؟!

    • ناشناس

      شما باید دیابت وتروئیدتونا کنترل کنی تا ریزشتون خوب بشه

    • مرجان

      خدا شفا بده انشاالله غصه نخور❤️

    • محمدرضا

      قطعا میشه اگه این مشکلتون ک دیابت و تیروئید هست رو درست کنترل کرد و قبل از اینکه فولیکول از بین رفته باشه.من چندتا از این مورد هارو دیدم ک مشکلشون حل شده.اگه بخواید بپرسم ازشون ک چیکار کردن.

    • ناشناس

      همینکه ناراحتی می‌کنی و غصه میخورید باور کنید روی بهبودی تون اثر می‌گذارد شما با توکل به خدا به معالجه تون ادامه بدید و حسرت دیگران را نخورید تا در درجه اول از درون به آرامش برسید تا بهبودی حاصل بشه ، باور کنید همه جای بدن ما انسانها ناراحتی را میفهمند و احتیاج به آرامش دارند ، حتی یک قرص آرامبخش ملایم مثله ( کلوردیابوکساید ۵ ) به آرامش درونتون کمک می‌کنه و شما را صبور می‌کنه تا به نتیجه مطلوب برسید ان شالله

  • ناشناس

    عالی بود

  • ناشناس

    بسیار خوب ومقید بود

    • Reza agh jani

      عالی اما یه چیز دیگه میخواستم بپرسم که تخم مرغ با ماست زردی تخم مرغ یا سفیدی بعدش ماست که فرقی نمیکنه چی باشه ماست

  • ناشناس

    ممنون از راهنمایی شما

  • رسولی

    بسیارعالی بود ممنون

  • ناشناس

    من متولد ۷۷ هستم هوددن میشم بست پنج سالم است ریزش موهام از ۱۵ ساله گی شروع شد اوایل من خیلی مو های پرپشت داشتم اما هی هی شروع به رختن کرد همیشه که مو ها میریزه احساس میکنم سرم خارش داره بدش دست میزنم روی دستم موها میریزد نمدونم چه باید کرد ممون از شما

  • آفرين

    من یک مدت از ماسک تخم مرغ استفاده کردم. مو هام نرم شده بود. حتماً این ماسک های مو رو امتحان کنید. نتیجه میده.

  • اکبر سیاح

    همه خبرها خوب بود وزحمت کشیدید ولی خبرهای قیمت کالاهای اساسی مخاطبا بیشتر و فقیر تری دارد متشکرم.

  • ناشناس

    جهت اطلاع ، گاهی ممکن است از کمبود آهن ریزش مو ایجاد میشه ، من از همه راهها جهت ریزش مو استفاده کردم خیلی قرصهای مکمل ها برای پوست و مو خوردم هیچ فایده ای نداشت تا اینکه دکتر تجویز قرص آهن داد خورد بینهایت ریزشش کم شد