سرقت | سرقت طلا | پرستار سارق

قتل جمیله برای سرقت طلاهایش | پرستار جوان در یک قدمی چوبه دار

پرستار جوان که با انگیزه سرقت طلاهای پیرزن تنها، وی را کشته بود در برابر حکم قطعی قصاص،زندان و شلاق قرار گرفت.

قتل
ویکی گردی:

رسیدگی به این پرونده سرقت از مهرماه سال 98 به دنبال انتقال پیکر نیمه جان یک زن سالخورده به نام جمیله به بیمارستان لقمان تهران آغاز شد. وی که هوشیاری پایینی داشت به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد و دختر وی گفت: مادرم سالهاست در خانه اش در حوالی خیابان آیت الله کاشانی زندگی می کند و یک زن میانسال و دخترش که پرستار سالمند هستند روزها به خانه مادرم می آیند و به او سر می زنند. امروز صبح تلفنی با مادرم صحبت کردم و به او گفتم به خانه اش می روم و به او سر می زنم. حدود 40 دقیقه بعد به خانه مادرم رسیدم اما او در را باز نکرد. من که نگران شده بودم با کلید یدک در را باز کردم و با پیکر نیمه جان و کبود مادرم روبه رو شدم. آثار کبودی عمیقی رو گردن مادرم نمایان بود که با اروژانس تماس گرفتم و او به بیمارستان منتقل شد. من در بررسی خانه مادرم متوجه شده به طلاهای مادرم دستبرد زده شده و همه طلاهایش سرقت شده است. به دنبال اظهارات این زن تحقیقات پلیسی آغاز شد و ماموران به ردیابی پرستار جمیله پرداختند. در این میان از بیمارستان خبر رسید زن سالخورده روی تخت بیمارستان تسلیم مرگ شده است. با مرگ جمیله ماموران پرستار وی را بازداشت کردند و در بررسی ها روشن شد دختر 40 ساله وی به نام سعیده دست به این جنایت و سرقت زده است.

سعیده در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: چندسالی است از همسرم جدا شده ام و با دختر 17ساله ام زندگی می کنم. مادرم پرستار سالمند است و من هم گاهی اوقات به مادرم کمک و از سالمندان نگهداری می کنم.

وی ادامه داد: جمیله را از حدود یکسال و نیم قبل می شناختم و گاهی اوقات به جای مادرم به خانه او می رفتم و کارهایش را انجام می دادم. من می دانستم او طلاهای زیادی در خانه دارد. به همین خاطر وسوسه سرقت طلاها به جانم افتاد و آخرین بار که به خانه اش رفته بودم او را هل دادم و پارچه ای را دور گردنش پیچیدم و چند دقیقه آن را نگه داشتم. وقتی پیرزن بیهوش روی زمین افتاد طلاهایش را دزدیم و فرار کردم و طلاها را به قیمت 10 میلیون تومان به یک طلافروش فروختم.

در حالی که پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرده بود زن سالخورده به بیماری زمینه ای سرطان و فشار خون مبتلا بوده است، علت مرگ در کمیسیون 3 نفره پزشکی قانونی تحت بررسی قرار گرفت و کارشناسان اعلام کردند بین فعل متهم و مرگ متوفی رابطه سببیت وجود دارد اما در مرگ او بیماری زمینه ای 20 درصد و عمل متهم 80 درصد موثر بوده است.

دختر قربانی و سایر اولیای دم به این نظر اعتراض کردند و پرونده این بار در کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی تحت بررسی قرار گرفت. این بار کارشناسان اعلام کردند مرگ پیرزن ناشی از فشار بر عناصر حیاتی و نرسیدن اکسیژن به اندام های حیاتی بوده است. با این اظهارنظر سعیده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس سعیده به دفاع ایستاد و گفت: به چند نفر بدهکار بودم و وضع مالی خوبی نداشتم. به همین خاطر وقتی به خانه پیرزن رفتم و چشمم با طلاهایش افتاد وسوسه شدم. من او را هل دادم و سپس پارچه ای را دور گردنش پیچیدم و چند دقیقه نگه داشتم تا بیهوش شد.

وی ادامه داد: من اتهام قتل را قبول دارم و پشیمان هستم. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در  پرونده، اعتراف متهم و همچنین نظر کارشناسان پزشکی قانونی،وی را به قصاص و به خاطر سرقت به زندان ،74ضربه شلاق و رد مال محکوم کردند.

این حکم در شعبه 26دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و مهر تایید خورد. به این ترتیب پرستار جوان در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت./ فرتاک نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر